Triggo finalistą konkursu mikromobilności w Amsterdamie
Mikropojazd elektryczny Triggo znalazł się wśród sześciu światowych startupów, które wezmą udział w finale konkursu na najlepsze rozwiązanie technologiczne z branży mikromobilności. Zwycięzca zostanie wyłoniony podczas wydarzenia Micromobility Europe odbywającego się w dniach 1-2 czerwca w Amsterdamie.
Wynalazca i twórca Triggo Rafał Budweil zaprezentuje pojazd przed przedstawicielami takich funduszy i organizacji jak Hardware Club VC z Kalifornii, Maniv Mobility z Izraela oraz EIT Urban Mobility, który jest inicjatywą Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT).
Oprócz Triggo w finale konkursu znalazły się takie startupy jak brytyjskie EAV Cargo, produkujący mikropojazdy dostawcze, Bo Mobility, który opracował innowacyjną hulajnogę elektryczną, holenderski BAQME, będący nowoczesnym rowerem miejskim z miejscem na bagaże, a także norweski Whee!
– Udział w finale konkursu, którego wyniki zostaną ogłoszone na tak prestiżowym wydarzeniu to dla nas ogromne wyróżnienie. Znaleźliśmy się wśród sześciu startupów ze świata, co dodatkowo wyróżnia Triggo – mówi Rafał Budweil. Jak dodaje, to także okazja, by zaprezentować Triggo wielu przedstawicielom światowej branży mikromobilności z czołowymi funduszami na czele.
Micromobility Europe to najszybciej rozwijająca się na świecie konferencja poświęcona e-mobilności. Stanowi swego rodzaju święto małych pojazdów elektrycznych, promując ich rolę w radykalnym przekształceniu miast. Wydarzenie zgromadzi czołowych światowych konstruktorów, wynalazców i liderów mikromobilności. Podczas tegorocznej edycji organizatorzy przewidują ponad 50 światowej klasy mówców oraz ponad tysiąc międzynarodowych gości.
– Jesteśmy niezwykle podekscytowani obecnością Triggo. Obecnie jest to jeden z najciekawszych projektów w dziedzinie mikromobilności. Triggo wyposażony jest w wyjątkowy zestaw możliwości, które odpowiadają potrzebom miast i konsumentów. Pomagają również osiągnąć cele niskoemisyjności, do których się zobowiązaliśmy – mówi Oliver Bruce, jeden z organizatorów wydarzenia.
Triggo pojawi się na konferencji i weźmie udział w konkursie na zaproszenie EIT Urban Mobility - inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT). Od stycznia 2019 roku Instytut pracuje nad zachęcaniem do pozytywnych zmian w sposobie poruszania się społeczeństwa po miastach, tak by uczynić je bardziej przyjaznymi do życia. EIT dąży do tego, aby stać się największą europejską inicjatywą przekształcającą mobilność miejską.
Triggo obok światowych gigantów motoryzacji
W styczniu 2022 roku Triggo zostało wyszczególnione w raporcie AMA Research „Global Micro Electric Automotive Market”, w którym została oceniona wartość rynku, trendy oraz prognozy do 2027 roku. Triggo zostało wskazane jako kluczowy projekt, obok takich światowych graczy, jak Yamaha Motor Company, Groupe Renault czy Honda Motor Company. W całym raporcie zostało wyszczególnionych zaledwie 8 przedsiębiorstw działających w sektorze mikro i elektro mobilności.
W raporcie zostały przedstawione czynniki mające istotny wpływ na wzrost w sektorze mikro mobilności. Jednym z wiodących jest trend, by przezwyciężyć problemy związane z ruchem ulicznym i poprawić mobilność w aglomeracjach miejskich. Autorzy raportu wskazują, że w wielu krajach coraz więcej rządów przygotowuje rozwiązania, które będą sprzyjać „elektrykom” i miejskiej mikromobilności. Przykład może stanowić włączenie takich pojazdów do transportu publicznego. Najważniejsze wskazane w dokumencie wyzwanie, które stoi przed branżą, jest niespójna infrastruktura ładowania oraz mały zasięg pojazdów, co stanowi świetne pole do rozwoju technologii wymiennych baterii, w którą wyposażone jest Triggo.
Autorzy raportu przewidują w najbliższych latach wzrost liczby firm, które rozpoczną produkcję pojazdów mikroelektrycznych, przez co zwiększy się poziom konkurencyjności, sprzyjający skalowalności całego rynku.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.