Trzecie wyróżnienie dla SEGRO w Dobrych Praktykach Forum Odpowiedzialnego Biznes
Podczas 9. Targów CSR, których hasło przewodnie to triada „Klimat – Rozwój – Biznes”, odbyła się premiera Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2021. Dobre Praktyki”. Punktem odniesienia dla raportu jest norma ISO 26000, według której rozwiązania zostały pogrupowane na kategorie: zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, prawa człowieka, ład organizacyjny, zagadnienia konsumenckie, uczciwe praktyki operacyjne. W tej edycji zaprezentowano rekordowe 1677 działań podjętych przez 283 firmy, z czego 6 z nich to programy SEGRO.
- Zakwalifikowanie wszystkich zgłoszonych przez nas praktyk z zakresu odpowiedzialnego biznesu do tegorocznego raportu jest niezwykle motywujące. Utwierdza nas w przekonaniu, że nasze działania są słuszne i zachęca do dalszych wysiłków w tym obszarze. Nie ustajemy w staraniach, aby rozwiązania stosowane w naszych obiektach i działania z zakresu programu Odpowiedzialne SEGRO przynosiły korzyści nie tylko ekologiczne, ekonomiczne, ale też społeczne – mówi Magdalena Szulc, SEGRO Managing Director na Europę Centralną.
Firma SEGRO, wiodący właściciel, zarządca oraz deweloper nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych na początku 2021 roku uruchomiła program „Odpowiedzialne SEGRO”, który opiera się na trzech założeniach: osiągnięciu zeroemisyjności do 2030 roku, inwestowaniu w lokalne społeczności oraz rozwijaniu talentów.
Przykładem realizacji pierwszego celu są działania ekologiczne w parkach SEGRO, zakwalifikowane w kategorii „środowisko”, jak m.in. korzystanie z zielonej energii elektrycznej, która w całości pochodzi z wiatru i słońca, założone w pięciu lokalizacjach w Polsce ule czy działające w niemal każdym parku stacje do ładowania pojazdów elektrycznych i hybryd. Natomiast Akademia SEGRO i montaż dystrybutorów wody w 15 łódzkich placówkach edukacyjnych, to działania z zakresu rozwijania talentów i wspierania lokalnych społeczności. Dzięki Akademii SEGRO w 2021 r. młodzież z okolic Łodzi i Poznania uczestniczyła w zajęciach, na których w formie zabawy i zdrowej rywalizacji zdobywała wiedzę z obszaru tematyki magazynowej. Zwycięzcy otrzymali nagrody w postaci kursów języka angielskiego.
Projekt „Aktywnie z SEGRO" promuje z kolei aktywność fizyczną pracowników, klientów i kontrahentów jednocześnie wspierając wybrane fundacje – za każdy kilometr przebyty na rowerze czy pieszo przekazywane są im fundusze. W zeszłym roku udało się zebrać 90 000 zł, które otrzymały Fundacja „Razem” oraz Centrum Praw Kobiet na działania w zakresie pomocy osobom w kryzysie psychologicznym wywołanym przez pandemię COVID-19. Tegoroczna edycja akcji, która wesprze Fundację Ocalenie w zakresie pomocy uchodźcom i uchodźczyniom, imigrantom i imigrantkom, repatriantom i repatriantkom w budowaniu nowego życia w Polsce oraz Fundację La Strada, która od lat przeciwdziała handlowi ludźmi i współczesnemu niewolnictwu, rusza 1 czerwca.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W części wprowadzającej znajdują się artykuły i komentarze ekspertów i ekspertek. Stałym elementem publikacji jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z CSR.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.