Boom na ubezpieczenia turystyczne – wpływ COVID-19
eSky.pl S.A.
Murckowska 14A
40-265 Katowice
deniz.rymkiewicz|esky.com| |deniz.rymkiewicz|esky.com
600319818
www.esky.pl
-
Pandemia COVID-19 wzbudziła duże zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi. Klienci po zniesieniu pierwszych restrykcji w ruchu lotniczym chętniej decydowali się na ubezpieczenia turystyczne.
-
W serwisach Grupy eSky liczba wykupionych ubezpieczeń turystycznych w trzecim kwartale br. roku wzrosła o ponad 37% YoY.
Ubezpieczenia turystyczne to produkt, na który decyduje się coraz więcej podróżujących. Pandemia COVID-19 w znaczącym stopniu przyspieszyła ten trend.
Po zniesieniu tzw. lockdown w większości krajów europejskich, eksperci eSky.pl zauważyli wzmożone zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi – liczba zakupionych ubezpieczeń w serwisach firmy w czerwcu br. wzrosła o 37% w porównaniu do ubiegłego roku. Co więcej, w lipcu wzrost sprzedaży ubezpieczeń wzrósł dwukrotnie w porównaniu do 2019 roku mimo spadku ogólnej liczby rezerwacji. Trend wzrostowy utrzymał się także w kolejnych miesiącach bieżącego roku i oscylował średnio na poziomie 13%.
Ubezpieczenie podróżne zwiększa bezpieczeństwo podróżujących, szczególnie w okresie pandemii. Widzimy, że wraz z powrotem do umiarkowanego latania, klienci coraz częściej decydują się na taki produkt, jak ubezpieczenie. W tym roku co czwarta rezerwacja w naszych serwisach posiadała ubezpieczenie turystyczne. W zeszłym roku ten poziom wynosił jedynie 15% – komentuje Inga Wawrzyniak-Gacek, Marketing Communication Director w eSky.pl.
Eksperci eSky.pl są zdania, że zwiększone zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi wynika z większego zapotrzebowania na poczucie bezpieczeństwa w czasach pandemii. Przeprowadzone przez eSky badanie sondażowe metodą CAWI w maju br. wskazało, że produkt związany z rezygnacją z podróży zachęciłby jedną piątą respondentów do dokonania rezerwacji w serwisie. Wśród powodów, jakie powinno obejmować ubezpieczenie, respondenci wymienili: chorobę bliskiej osoby, utratę pracy, odwołanie urlopu, konieczność opieki nad dzieckiem lub zwierzęciem oraz ważny egzamin.
Ubezpieczenie nabiera nowego znaczenia w czasach pandemii
W czerwcu br. firma eSky.pl we współpracy z firmą ubezpieczeniową AXA Partners wprowadziła ubezpieczenie “Rezygnacja z podróży All Risk”, które pozwala na bezpieczne i komfortowe planowanie podróży lotniczych, uwzględniając możliwość rezygnacji z podróży z różnych powodów, w tym zachorowania na COVID-19.
W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w ubezpieczeniu klient otrzyma 90% wartości biletu w szybki i łatwy sposób.
Sytuacja rynkowa w ostatnich miesiącach pokazała nam, jak ważna dla klientów jest elastyczność w planowaniu podróży. Klienci mogą chcieć zrezygnować z podróży w różnych przypadkach, a taryfy, zwłaszcza w tanich liniach, nie zawsze lub bardzo rzadko umożliwiają zwrot za niewykorzystany bilet lotniczy. Wzrost sprzedaży ubezpieczeń potwierdza, że nasze nowe ubezpieczenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas planowania podróży. Rynek stawia nowe wyzwania przed ubezpieczycielami, a my, jako firma nowoczesna i innowacyjna, reagujemy na te zmiany – dodaje Inga Wawrzyniak-Gacek.
Nowe ubezpieczenie Rezygnacja z podróży All Risk jest dostępne obecne w 52 krajach, gdzie Grupa eSky posiada swoje serwisy.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.