Komunikaty PR

CIEPŁY MAJ ZACHĘCA DO WYJAZDÓW I… ŁAGODZI OBYCZAJE

2024-05-15  |  12:00
Biuro prasowe

CIEPŁY MAJ ZACHĘCA DO WYJAZDÓW I… ŁAGODZI OBYCZAJE

 

Aż dwa długie weekendy w jednym miesiącu i wiosenna aura sprzyjająca aktywnemu wypoczynkowi w plenerze skusiły Polaków do planowania serii majowych wypadów. Po dobrym starcie, znakomicie zapowiada się też koniec miesiąca – rezerwacji na zaczynającą się w maju „czerwcówkę” jest już znacznie więcej niż w zeszłym sezonie. Mniej za to utyskiwań właścicieli obiektów na „złe zachowanie” turystów – wynika z danych serwisu Nocowanie.pl. 

To będzie dobry maj. Gospodarze obiektów noclegowych mogą liczyć na znacznie lepsze wyniki niż rok temu. Szczególnie właściciele apartamentów czy pensjonatów, bo to właśnie te typy obiektów są najchętniej wybierane wiosną. Prognozy potwierdzają też dane. W badaniu przeprowadzonym przez Nocowanie.pl – największy polski portal rezerwacyjny – 39% ankietowanych jest wyraźnie zadowolonych z ruchu w maju, a 16% zauważyło istotny wzrost ruchu względem zeszłego roku.

– To tylko podsumowanie pierwszych dni maja, a wszystko wskazuje na to, że kolejne dni jeszcze poprawią nastroje. Już teraz na wyjazdy na długi weekend związany ze świętem Bożego Ciała mamy o 17% więcej rezerwacji niż było ich w zeszłym roku – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

Najpopularniejsze miejscowości wśród rezerwacji na kolejny długi weekend to Kudowa-Zdrój, Zakopane, Karpacz, Gdańsk i Szczawnica, a średnia wartość rezerwacji na czerwcówkę wynosi 1024 zł. Średnia długość pobytu to 3 dni, czyli o pół dnia więcej niż przed rokiem, co potwierdza, że trend skracania wyjazdów odwraca się na dobre. Spośród najpopularniejszych miejscowości najdroższy jest Gdańsk. Tu średnio za osobę za noc zapłacić trzeba 112 złotych. Znacznie taniej jest teraz w Zakopanem – 69 złotych. W Karpaczu czy Szczawnicy średnia cena osobodoby rezerwowanej na koniec maja kształtuje się na poziomie 76 złotych.

A jak spędzamy czas wiosennych wypadów? Z ankiety przeprowadzonej jeszcze przed majowymi wyjazdami widać było wyraźnie, że Polacy stawiają na aktywność. Wycieczki piesze, rowerowe czy kajakowe planowało 38% z nas, kolejne 36% zamierzało zwiedzać zabytki, muzea i atrakcje turystyczne. Relaks na łonie natury: w parku, na plaży, w lesie to wizja udanego wyjazdu dla 33% badanych. Od początku maja dobra pogoda sprzyja realizacji tych planów. A to przełożyło się nie tylko na liczbę rezerwacji, ale też na… zachowania i nastroje gości. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl wśród gospodarzy, poza drobnymi incydentami związanymi z niestosowaniem się do regulaminu obiektu czy zakłócaniem ciszy nocnej, które odnotowało 13% badanych, majowe wyjazdy przebiegają praktycznie bez zakłóceń. Tylko co dziesiąty respondent musiał zwracać uwagę gościom nadużywającym alkoholu. Sporadycznie też turyści zostawiali dzieci bez właściwej opieki albo próbowali rozpalić grill w miejscu do tego nieprzeznaczonym. Częściej zostawialiśmy bałagan w pokoju – zauważył to co szósty uczestnik badania.

– Ten obraz majówkowej zabawy jest zupełnie inny niż pięć lat temu, kiedy przeprowadziliśmy podobną ankietę – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Wtedy to turyści spędzający majówkę w Polsce rekompensowali sobie złą pogodę na różne sposoby, ku zdumieniu i często na koszt hotelarzy. Morze alkoholu, głośne imprezy, seks w hotelowym basenie, telewizor wyrzucony przez okno. Gospodarze mocno skarżyli się na straty i zniszczenia – wspomina. – Trudno jednoznacznie stwierdzić czy to rzeczywiście wpływ pogody, czy trwała generacyjna zmiana zachowania młodszego pokolenia, na które szczególnie narzekali gospodarze kilka lat temu – dodaje. 

Co jeszcze było inaczej niż w latach ubiegłych? Jak zauważyli ankietowani uroki polskiej wiosny liczniej docenili też nasi sąsiedzi: oprócz Polaków w ich obiektach meldowali się także goście z Niemiec i Czech. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.