Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów zrównoważonej turystyki. Według Patrycji Curyło z Gamescape gamifikacja może być efektywnym narzędziem w realizacji odpowiedzialnej turystyki w Krakowie.
Podczas debaty dot. sposobów na podnoszenie jakości usług turystycznych i rozwoju infrastruktury turystycznej z poszanowaniem lokalnej społeczności i środowiska naturalnego, Patrycja Curyło z Gamescape wskazywała, że dobrym rozwiązaniem spełniającym te warunki jest gamifikacja.
„Gamifikacja, czyli włączanie elementów gier do kontekstów niezwiązanych z grami, może na nowo zdefiniować turystykę, a w niej: turystykę kulinarną, kreatywną czy ekoturystykę. Poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii – rozwiązań mobilnych czy rozszerzonej rzeczywistości, wprowadza element interaktywny do zrównoważonego podróżowania, czyniąc go bardziej satysfakcjonującym i edukacyjnym. Gamifikacja może nagradzać pożądane zachowania, takie jak korzystanie z ekologicznego transportu, czy zaangażowanie się w wydarzenia kulturalne. Może także pomóc w rozpraszaniu ruchu turystycznego i kierować turystę w mniej uczęszczane, ale przez to bardziej ciekawe i nieoczywiste miejsca.” – powiedziała Patrycja Curyło.
W trakcie Forum Turystyki w Krakowie rozmawiano również o tym jak zyskać na nowych trendach, jak przygotować biznes na długofalowy sukces i jak można prowadzić działalność spełniając standardy zrównoważonej turystyki.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.