Komunikaty PR

Grupa Arche z ważną nagrodą od kapituły dziennika "Rzeczpospolita"

2024-05-28  |  01:00
Biuro prasowe

W trakcie najważniejszego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo-Wschodniej, czyli kongresu Impact'24 w Poznaniu, Magdalena Sidorowicz Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Arche, odebrała wyróżnienie w rankingu Listy500 Orła “Rzeczpospolitej” w kategorii — handel i usługi finansowe. Specjalnie na to wydarzenie do Polski przyjechali goście z całego świata, a wśród kluczowych mówców tegorocznej imprezy była m.in. Michelle Obama — jedna z najbardziej wpływowych kobiet świata.

— Nasi inwestorzy mocno zwracają uwagę na dwa czynniki — poza zyskiem, chcą ratować zabytki i jak to powiedział jeden z nich "Arche ma prawdziwy CSR i wartości, a nie korpo tabelkę do wypełnienia w Excelu”. To właśnie System Arche umożliwia szybszy rozwój naszej firmy, a za tym ratowanie kolejnych zabytków i szerokie budowanie celów społecznych. Mogę ujawnić, że niebawem ruszą dwa kolejne obiekty —  w czerwcu b.r. dawne “Sanatorium Milicyjne” w Nałęczowie niedaleko Kazimierza nad Wisłą i Lublina, a we wrześniu — Klasztor we Wrocławiu. W budowie są też kolejne 273 pokoje za całą infrastrukturą konferencyjno-gastronomiczno-usługową w województwie małopolskim, w powiecie nowosądeckim powstaje Arche Metalowiec Muszyna. A zakończenie całości tego przedsięwzięcia ma nastąpić na początku 2026 r. Zdradzę, że nowe hotele zwykle potrzebują około dwóch lat, aby wejść na pełne obroty — stąd poza wzrostem ceny zakupionego lokalu rośnie ich rentowność. W hotelarstwie mamy sporą sezonować, stąd od lat inwestujemy w rozwój segmentu MICE, który mocno podnosi rentowność obiektów przez imprezy i wydarzenia, których większość trwa od wiosny do jesieni. Dla przykładu ze względu na wysokie zapotrzebowanie na oryginalne obiekty z dużymi przestrzeniami eventowymi trwa rozbudowa przestrzeni konferencyjnej w Arche Pałac i Folwark Łochów, która pomieści prawie 1 tys. 500 osób. Natomiast w Mielnie trwa remont przestrzeni MICE o powierzchni 4 tys. 300 m kw. To Arche ponosi koszty tych inwestycji, a zyskami z ich działalności będzie dzieliła się z inwestorami już od tegorocznych wakacji. Warto dodać, że nasze ceny sprzedaży pokoi hotelowych są niższe od rynkowych, ponieważ później wpływają na wysokość stopy zwrotu. Stąd bardzo dbamy, aby mieć własny zoptymalizowany łańcuch dostaw np. produkcji mebli, elementów wykończenia. Sprzedawanie zbyt drogo, to rozwiązanie na raz, bo w tym biznesie bardzo ważne jest, aby być optymalnym do warunków rynkowych. Dlatego nasze ceny obejmują pełne wykończenie, wyposażenie pokoju — nie jest to dodatkowy koszt dla inwestora, a każdy lokal ma swoją księgę wieczystą i notarialny akt własności. Dla przykładu najniższa cena netto za jeden mkw. wynosi 9 tys. 900 zł. Dodam, że na średni zysk z pokoju najlepiej patrzeć w skali roku, gdyż to daje najlepszą orientację. Nasi inwestorzy nie mają wielu ryzyk w porównaniu z wynajmem mieszkań, a wszystko działa “bezobsługowo” i nie wymaga zaangażowania czasowego. Zarządcą hoteli jest Arche, które dba nawet o bieżące remonty i wystawia za inwestora comiesięczną fakturę. Wszystko jest przejrzyste, czytelnie i bez kruczków prawnych…i to się sprawdza — wyjaśnia Magdalena Sidorowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu Arche S.A.

Notowane na Catalyst Arche SA to deweloper mieszkaniowo-hotelowy oraz właściciel hoteli, który w swojej ponad 33-letniej historii wybudował ponad 11 tys. domów i mieszkań. Obecnie jego kolekcję stanowi prawie 4 tys. pokoi w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko, a kilka następnych jest w przygotowaniu lub w budowie. Firma prowadzi szeroką działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie i wspierającą osoby najbardziej potrzebujące w ramach Fundacji Leny Grochowskiej. Przez co pod koniec ub.r. otrzymała jedno z najważniejszych wyróżnień na świecie — prestiżową Nagrodę Nansena, przyznawaną przez Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców. 

W tym roku po raz kolejny znalazła się w zestawieniu największych polskich przedsiębiorstw klasyfikowanych według przychodów, czyli Liście 500 Rzeczpospolitej. Dziś Grupa Arche jest nie tylko największą w Polsce prywatną siecią hotelową z rodzimym kapitałem, ale posiada też największą bazę zabytkowych obiektów. Firma ma długą historię, a jej audytowane wyniki pozwalają wiarygodnie sprawdzić, jak wygląda rentowność dla inwestorów. Arche S.A. sprzedało już blisko 3 tys. pokoi hotelowych w swoich resortach na terenie całego kraju, a zakupiło je prawie 2 tys. inwestorów. Tylko w 2023 r. wypłacono im łącznie zyski netto w łącznej kwocie 45 831 437 zł, a w okresie styczeń-kwiecień 2024 r. było to już 12 167 732 zł.

Inwestycja w nieruchomość w dalszym ciągu jawi się nam jako bardzo opłacalny sposób lokowania swojego kapitału. Według analiz aż 44 proc. mieszkań zakupionych w naszym kraju z rynku wtórnego to transakcje inwestycyjne. Natomiast jak wynika z raportu "Finansowy Klimat Polski", Polacy nadal wierzą w nieruchomości i traktują je jako najważniejszą formę lokaty. Na pytanie ankietowe brzmiące: "W co według ciebie warto zainwestować?”, aż 53,2 proc. respondentów wybrało odpowiedź — w nieruchomości. Jednak samodzielne administrowanie lokalem niesie wiele problemów i zagrożeń, stąd wielu inwestorów woli powierzyć to zadanie wyspecjalizowanym fachowcom. To właśnie doświadczenie i kompleksowa obsługa całego procesu od kupna po rozliczenie zysku z lokalu stała się kluczem do wielkiego sukcesu rynkowego znanej z hotelarstwa firmy Arche. Natomiast jak informuje raport CBRE — największej na świecie firmy świadczącej usługi w zakresie nieruchomości komercyjnych, w 2024 r. europejski sektor hotelarstwa i turystyki ma nadal utrzymać wysokie tempo rozwoju. Jest to spowodowane wzrostem liczby podróży wypoczynkowych — w tym z krajów azjatyckich oraz ożywieniem w zakresie wyjazdów korporacyjnych i grupowych. Jednak główną siłą napędową popytu na usługi hotelarskie będą w dalszym ciągu podróże krajowe na krótkich dystansach.

Fot. Impact24/Rzeczpospolita

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.