Komunikaty PR

Pandemia przekonała Polaków do ubezpieczeń turystycznych i telemedycyny

2021-12-28  |  12:05
  • Pandemia skłoniła Polaków do kupowania ubezpieczeń przed wyjazdem zagranicznym, nie tylko obejmujących leczenie, ale też koszty rezygnacji.
  • Przekonaliśmy się też, że część porad lekarskich można uzyskać przez telefon. W pandemii było ich nawet 35 proc. więcej niż wcześniej.
  • Ograniczenie kontaktów społecznych pokazało, że mogą być przydatne rozwiązania zapewniające zdalny monitoring stanu zdrowia osób chorych i starszych.

 

- W minionym roku zaobserwowaliśmy renesans ubezpieczeń turystycznych. Po ciężkim 2020 r. i pierwszej połowie 2021 r. kolejne miesiące były już znakomite. Skala zagranicznych wyjazdów Polaków przekroczyła poziomy notowane w świetnym pod tym względem 2019 r. – mówi Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Podkreśla, że pandemia przyniosła większe zainteresowanie wyjeżdżających ubezpieczeniami. Chętniej niż w poprzednich latach kupowali ubezpieczenie kosztów leczenia. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się też ubezpieczenia na wypadek rezygnacji z podróży lub wcześniejszego z niej powrotu.

- Ludzie zauważyli, że ich wyjazd może być zagrożony przez różne choroby, nie tylko COVID i chcą się przed tym zabezpieczyć. Przed pandemią na takie polisy decydowali się głównie klienci posiadający małe dzieci, którzy jednocześnie korzystali z ofert first minute. Obecnie sytuacja się mocno zmieniła, a ubezpieczenie od rezygnacji z wyjazdu staje się rynkowym standardem - mówi Tomasz Frączek.

Polacy nie tylko chętniej kupowali, ale też korzystali z tego typu ubezpieczeń. Mondial Assistance wypłacił w 2021 r. ponad 20 mln zł świadczeń z tytułu zwrotu kosztów wycieczek, na które nie mogli pojechać np. z powodu choroby swojej lub najbliższych.

- Spodziewamy się, że ten trend pozostanie już z nami. Klienci, którzy raz przekonali się, że to ubezpieczenie naprawdę działa, będą je kupowali dla własnego bezpieczeństwa – przewiduje Tomasz Frączek.

Telemedycyna utrzyma popularność

Eksperci Mondial Assistance przewidują też, że długofalowym skutkiem epidemii będzie przekonanie Polaków do telemedycyny.

- Przy czym pod tym podjęciem rozumiemy nie tylko teleporadę, ale też szereg rozwiązań związanych z diagnostyką na odległość z użyciem specjalistycznego sprzętu monitorującego stan zdrowia pacjenta – mówi Tomasz Frączek.

Wyjaśnia, że obecnie telemedycyna wspiera takie obszary jak medycyna rodzinna, kardiologia, diabetologia, pulmonologia czy psychiatria. Do dyspozycji pacjentów są choćby takie urządzenia telemedyczne jak EKG, KTG, spirometry, inteligentne inhalatory, czy opaski do monitoringu seniorów.

- Wciąż najwięcej świadczeń dotyczy oczywiście teleporady. W czasie pandemii notowaliśmy rekordowe zainteresowanie takimi usługami ze strony klientów przebywających w Polsce. W pierwszym pandemicznym roku zrealizowaliśmy 35% więcej teleporad niż w roku poprzedzającym, mimo że ruch turystyczny niemal zamarł, a w przed pandemią ze zdalnych telekonsultacji korzystali głównie turyści przebywający za granicą. W 2021 r. teleporad było około 24% więcej, niż w 2020 r. – wylicza Tomasz Frączek.

Spodziewa się, że zainteresowanie tą formą wsparcia medycznego utrzyma się nawet po ustaniu stanu pandemii, gdyż to rozwiązanie wygodne dla obu stron, zarówno pacjenta, jak i lekarza.

Pomoc dla poważnie chorych

Pandemia utrudniła też życie pacjentom chorującym przewlekle, szczególnie tych objętych kuracją związaną ze zwalczaniem nowotworu. Stąd eksperci spodziewają się stopniowego wzrostu zainteresowania ubezpieczeniami na wypadek poważnego zachorowania.

- Będzie rosło zapotrzebowanie na produkty ubezpieczeniowe zapewniające organizację i pokrycie kosztów leczenia bardzo poważnych zachorowań. Szczególnie w obszarze leczenia onkologicznego czy chorób kardiologicznych niestety brakuje sprawności państwa. Pacjenci wspierają się zbiórkami publicznymi czy w rodzinie, bo koszty są często gigantyczne. Dlatego musi być dobra alternatywa rynkowa – mówi Tomasz Frączek.

W ramach pakietów ubezpieczeniowych można liczyć kompleksowy pakiet usług jak specjalistyczne wizyty, transporty medyczne, rehabilitacja czy badania obrazowe, w tym tomografia komputerowa lub rezonans magnetyczny. Pandemia i związane z nią ograniczenia kontaktu pokazały, że mogą być przydatne  rozwiązania zapewniające zdalny monitoring stanu zdrowia osób przewlekle chorych czy tych w podeszłym wieku. Służą temu specjalne opaski, które oprócz ciągłego pomiaru istotnych parametrów np. tętna, pozwalają także na lokalizację GPS użytkownika i dwustronną komunikację, a w ostateczności także na wysłanie pogotowia w sytuacji zagrażającej życiu posiadacza opaski.

 

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami video dostępnymi pod poniższymi linkami:

Podsumowanie ubezpieczenia turystyczne - https://youtu.be/SFs02sqviVI

Podsumowanie ubezpieczenia zdrowotne - https://youtu.be/Eq7_CowH170

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii Biuro prasowe
2024-10-16 | 11:02

Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii

Armatis Polska, wiodący outsourcer obsługi klienta i sprzedaży w Europie, przejął dział obsługi klienta polskiej Grupy eSky w Bułgarii. Jest to wynikiem decyzji eSky o zmianie modelu
Turystyka Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia
2024-09-27 | 01:00

Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia

Grupa Arche już w pierwszych dniach klęski żywiołowej powołała Sztab Pomocy Powodzianom, w którego skład wchodzą dyrektorzy hoteli położonych na terenie całego kraju, a wszelkie
Turystyka NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW
2024-09-20 | 13:00

NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW

– Jesteśmy, działamy, zanim odwołacie rezerwację upewnijcie się czy to konieczne – za pośrednictwem platformy Nocowanie.pl właściciele obiektów noclegowych na południu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.