„Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” – ruszyła kampania wspierająca branżę hotelarską
Rezerwacje bezpośrednie, czyli takie, których dokonujemy bezpośrednio na stronie hotelu i poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy, są tematem kampanii „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio”. Zawiera ona w sobie elementy edukacyjne – pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych.
- Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach www hoteli. Rezerwacje w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często jest po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31% gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby, co sugeruje, że rośnie także świadomość idei direct bookingu – zaznacza Arkadiusz Czerwiński, Rzecznik prasowy Profitroom.
Kwestię promowania idei rezerwacji bezpośrednich skomentował również Ireneusz Węgłowski – Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, która jest jednym z partnerów organizowanej przez Profitroom akcji:
- Promowanie wśród opinii publicznej zalet dokonywania rezerwacji bezpośrednio w hotelach jest IGHP szczególnie bliskie. Od lat wspieramy kampanie zachęcające do bezpośredniego rezerwowania noclegów - zarówno akcje europejskie, organizowane przez HOTREC, jak i krajowe, których autorem jest Profitroom. Temat bezpośrednich rezerwacji poruszamy także na naszych spotkaniach i szkoleniach z hotelarzami. Każdego roku obserwujemy większą świadomość hotelarzy, którzy starają się obniżać udział portali rezerwacyjnych w ogólnej sprzedaży - mówi Ireneusz Węgłowski.
Przekaz w kampanii „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu.
- Wśród nadrzędnych korzyści, o których należy pamiętać to oczywiście fakt, że oferty na stronach hoteli są nie tylko bardziej atrakcyjne cenowo, ale również posiadają rozbudowane i spersonalizowane pakiety usług, niedostępne u pośredników czy różne benefity wynikające z bezpośredniego kontaktu z hotelem. Zależy nam na tym, żeby ludzie zdawali sobie sprawę z szerokiej gamy korzyści, jakie daje im rezerwacja bezpośrednia – dodaje Arkadiusz Czerwiński.
Twarzą kampanii została aktorka filmowa i teatralna Ilona Ostrowska, znana m.in. z roli w serialu Ranczo. W ramach kampanii nakręcono spot promocyjny, utrzymany w nieszablonowej stylistyce oraz dedykowany landing page. Zaplanowano komunikację w mediach społecznościowych, w tym konkurs z nagrodami w postaci voucherów pobytowych do wybranych hoteli.
Kampania „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” potrwa do września bieżącego roku. W akcję zaangażowały się zarówno organizacje reprezentujące branżę, jak i same hotele, których wizytówki można znaleźć na stronie www.rezerwujbezposrednio.pl. Partnerami akcji są: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Hotele Niezależne.
- Spot promocyjny: https://www.youtube.com/watch?v=1RaFJ6hxNvw

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.