„Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” – ruszyła kampania wspierająca branżę hotelarską
Rezerwacje bezpośrednie, czyli takie, których dokonujemy bezpośrednio na stronie hotelu i poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy, są tematem kampanii „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio”. Zawiera ona w sobie elementy edukacyjne – pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych.
- Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach www hoteli. Rezerwacje w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często jest po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31% gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby, co sugeruje, że rośnie także świadomość idei direct bookingu – zaznacza Arkadiusz Czerwiński, Rzecznik prasowy Profitroom.
Kwestię promowania idei rezerwacji bezpośrednich skomentował również Ireneusz Węgłowski – Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, która jest jednym z partnerów organizowanej przez Profitroom akcji:
- Promowanie wśród opinii publicznej zalet dokonywania rezerwacji bezpośrednio w hotelach jest IGHP szczególnie bliskie. Od lat wspieramy kampanie zachęcające do bezpośredniego rezerwowania noclegów - zarówno akcje europejskie, organizowane przez HOTREC, jak i krajowe, których autorem jest Profitroom. Temat bezpośrednich rezerwacji poruszamy także na naszych spotkaniach i szkoleniach z hotelarzami. Każdego roku obserwujemy większą świadomość hotelarzy, którzy starają się obniżać udział portali rezerwacyjnych w ogólnej sprzedaży - mówi Ireneusz Węgłowski.
Przekaz w kampanii „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu.
- Wśród nadrzędnych korzyści, o których należy pamiętać to oczywiście fakt, że oferty na stronach hoteli są nie tylko bardziej atrakcyjne cenowo, ale również posiadają rozbudowane i spersonalizowane pakiety usług, niedostępne u pośredników czy różne benefity wynikające z bezpośredniego kontaktu z hotelem. Zależy nam na tym, żeby ludzie zdawali sobie sprawę z szerokiej gamy korzyści, jakie daje im rezerwacja bezpośrednia – dodaje Arkadiusz Czerwiński.
Twarzą kampanii została aktorka filmowa i teatralna Ilona Ostrowska, znana m.in. z roli w serialu Ranczo. W ramach kampanii nakręcono spot promocyjny, utrzymany w nieszablonowej stylistyce oraz dedykowany landing page. Zaplanowano komunikację w mediach społecznościowych, w tym konkurs z nagrodami w postaci voucherów pobytowych do wybranych hoteli.
Kampania „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” potrwa do września bieżącego roku. W akcję zaangażowały się zarówno organizacje reprezentujące branżę, jak i same hotele, których wizytówki można znaleźć na stronie www.rezerwujbezposrednio.pl. Partnerami akcji są: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Hotele Niezależne.
- Spot promocyjny: https://www.youtube.com/watch?v=1RaFJ6hxNvw

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.