Komunikaty PR

Twój uśmiech zasługuje na to co dla niego najlepsze. Wskaźnik ścieralności (RDA)

2021-11-10  |  09:00
Biuro prasowe

Czasami przed nieskrępowanym wyrażeniem pozytywnych emocji hamuje nas… kondycja jamy ustnej. Gdy nadwrażliwość zębów stale się utrzymuje, a efekt stosowania past wybielających nie spełnia oczekiwań, warto zwrócić uwagę na współczynnik RDA, o którym istnieniu wiele osób nie ma pojęcia. Gdzie znaleźć informację o jego wysokości i jakie funkcje spełniają jego poszczególne wartości? Eksperci białej perły wyjaśniają, co kryje się pod tym rzadko słyszanym skrótem.

Rozszyfrujmy skrót RDA

Nie wszyscy mają świadomość, że nadwrażliwość zębów i dyskomfort w obrębie jamy ustnej może być wywołany przez zbyt intensywne działanie mechaniczne podczas szczotkowania. Inni, walczący z uporczywymi przebawieniami zastanawiają się, dlaczego ich pasty okazują się nieskuteczne w walce z „uśmiechem palacza”. W obu przypadkach pomocna może okazać się wiedza na temat współczynnika RDA i uważne czytanie etykiet past do zębów.

RDA, czyli „Relative Dentine Abrasivity” to współczynnik ścieralności pasty dla zębiny. Określa się poprzez pobudzenie tkanek zębowych za pomocą neutronu i wyczyszczenia ich z użyciem badanego produktu. Tak powstała ilość aktywnych elementów wnikających do preparatu informuje o wysokości RDA.

Szkliwo każdej osoby charakteryzuje inna podatność na ścieranie podczas szczotkowania. Często dyskomfort podczas pielęgnacji jamy ustnej wynika nie tylko z nieprawidłowego nacisku, ale także z niedostosowania wskaźnika RDA do indywidualnych potrzeb. Zaproponowany indeks ścieralności szkliwa daje konsumentom punkt odniesienia, którym powinni kierować się przy wyborze pasty, w celu poprawienia ogólnej kondycji zębów –tłumaczy Ines Pesko, specjalista białej perły.

Jaki wskaźnik wybrać?

Wskaźnik RDA w poszczególnych pastach do zębów przybiera różne wartości: 40 oznacza bardzo niską ścieralność - odpowiednią dla wrażliwych zębów, 70 niską, 100 średnią (obydwa charakteryzują pasty odpowiednie do codziennego użytku). Z myślą o ochronie szkliwa, szczególnie w przypadku zębów z nadwrażliwością, warto wybierać pasty o niskim indeksie RDA, zawierające aktywne składniki naturalne. Przykładem może być enzym oksydazy glukozowej, który – zamiast mechanicznego czyszczenia – rozpuszcza zabarwienia bez uszkadzania szkliwa zębów. Zapewnia on bezpieczny efekt wybielający i pomaga utrzymać naturalną równowagę w mikroflorze jamy ustnej. RDA powyżej 100 to wysoka ścieralność, polecana palaczom i osobom pijącym znaczne ilości kawy, herbaty lub czerwonego wina. Im wyższa liczba, tym silniejsza ścieralność ułatwiająca usunięcie poważniejszych plam powstałych na skutek np. palenia tytoniu. Niższe wartości RDA warto z kolei wybierać, gdy na co dzień używamy sonicznej szczoteczki do zębów.

Gdzie szukać informacji o RDA?

Dobrze dobrana pasta o odpowiednim stopniu ścieralności RDA wespół z przeznaczoną do naszych potrzeb szczoteczką do zębów oraz prawidłową techniką szczotkowania zdziała cuda. Przy wyborze produktu do codziennej pielęgnacji jamy ustnej warto, więc, zwrócić uwagę na indeks RDA. Na naszych produktach konsument znajdzie indeks RDA zarówno na stronie internetowej jak i na opakowaniu – tłumaczy Ines Pesko. Na przykład, wybierając pastę :dla palaczy, kupujący znajdzie na opakowaniu informację o RDA o wartości 139, natomiast na paście :krystaliczna biel RDA o wartości 12.

Odpowiednia ścieralność… i co dalej?

Warto pamiętać, że poprawnie dobrany wskaźnik RDA to jeden z kilku czynników wpływających na skuteczność pasty do zębów i tylko wspólnie z innymi odpowiednio dobranymi parametrami, spełni swoją rolę. Dostępne na rynku pasty charakteryzują się na przykład różnymi proporcjami związków aktywnych, przyczyniających się do wzmocnienia i remineralizacji szkliwa.

Należy zwrócić uwagę również na działanie odbudowujące preparatów. Podstawową funkcją past do zębów jest oczywiście usuwanie zabrudzeń i gromadzących się w jamie ustnej mikroorganizmów, ale dobrze jeśli odbywa się to przy jednoczesnym działaniu regenerującym. Warto zwracać uwagę na zawartość w produktach do higieny jamy ustnej składników takich jak hydroksyapatyt, zawarty w paście :biel i odbudowa, który wnika do zębiny i zamyka otwarte kanaliki zęba, odbudowując ich szkliwo – podkreśla Zlatko Jurik, założyciel marki biała perła®.


Dossier marki:

Jesteśmy rodzinną firmą z Tatr Wysokich, która specjalizuje się w produkcji enzymatycznych past do zębów na bazie ziół, o niskim lub średnim RDA. Filozofia biała perła® to wyjątkowe produkty dbające o zdrowe, mocne białe zęby oraz higienę jamy ustnej poprzez wykorzystanie unikatowych i nowoczesnych rozwiązań łączących formuły enzymatyczne ze składnikami inspirowanymi naturą. Bardzo ważne jest dla nas to, aby nasze pasty biała perła® były nie tylko skuteczne, ale także smaczne. Dlatego każdy z naszych produktów ma ręcznie wyrabiany smak, stworzony wyłącznie z naturalnych aromatów i barwników.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci Biuro prasowe
2024-04-24 | 01:00

Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci

Rozpoczęcie wiosny to doskonała okazja, aby zachęcić najmłodszych do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Niestety, w erze technologii i coraz większej liczby zajęć dodatkowych, coraz
Zdrowie Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?
2024-04-23 | 13:00

Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?

Wiosna to niełatwy czas dla naszego organizmu. Po długiej zimie, ze względu na ograniczony dostęp do światła słonecznego i utrudniony dostęp do świeżych warzyw i owoców, jesteśmy
Zdrowie Niedożywienie pacjentów poważnym problemem w Polsce. Eksperci alarmują o pilnej
2024-04-22 | 15:00

Niedożywienie pacjentów poważnym problemem w Polsce. Eksperci alarmują o pilnej

Dane Fundacji wskazują, że aż 85% studentów oraz lekarzy pracujących w szpitalach w Polsce nie byłoby w stanie samodzielnie zainicjować i poprowadzić interwencji żywieniowej3.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.