84% badanych posiada nieruchomość objętą ubezpieczeniem
Polacy mają pozytywny stosunek do ubezpieczeń i chcą w ten sposób zabezpieczać swoje domy oraz mieszkania. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener. Większość ankietowanych – 84% posiada nieruchomość objętą ubezpieczeniem. Na rozszerzony wariant ochrony zdecydował się co czwarty ubezpieczony (24%), najczęściej wybierając ochronę ruchomości domowych (52%) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (52%) oraz OC w życiu prywatnym (48%).
Dom czy mieszkanie to nie tylko ostoja bezpieczeństwa i własny „kawałek nieba”, ale również majątek, na który pracujemy często przez znaczną część życia. W ostatnich miesiącach zmieniły się nasze potrzeby i wymagania. Dom stał się centrum życia – nie tylko prywatnego czy rodzinnego, ale również zawodowego pełniąc funkcję biura czy szkoły. Dlatego tak ważna jest świadomość, że zakup ubezpieczenia to stosunkowo niewielki koszt, który może zapewnić spokój w razie nieprzewidzianej sytuacji, a kompleksowa ochrona pozwoli uporać się ze skutkami różnych problemów w naszym domowym centrum życia. Bez względu na to, czy chodzi o ubezpieczenie mienia, zdrowia, w zakresie OC, czy też potrzebne jest wsparcie związane z assistance albo pomocą prawną.
– Cieszy nas otwartość Polaków na ubezpieczenia i chęć zadbania o bezpieczeństwo finansowe – mówi Agnieszka Włodarska-Poloczek, ekspert firmy Wiener. – Odpowiednie ubezpieczenie zapewnia całoroczną ochronę przed konsekwencjami finansowymi, które mogą narazić naszych klientów na straty. Uszkodzenie domu lub mieszkania to nie tylko niezwykle stresująca sytuacja, ale przede wszystkim problem, który może zmusić nas do poniesienia ogromnych wydatków. Warto się przed tym zabezpieczyć. Polisa może mieć bardzo szeroki zakres obejmując ochroną również ruchomości domowe (np. meble czy sprzęt AGD), szyby, OC w życiu prywatnym, assistance domowe, NNW czy koszty ochrony prawnej i wiele innych. Naszym celem było stworzenie oferty, która pozwoli naszym klientom spokojnie spojrzeć w przyszłość.
Dlaczego Polacy rozszerzają zakres ubezpieczenia
Mimo, że duży odsetek ankietowanych (43%) posiada podstawową wersję ubezpieczenia wymaganą przez bank, to duża grupa osób poszukuje bardziej kompleksowej ochrony. Do najczęściej wskazywanych powodów rozszerzenia zakresu ubezpieczenia należą: chęć zadbania o większe poczucie bezpieczeństwa (45%), obawa przed sytuacjami, które mogą się zdarzyć, a podstawowe ubezpieczenie ich nie pokrywało (34%) oraz zachęta agenta ubezpieczeniowego (30%). Co ciekawe tylko 13% ankietowanych od początku posiadania ubezpieczenia nieruchomości czas decyduje się na opcję rozszerzoną.
Aż 54% badanych uważa, że kompleksowe pakiety ubezpieczeń pozwalają na łatwiejsze zarządzanie ubezpieczeniami (35% nie ma opinii w tej kwestii, a 10% jest przeciwnego zdania). Blisko połowa respondentów myśli, że pakietowe ubezpieczenia są tańsze od tych zawieranych pojedynczo.
Najczęstsze szkody i uszkodzenia
Jak wynika z badania, do najczęściej występujących zdarzeń objętych ubezpieczeniem, których doświadczali ankietowani należą: uszkodzenie elementów nieruchomości, uszkodzenie budynków znajdujących się na posesji albo przypisanych do nieruchomości (np. garaż albo piwnica), a także uszkodzenie szyb i okien. Każda z wymienionych szkód mogła spowodować znaczne straty finansowe dla osób nieubezpieczonych, dlatego tak ważne jest w tym przypadku dobrze przeprowadzony proces likwidacji szkód, dzięki temu możemy poradzić sobie ze skutkami zniszczeń.
Najważniejsze wnioski z badania:
|
Badanie zostało zrealizowane w dniach 01.06-06.06.2021 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1220 ankiet z osobami posiadającymi dom lub mieszkanie.
Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.