Badanie: dodatkowe ubezpieczenie to większe poczucie bezpieczeństwa na drodze
Dla Polaków dotkliwszym niż mandat (54 proc.) następstwem stłuczki drogowej jest utrata zniżek (66 proc.). Ponad 4/5 badanych (87 proc.) wskazało, że czułoby się bezpieczniej na drodze, mając w ramach swojego ubezpieczenia dodatkową polisę, np. AC, assistance czy NNW.
Aż 78 proc. spośród tych, którzy wzięli udział w badaniu IQS na zlecenie Volkswagen Financial Services i jeżdżą samochodem, deklaruje, że robi to codziennie lub prawie codziennie. Pozostałe 15 proc. jeździ co najmniej 1 raz w tygodniu, 3 proc. minimum 1 raz w miesiącu, a ostatnie 4 proc. – rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Tak wysoki odsetek osób podróżujących autem każdego dnia pokazuje, że warto przypominać o konieczności posiadania odpowiedniego ubezpieczenia i upewnienia się, że jest ono aktualne.
Większe bezpieczeństwo oraz poczucie komfortu
Ogółem 87 proc. badanych przyznało, że czułoby się bezpieczniej, mając dodatkowe ubezpieczenia, np. AC, assistance czy NNW. W podobnym duchu wypowiedziały się zarówno kobiety („zdecydowanie tak” lub „raczej tak” wskazało 88 proc.), jak i mężczyźni (87 proc.). Kolejne z pytań dotyczyło tego, czy dodatkowe ubezpieczenie (oprócz obowiązkowego OC), jak np. AC, assistance czy NNW, może wpłynąć na większy komfort korzystania z auta. Aż 4/5 badanych (80 proc.) odpowiedziało twierdząco.
Wiedząc, że Polacy czuliby się lepiej, jeżdżąc samochodem posiadającym dodatkowe ubezpieczenie, warto spojrzeć na to, jaką polisę by wybrali – większym zainteresowaniem cieszy się AC (56 proc.) niż assistance (49 proc.).
Opinie istotnie różnią się ze względu na wiek zapytanej osoby. Młodzi kierowcy rzadziej skłaniają się zarówno do wyboru AC, jak i assistance (43 proc. osób w wieku 25-34 lat wskazuje na assistance, a w wieku 45-54 lat: 56 proc.). W przypadku wyboru AC – 55 proc. młodych jest zainteresowanych tym ubezpieczeniem, w wieku 45-54 lat to już 60 proc. Te różnice wskazują na rosnącą świadomość ubezpieczeń wraz z doświadczeniem kierowców.
Co ciekawe, zaledwie 18 proc. badanych przyznało, że nie potrzebuje dodatkowego ubezpieczenia i wystarczy im samo obowiązkowe OC.
W kolizji ucierpiał samochód – co jest ważne
Kolizje drogowe to nic przyjemnego, a ubezpieczenie oprócz obowiązkowego OC kupuje się raczej „na wszelki wypadek”. Polacy zapytani o to, co byłoby dla nich ważne, gdyby ich auto uczestniczyło w kolizji drogowej – najczęściej wskazywali gwarancję, że nie dopłacą do naprawy (69 proc.) oraz jak najkrótszy czas serwisowania auta (67 proc.). Co ciekawe, czas naprawy jest ważniejszy dla kobiet (71 proc.) bardziej niż dla mężczyzn (64 proc.). Z kolei mężczyźni (55 proc.) bardziej od kobiet (48 proc.) cenią naprawę z użyciem wyłącznie nowych i oryginalnych części zamiennych.
W badaniu Volkswagen Financial Services padło też pytanie o to, co jest największą uciążliwością w przypadku spowodowania kolizji lub wypadku. Aż 2/3 osób (66 proc.) wskazało, że utrata zniżek za bezszkodową jazdę (70 proc. kobiet i 63 proc. mężczyzn). Dla co drugiego badanego (54 proc.) byłyby to: mandat za spowodowanie wypadku oraz oczekiwanie na naprawę auta. Co ciekawe tylko 1/4 kierowców (25 proc.) przyznała, że konsekwencją byłoby poczucie, że nie jest się dobrym kierowcą.
– Rosnąca świadomość w temacie ubezpieczeń wskazuje na to, że użytkownicy pojazdów cenią sobie święty spokój. Aż 82 proc. badanych zwróciło uwagę na to, że potrzebuje większego zakresu ubezpieczenia poza obowiązkowym OC. Tak duży odsetek oznacza też, że kierowcy chcą odpowiedzialnie podchodzić do swojej jazdy. Niezaprzeczalnym jest też fakt, że stawiają na poczucie bezpieczeństwa i komfortu – mówi Magdalena Kaca, Dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem w Volkswagen Financial Services.
Sprecyzowanie potrzeb
Posiadanie ubezpieczenia jest istotne przez wszystkie lata użytkowania auta. Rosnący wiek pojazdu nie powinien oznaczać wybierania polisy mniejszej jakości. Oferta Volkswagen Financial Services zawiera w sobie zarówno pakiety ubezpieczeń (OC, AC, NNW i assistance – z możliwością doboru odpowiedniego wariantu i opcji dodatkowych), jak i kompleksową obsługę klienta u dealera. Mowa o pełnym zakresie usług: od zakupu auta, przez finansowanie, obsługę serwisową, aż po ubezpieczenie w pierwszym roku użytkowania auta, jak również w latach kolejnych.
VW FS proponuje dwie opcje zakupu polisy: w formie tradycyjnej (u dealera) lub online, po wcześniejszej rozmowie z pracownikiem salonu. Zakup internetowy jest intuicyjny i bardzo sprawny – cały proces trwa zaledwie 10 minut. W tym czasie klient może zapoznać się z ofertami oraz dokonać wyboru polisy i płatności (za pomocą karty płatniczej, przez PayU lub BLIK-iem). Warto pokreślić, że kupując ubezpieczenia za pośrednictwem Volkswagen Financial Services, klient może skorzystać z oferty czołowych na polskim rynku ubezpieczycieli, takich jak Allianz, ERGO Hestia czy Warta.
Dodatkowe korzyści
Ubezpieczenie samochodu nie musi ograniczać się do podstawowych form ochrony kierowcy i jego auta. Warto spytać agenta o opcje dodatkowe, dedykowane konkretnemu ryzyku, np. zbiciu szyb czy uszkodzeniu kół w wyniku jazdy po zniszczonej nawierzchni. Volkswagen Financial Services oferuje też ubezpieczenie bagażu czy ubezpieczenie straty zniżek. Chroni ono przed naliczeniem zwyżki za szkodę w kolejnym roku (niezależnie od rodzaju i wartości szkody).
– Stawiamy na różnorodność oferty, dlatego nasi klienci mogą uzyskać do 20 proc. zniżki na ubezpieczenie komunikacyjne dzięki korzystaniu z aplikacji na telefon InMobi. Posiada ona funkcję nawigacji i jest dostępna dla każdego kierowcy i wszystkich marek samochodów. Rozwiązanie wykorzystuje dane telematyczne: wysokość składki określa się na podstawie punktów przyznawanych za styl jazdy kierowcy. Aplikacja sprawdza i analizuje m.in. dostosowywanie jazdy do panujących warunków na drodze, płynne prowadzenie auta oraz to, czy kierowca przekracza dozwoloną prędkość – tłumaczy Magdalena Kaca z Volkswagen Financial Services.
**
Badanie zrealizowano za pośrednictwem platformy Omnisurv by IQS w dniach 18-20.01.2023 roku na ogólnopolskiej próbie 1145 kierowców w wieku 25-60 lat.
Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.