Komunikaty PR

Beesafe: sztuczna inteligencja Tractable pomoże w ocenie szkód komunikacyjnych

2022-05-13  |  11:00
Biuro prasowe

Beesafe, należąca do grupy Vienna Insurance Group (VIG), wykorzysta sztuczną inteligencję firmy Tractable do natychmiastowej oceny uszkodzeń samochodów i szacowania kosztów naprawy. Dzięki temu ubezpieczeni klienci odszkodowanie będą mogli otrzymać niemal natychmiast – decyzje dotyczące roszczeń będzie można podjąć w ciągu kilku minut, nawet podczas pierwszego kontaktu z klientem.

 

Insurtech Beesafe, wykorzysta na polskim rynku sztuczną inteligencję do tworzenia wycen szkód pojazdów i natychmiastowego przygotowania oferty wypłaty odszkodowania. W tym celu zastosuje rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji opracowane przez firmę Tractable. Szczegółowa ocena uszkodzeń pojazdu dokonywana jest w oparciu o zdjęcia przesyłane za pośrednictwem aplikacji internetowej. Aplikacja z pomocą sztucznej inteligencji, w ciągu kilku sekund sporządza ocenę szkód, często bez potrzeby dalszej weryfikacji. 

 

– Dzięki sztucznej inteligencji Tractable możemy zapewnić klientom dokładną i skuteczną metodę dokonywania zdalnej oceny szkód, co pozwoli nam złożyć ofertę odszkodowania niemal natychmiast. Rozwiązujemy problemy naszych klientów i udzielamy im pomocy po wypadkach niemalże błyskawicznie – powiedział Rafał Mosionek, CEO Beesafe, członek zarządu Compensa.

 

Beesafe przewiduje, że za pomocą tej technologii możliwe będzie rozstrzygnięcie większości spraw, co umożliwi znacznie szybsze niż dotychczas rozwiązywanie problemów klientów.

 

– Korzystanie ze sztucznej inteligencji w celu oferowania natychmiastowych ofert odszkodowań pozwoli Beesafe rozstrzygnąć większość roszczeń z tytułu szkód motoryzacyjnych w ciągu zaledwie kilku minut od ich zgłoszenia. Wprowadzamy najnowocześniejszą technologię tam, gdzie ma to największe znaczenie, tworząc dla kierowców nowy standard obsługi klienta – powiedział Aleksander Surowiak, Dyrektor sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią w Tractable.

 

Do komputerowego rozpoznawania obrazu sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje technikę głębokiego uczenia (deep learning) i inne techniki uczenia maszynowego (machine learning). Szkolenie sztucznej inteligencji przebiega w oparciu o wiele milionów zdjęć uszkodzeń samochodów. Analizując wiele przykładów algorytmy uczą się dokonywać właściwej oceny, co pozwala ubezpieczycielom na całym świecie właściwie oszacować uszkodzenia pojazdu, może być również wykorzystywana do określania najwłaściwszych metod naprawy oraz kierować procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to znacznie przyspiesza rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. 

 

Beesafe to technologiczny startup (insuretech) VIG i Compensa TU SA w Polsce – zajmuje się w pełni cyfrowym dostarczaniem produktów OC/AC. Kluczowa wartość dostarczana klientom jest prosta: wystarczą dwie proste informacje (data urodzenia i numer rejestracyjny samochodu), aby otrzymać ofertę OC/AC. Cały proces wyliczenia składki trwa kilka sekund, w przeciwieństwie do innych rozwiązań rynkowych wymagających czasu i podania poufnych danych. Beesafe zrealizował swój MVP po niespełna ośmiu miesiącach intensywnych przygotowań. Pierwszy rok dla Beesafe bardzo udany – marka zdobyła 100 tys. klientów po pierwszych 12 miesiącach działalności.

 

Tractable opracowuje systemy sztucznej inteligencji wykorzystywane do usprawniania usuwania skutków wypadków i katastrof. Wykorzystuje wiodące w branży rozwiązania sztucznej inteligencji do obsługi napraw i zakupu pojazdów o wartości ponad 2 mld USD. Sztuczna inteligencja firmy Tractable cieszy się zaufaniem ponad 25 spośród 100 największych ubezpieczycieli na świecie, zapewniając im szybkie, dokładne i wydajne narzędzie do świadczenia skutecznej pomocy ubezpieczonym klientom prywatnym i korporacyjnym w zakresie napraw, ochrony i transakcji dotyczących pojazdów i nieruchomości.

 

Źródło: tractable.ai 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok Biuro prasowe
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.