Compensa rozszerza ofertę affinity o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń
-
Compensa rozszerza ofertę ubezpieczeń affinity o dodatkową ochronę sprzętu kupowanego na platformach e-commerce i w sklepach stacjonarnych.
-
Ubezpieczenie składa się z ochrony ubezpieczeniowej po okresie gwarancji producenta i ochrony sprzętu na wypadek kradzieży czy przypadkowego zniszczenia.
-
Bazą technologiczną ubezpieczenia są rozwiązania IT opracowane w ramach Vienna Insurance Group (VIG).
-
Nowy produkt ubezpieczyciela opiera się m.in. na bezgotówkowej likwidacji szkód i obsłudze w modelu door-to-door.
W styczniu 2023 roku Compensa rozszerzyła ofertę produktów affinity o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń. To dodatkowa ochrona towarów kupowanych w sklepach internetowych i stacjonarnych. Dystrybucja polis odbywa się w modelu B2B2C. Produkt składa się z ochrony ubezpieczeniowej po wygaśnięciu gwarancji producenta (do 4 dodatkowych lat), a od dnia zakupu także z ubezpieczenia na wypadek przypadkowego uszkodzenia sprzętu, stłuczenia, przepięcia czy jego utraty wskutek kradzieży, rabunku lub wypadku.
– Ochronę można łatwo adaptować do bardzo różnych kategorii produktowych – nie wprowadzamy tu ograniczeń, a zakres towarów i produktów, które można ubezpieczyć, zależy tak naprawdę od oferty naszego partnera. Wśród przykładów mogę oczywiście wymienić elektronikę, m.in. RTV/AGD, GSM, IT czy elektronarzędzia, ale także rowery, hulajnogi elektryczne, opony, meble czy artykuły ogrodowe. Stawiamy na format white-label. Najpierw wspólnie z dystrybutorem sprzętu dopasowujemy zakres ochrony do specyfiki oferty. Następnie udostępniamy mu nasz front-end lub pod brandem partnera wdrażamy aplikację do zakupu polisy we wskazanych przez niego narzędziach sprzedaży w sklepach online i offline. Dzięki temu zyskuje dodatkowe źródło przychodów i oferuje swoim klientom dodatkową wartość do produktów, które u niego kupują – mówi Aleksandra Lech, Kierownik ds. Affinity w Biurze Bancassurance i Alternatywnych Kanałów Dystrybucji w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Zapleczem technologicznym produktu jest insurtech Beesafe – spółka Grupy VIG, specjalizująca się w tworzeniu online’owych rozwiązań do konfiguracji, sprzedaży i obsługi produktów ubezpieczeniowych. Podstawowymi cechami tej technologii są: krótka ścieżka sprzedaży (wybór i zakup ubezpieczenia to trzy kliknięcia), elastyczność adaptacji produktu do specyfiki biznesu partnera (w zakresie ścieżki sprzedaży, aplikacji czy integracji API) oraz krótki czas wdrożenia sprzedaży (ok. 2-4 tygodnie).
Bezgotówkowa naprawa i transport door-to-door
Dodatkowa ochrona sprzętu działa na całym świecie i niezależnie od tego, czy do szkody doszło w pracy, podczas urlopu, w domu czy na ulicy. Klient samodzielnie wybiera rodzaj świadczenia – wymianę sprzętu na nowy (co prowadzi do dodatkowej wizyty klienta w sklepie i ponownie naprowadza go na ścieżkę sprzedaży) lub zwrot gotówki, jeżeli naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna („stary” sprzęt trafia wówczas do recyklingu).
– Naprawa odbywa się bezgotówkowo, co jest na pewno wygodne, ale przede wszystkim oznacza, że koszty robocizny i części zamiennych są wliczone w cenę ubezpieczenia. Podobnie transport w modelu door-to-door. Zależało nam na jak największej liczbie tego rodzaju udogodnień. Dlatego np. ubezpieczenie dużego sprzętu – dobrym przykładem jest AGD – obejmuje wizytę fachowca, który ocenia stan urządzenia i naprawia go na miejscu – dodaje Aleksandra Lech z Compensy.
Ubezpieczyciel nie stosuje ograniczenia liczby zdarzeń, których likwidacji podejmie się w ramach polisy. Podobnie jest z wartością szkody – suma ubezpieczenia to zawsze równowartość sprzętu.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.