Compensa rozszerza ofertę affinity o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń
-
Compensa rozszerza ofertę ubezpieczeń affinity o dodatkową ochronę sprzętu kupowanego na platformach e-commerce i w sklepach stacjonarnych.
-
Ubezpieczenie składa się z ochrony ubezpieczeniowej po okresie gwarancji producenta i ochrony sprzętu na wypadek kradzieży czy przypadkowego zniszczenia.
-
Bazą technologiczną ubezpieczenia są rozwiązania IT opracowane w ramach Vienna Insurance Group (VIG).
-
Nowy produkt ubezpieczyciela opiera się m.in. na bezgotówkowej likwidacji szkód i obsłudze w modelu door-to-door.
W styczniu 2023 roku Compensa rozszerzyła ofertę produktów affinity o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń. To dodatkowa ochrona towarów kupowanych w sklepach internetowych i stacjonarnych. Dystrybucja polis odbywa się w modelu B2B2C. Produkt składa się z ochrony ubezpieczeniowej po wygaśnięciu gwarancji producenta (do 4 dodatkowych lat), a od dnia zakupu także z ubezpieczenia na wypadek przypadkowego uszkodzenia sprzętu, stłuczenia, przepięcia czy jego utraty wskutek kradzieży, rabunku lub wypadku.
– Ochronę można łatwo adaptować do bardzo różnych kategorii produktowych – nie wprowadzamy tu ograniczeń, a zakres towarów i produktów, które można ubezpieczyć, zależy tak naprawdę od oferty naszego partnera. Wśród przykładów mogę oczywiście wymienić elektronikę, m.in. RTV/AGD, GSM, IT czy elektronarzędzia, ale także rowery, hulajnogi elektryczne, opony, meble czy artykuły ogrodowe. Stawiamy na format white-label. Najpierw wspólnie z dystrybutorem sprzętu dopasowujemy zakres ochrony do specyfiki oferty. Następnie udostępniamy mu nasz front-end lub pod brandem partnera wdrażamy aplikację do zakupu polisy we wskazanych przez niego narzędziach sprzedaży w sklepach online i offline. Dzięki temu zyskuje dodatkowe źródło przychodów i oferuje swoim klientom dodatkową wartość do produktów, które u niego kupują – mówi Aleksandra Lech, Kierownik ds. Affinity w Biurze Bancassurance i Alternatywnych Kanałów Dystrybucji w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Zapleczem technologicznym produktu jest insurtech Beesafe – spółka Grupy VIG, specjalizująca się w tworzeniu online’owych rozwiązań do konfiguracji, sprzedaży i obsługi produktów ubezpieczeniowych. Podstawowymi cechami tej technologii są: krótka ścieżka sprzedaży (wybór i zakup ubezpieczenia to trzy kliknięcia), elastyczność adaptacji produktu do specyfiki biznesu partnera (w zakresie ścieżki sprzedaży, aplikacji czy integracji API) oraz krótki czas wdrożenia sprzedaży (ok. 2-4 tygodnie).
Bezgotówkowa naprawa i transport door-to-door
Dodatkowa ochrona sprzętu działa na całym świecie i niezależnie od tego, czy do szkody doszło w pracy, podczas urlopu, w domu czy na ulicy. Klient samodzielnie wybiera rodzaj świadczenia – wymianę sprzętu na nowy (co prowadzi do dodatkowej wizyty klienta w sklepie i ponownie naprowadza go na ścieżkę sprzedaży) lub zwrot gotówki, jeżeli naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna („stary” sprzęt trafia wówczas do recyklingu).
– Naprawa odbywa się bezgotówkowo, co jest na pewno wygodne, ale przede wszystkim oznacza, że koszty robocizny i części zamiennych są wliczone w cenę ubezpieczenia. Podobnie transport w modelu door-to-door. Zależało nam na jak największej liczbie tego rodzaju udogodnień. Dlatego np. ubezpieczenie dużego sprzętu – dobrym przykładem jest AGD – obejmuje wizytę fachowca, który ocenia stan urządzenia i naprawia go na miejscu – dodaje Aleksandra Lech z Compensy.
Ubezpieczyciel nie stosuje ograniczenia liczby zdarzeń, których likwidacji podejmie się w ramach polisy. Podobnie jest z wartością szkody – suma ubezpieczenia to zawsze równowartość sprzętu.
88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia
Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.