Compensa rozszerza ofertę affinity o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń
-
Compensa rozszerza ofertę ubezpieczeń affinity o dodatkową ochronę sprzętu kupowanego na platformach e-commerce i w sklepach stacjonarnych.
-
Ubezpieczenie składa się z ochrony ubezpieczeniowej po okresie gwarancji producenta i ochrony sprzętu na wypadek kradzieży czy przypadkowego zniszczenia.
-
Bazą technologiczną ubezpieczenia są rozwiązania IT opracowane w ramach Vienna Insurance Group (VIG).
-
Nowy produkt ubezpieczyciela opiera się m.in. na bezgotówkowej likwidacji szkód i obsłudze w modelu door-to-door.
W styczniu 2023 roku Compensa rozszerzyła ofertę produktów affinity o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń. To dodatkowa ochrona towarów kupowanych w sklepach internetowych i stacjonarnych. Dystrybucja polis odbywa się w modelu B2B2C. Produkt składa się z ochrony ubezpieczeniowej po wygaśnięciu gwarancji producenta (do 4 dodatkowych lat), a od dnia zakupu także z ubezpieczenia na wypadek przypadkowego uszkodzenia sprzętu, stłuczenia, przepięcia czy jego utraty wskutek kradzieży, rabunku lub wypadku.
– Ochronę można łatwo adaptować do bardzo różnych kategorii produktowych – nie wprowadzamy tu ograniczeń, a zakres towarów i produktów, które można ubezpieczyć, zależy tak naprawdę od oferty naszego partnera. Wśród przykładów mogę oczywiście wymienić elektronikę, m.in. RTV/AGD, GSM, IT czy elektronarzędzia, ale także rowery, hulajnogi elektryczne, opony, meble czy artykuły ogrodowe. Stawiamy na format white-label. Najpierw wspólnie z dystrybutorem sprzętu dopasowujemy zakres ochrony do specyfiki oferty. Następnie udostępniamy mu nasz front-end lub pod brandem partnera wdrażamy aplikację do zakupu polisy we wskazanych przez niego narzędziach sprzedaży w sklepach online i offline. Dzięki temu zyskuje dodatkowe źródło przychodów i oferuje swoim klientom dodatkową wartość do produktów, które u niego kupują – mówi Aleksandra Lech, Kierownik ds. Affinity w Biurze Bancassurance i Alternatywnych Kanałów Dystrybucji w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Zapleczem technologicznym produktu jest insurtech Beesafe – spółka Grupy VIG, specjalizująca się w tworzeniu online’owych rozwiązań do konfiguracji, sprzedaży i obsługi produktów ubezpieczeniowych. Podstawowymi cechami tej technologii są: krótka ścieżka sprzedaży (wybór i zakup ubezpieczenia to trzy kliknięcia), elastyczność adaptacji produktu do specyfiki biznesu partnera (w zakresie ścieżki sprzedaży, aplikacji czy integracji API) oraz krótki czas wdrożenia sprzedaży (ok. 2-4 tygodnie).
Bezgotówkowa naprawa i transport door-to-door
Dodatkowa ochrona sprzętu działa na całym świecie i niezależnie od tego, czy do szkody doszło w pracy, podczas urlopu, w domu czy na ulicy. Klient samodzielnie wybiera rodzaj świadczenia – wymianę sprzętu na nowy (co prowadzi do dodatkowej wizyty klienta w sklepie i ponownie naprowadza go na ścieżkę sprzedaży) lub zwrot gotówki, jeżeli naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna („stary” sprzęt trafia wówczas do recyklingu).
– Naprawa odbywa się bezgotówkowo, co jest na pewno wygodne, ale przede wszystkim oznacza, że koszty robocizny i części zamiennych są wliczone w cenę ubezpieczenia. Podobnie transport w modelu door-to-door. Zależało nam na jak największej liczbie tego rodzaju udogodnień. Dlatego np. ubezpieczenie dużego sprzętu – dobrym przykładem jest AGD – obejmuje wizytę fachowca, który ocenia stan urządzenia i naprawia go na miejscu – dodaje Aleksandra Lech z Compensy.
Ubezpieczyciel nie stosuje ograniczenia liczby zdarzeń, których likwidacji podejmie się w ramach polisy. Podobnie jest z wartością szkody – suma ubezpieczenia to zawsze równowartość sprzętu.
Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.