CUK Ubezpieczenia alarmuje: cenę AC trzeba zawsze porównać
Pandemia COVID-19 wciąż trwa i wiele firm zmaga się z ogromnymi trudnościami finansowymi. Brak możliwości podróżowania i realizowania celów biznesowych osłabia wolumen sprzedaży umów leasingowych w Polsce. Mimo to należy pamiętać, że po polskich drogach jeżdżą tysiące samochodów firmowych zakupionych właśnie w ramach umów leasingu. Cechą takich umów jest obowiązek wykupienia przez korzystających pełnej polisy ubezpieczeniowej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CUK Ubezpieczenia, Polacy bardzo chętnie przyjmują oferty przedstawione im przez leasingodawców. Zaledwie 37% z nich porównuje je z ofertami dostępnymi na rynku. Tym czasem eksperci alarmują, że brak porównania ofert może kosztować nawet blisko 1 tyś. PLN w przypadku polisy AC.
– „Superochrona wymaga porównania ceny ubezpieczenia. Praktycznie zawsze okazuje się, że jego cena może być dużo niższa niż pierwotnie otrzymana oferta. Dokładnie połowa z przebadanych przez nas kierowców zdecydowała się na wybór polisy przedstawionej przez leasingodawcę. Tylko 37% badanych zdecydowało się na porównanie przedstawionej im oferty z innymi dostępnymi na rynku. Jedynie 13% badanych kierowców zdecydowało się zaś na inną ofertę niż przedstawiona propozycja przez TU we współpracy z leasingodawcą. Badani twierdzą, że oferta przedstawiona przez firmę finansującą zakup pojazdu była najkorzystniejsza pod względem finansowym, stąd decyzja o zakupie właśnie tej polisy. Chociaż firmy zajmujące się leasingiem mają często wynegocjowane specjalne, promocyjne ceny, to agenci ubezpieczeniowi również mają szereg zniżek i wyjątkowych ofert, zwłaszcza dla stałych klientów. Warto więc dokładnie przeanalizować propozycję i wybrać tę, która będzie najkorzystniejsza pod względem zakresu oraz w aspekcie finansowym. Pamiętajmy, że porównanie nic nas nie kosztuje, a w wyjątkowych przypadkach możemy zaoszczędzić nawet do 1 tyś PLN” – wyjaśnia Maciej Kuczwalski ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.
Dane pochodzą z badania ankietowego "Polacy o ubezpieczeniach" przeprowadzonego w maju 2019 na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia
Ponad połowa - 62% respondentów – udzieliła odpowiedzi, że leasingodawca przedstawił im ofertę więcej niż jednego TU na ubezpieczenie finansowanego pojazdu. To spora zmiana, ponieważ do niedawna każda z firm leasingowych koncentrowała się na współpracy z jednym pakietowym ubezpieczycielem, z którym miała podpisane bardzo dobre warunki dla swoich Klientów. Rynek ewoluował i jak widać, dzisiaj nawet firmy finansujące zakup pojazdu chcą dać większy wybór opcji swoim Klientom. To dobry znak dla konsumentów, którzy teraz nie są przysłowiowymi więźniami jednej konkretnej oferty. Co więcej, coraz częściej możemy spotkać się z niskimi opłatami za możliwość samodzielnego wyboru TU przez Klienta. Przekłada się to często pozytywnie na dużo lepsze warunki dla firm, które korzystają z leasingu. – „Pamiętajmy, że jedna rzecz to kupno nowego pojazdu i pierwsza polisa – tutaj, bardzo często promocje mogą być naprawdę dobre i trudno będzie na takiej polisie zaoszczędzić. Warto zwrócić uwagę na aspekt jej przedłużenia. Często firmy leasingowe przyciągają klientów wręcz dofinansowując pierwszą polisę w TU, natomiast po upływie roku klient otrzymuje propozycję już bez promocji i w cenie dużo mniej atrakcyjnej niż pierwotna oferta. Z obserwacji naszych agentów wynika, że wówczas wielu klientów decyduje się praktycznie w ciemno, bez sprawdzenia i porównania oferty na automatyczne wznowienie polisy na mniej korzystnych warunkach. Tutaj właśnie jest najbardziej newralgiczny etap, w którym porównanie i pomoc doświadczonego partnera z placówki multiagencji może przełożyć się na sporą kwotę zaoszczędzoną w portfelu klienta. Pamiętajmy, porównanie nic nie kosztuje, oprócz kilku chwil spędzonych w placówce bądź korzystając ze wszelkich narzędzi dostępnych online” – wyjaśnia Maciej Kuczwalski.
Zwłaszcza w tych trudnych czasach powinniśmy szczególnie zwrócić uwagę na potencjał wszelkich oszczędności. Jeśli mamy kilka pojazdów w leasingu różnice w cenie mogą przełożyć się na sporą sumę na koncie przedsiębiorcy.
– „Zwłaszcza w dobie pandemii wszelkie oszczędności, także na pakietach ubezpieczeń, to kwestie priorytetowe. Pamiętajmy, że w przypadku auta będącego w leasingu bardzo często wymagany jest pełen pakiet ubezpieczenia, czyli OC+AC. Wielu kierowców chcąc oszczędzić sobie dodatkowych formalności decyduje się na zakup polisy zaproponowanej przez przedstawiciela firmy leasingowej. Często proponują oni dopięcie wszystkich spraw związanych z zawarciem polisy, co jest sporym uproszczeniem. Dzisiaj w biznesie, liczy się każdy grosz. Trzeba sprawdzić nie tylko zakres ochrony ubezpieczeniowej, ale także np. możliwość rozłożenia płatności na dogodne raty. Warto zwrócić uwagę, że np. w CUK Ubezpieczenia istnieje opcja opłacenia polisy w części, lub nawet całości, punktami PAYBACK. To spore ułatwienie. Nawet jeśli nie posiadamy wystarczającej liczy punktów, opłacając polisę tradycyjnie możemy je również zbierać i wykorzystać w przyszłości” – podsumowuje Maciej Kuczwalski.
Dane pochodzą z badania ankietowego "Polacy o ubezpieczeniach" przeprowadzonego w maju 2019 na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia
O FIRMIE
CUK Ubezpieczenia to multiagencja, która od 19 lat zajmuje się doradztwem w zakresie produktów ubezpieczeniowych, porównując ponad 170 ofert 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych dla klienta, dopasowując ubezpieczenie do jego potrzeb. Wieloletnie doświadczenie przekłada się na zaufanie klientów korzystających
z usług CUK Ubezpieczenia osobiście w ponad 330 placówkach, internetowo - przy pomocy kalkulatorów OC/AC, majątkowego na www.cuk.pl oraz telefonicznie przy pomocy własnego Contact Center. W 2017 roku multiagencja CUK Ubezpieczenia została wyróżniona Godłem Firmy Przyjaznej Klientowi, zajmując czołową pozycję wśród firm z branży sprzedaży usług finansowych. CUK Ubezpieczenia jest liderem wśród multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce i już od 19 lat skutecznie kreuje przyjazny dla klienta świat ubezpieczeń.
Kontakt dla mediów: Tomasz Szymanowski, mail: t.szymanowski@unicornmedia.pl

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.