Komunikaty PR

CUK Ubezpieczenia alarmuje: cenę AC trzeba zawsze porównać

2020-05-07  |  17:00

Pandemia COVID-19 wciąż trwa i wiele firm zmaga się z ogromnymi trudnościami finansowymi. Brak możliwości podróżowania i realizowania celów biznesowych osłabia wolumen sprzedaży umów leasingowych w Polsce. Mimo to należy pamiętać, że po polskich drogach jeżdżą tysiące samochodów firmowych zakupionych właśnie w ramach umów leasingu. Cechą takich umów jest obowiązek wykupienia przez korzystających pełnej polisy ubezpieczeniowej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CUK Ubezpieczenia, Polacy bardzo chętnie przyjmują oferty przedstawione im przez leasingodawców. Zaledwie 37% z nich porównuje je z ofertami dostępnymi na rynku. Tym czasem eksperci alarmują, że brak porównania ofert może kosztować nawet blisko 1 tyś. PLN w przypadku polisy AC.

Superochrona wymaga porównania ceny ubezpieczenia. Praktycznie zawsze okazuje się, że jego cena może być dużo niższa niż pierwotnie otrzymana oferta. Dokładnie połowa z przebadanych przez nas kierowców zdecydowała się na wybór polisy przedstawionej przez leasingodawcę. Tylko 37% badanych zdecydowało się na porównanie przedstawionej im oferty z innymi dostępnymi na rynku. Jedynie 13% badanych kierowców zdecydowało się zaś na inną ofertę niż przedstawiona propozycja przez TU we współpracy z leasingodawcą. Badani twierdzą, że oferta przedstawiona przez firmę finansującą zakup pojazdu była najkorzystniejsza pod względem finansowym, stąd decyzja o zakupie właśnie tej polisy. Chociaż firmy zajmujące się leasingiem mają często wynegocjowane specjalne, promocyjne ceny, to agenci ubezpieczeniowi również mają szereg zniżek i wyjątkowych ofert, zwłaszcza dla stałych klientów. Warto więc dokładnie przeanalizować propozycję i wybrać tę, która będzie najkorzystniejsza pod względem zakresu oraz w aspekcie finansowym. Pamiętajmy, że porównanie nic nas nie kosztuje, a w wyjątkowych przypadkach możemy zaoszczędzić nawet do 1 tyś PLN” – wyjaśnia Maciej Kuczwalski ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.

Dane pochodzą z badania ankietowego "Polacy o ubezpieczeniach" przeprowadzonego w maju 2019 na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia

Ponad połowa - 62% respondentów – udzieliła odpowiedzi, że leasingodawca przedstawił im ofertę więcej niż jednego TU na ubezpieczenie finansowanego pojazdu. To spora zmiana, ponieważ do niedawna każda z firm leasingowych koncentrowała się na współpracy z jednym pakietowym ubezpieczycielem, z którym miała podpisane bardzo dobre warunki dla swoich Klientów. Rynek ewoluował i jak widać, dzisiaj nawet firmy finansujące zakup pojazdu chcą dać większy wybór opcji swoim Klientom. To dobry znak dla konsumentów, którzy teraz nie są przysłowiowymi więźniami jednej konkretnej oferty. Co więcej, coraz częściej możemy spotkać się z niskimi opłatami za możliwość samodzielnego wyboru TU przez Klienta. Przekłada się to często pozytywnie na dużo lepsze warunki dla firm, które korzystają z leasingu. – „Pamiętajmy, że jedna rzecz to kupno nowego pojazdu i pierwsza polisa – tutaj, bardzo często promocje mogą być naprawdę dobre i trudno będzie na takiej polisie zaoszczędzić. Warto zwrócić uwagę na aspekt jej przedłużenia. Często firmy leasingowe przyciągają klientów wręcz dofinansowując pierwszą polisę w TU, natomiast po upływie roku klient otrzymuje propozycję już bez promocji i w cenie dużo mniej atrakcyjnej niż pierwotna oferta. Z obserwacji naszych agentów wynika, że wówczas wielu klientów decyduje się praktycznie w ciemno, bez sprawdzenia i porównania oferty na automatyczne wznowienie polisy na mniej korzystnych warunkach. Tutaj właśnie jest najbardziej newralgiczny etap, w którym porównanie i pomoc doświadczonego partnera z placówki multiagencji może przełożyć się na sporą kwotę zaoszczędzoną w portfelu klienta. Pamiętajmy, porównanie nic nie kosztuje, oprócz kilku chwil spędzonych w placówce bądź korzystając ze wszelkich narzędzi dostępnych online” – wyjaśnia Maciej Kuczwalski.

Zwłaszcza w tych trudnych czasach powinniśmy szczególnie zwrócić uwagę na potencjał wszelkich oszczędności. Jeśli mamy kilka pojazdów w leasingu różnice w cenie mogą przełożyć się na sporą sumę na koncie przedsiębiorcy.

– „Zwłaszcza w dobie pandemii wszelkie oszczędności, także na pakietach ubezpieczeń, to kwestie priorytetowe. Pamiętajmy, że w przypadku auta będącego w leasingu bardzo często wymagany jest pełen pakiet ubezpieczenia, czyli OC+AC. Wielu kierowców chcąc oszczędzić sobie dodatkowych formalności decyduje się na zakup polisy zaproponowanej przez przedstawiciela firmy leasingowej. Często proponują oni dopięcie wszystkich spraw związanych z zawarciem polisy, co jest sporym uproszczeniem. Dzisiaj w biznesie, liczy się każdy grosz. Trzeba sprawdzić nie tylko zakres ochrony ubezpieczeniowej, ale także np. możliwość rozłożenia płatności na dogodne raty. Warto zwrócić uwagę, że np. w CUK Ubezpieczenia istnieje opcja opłacenia polisy w części, lub nawet całości, punktami PAYBACK. To spore ułatwienie. Nawet jeśli nie posiadamy wystarczającej liczy punktów, opłacając polisę tradycyjnie możemy je również zbierać i wykorzystać w przyszłości” – podsumowuje Maciej Kuczwalski.

Dane pochodzą z badania ankietowego "Polacy o ubezpieczeniach" przeprowadzonego w maju 2019 na zlecenie multiagencji CUK Ubezpieczenia

O FIRMIE

CUK Ubezpieczenia to multiagencja, która od 19 lat zajmuje się doradztwem w zakresie produktów ubezpieczeniowych, porównując ponad 170 ofert 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych dla klienta, dopasowując ubezpieczenie do jego potrzeb. Wieloletnie doświadczenie przekłada się na zaufanie klientów korzystających
z usług CUK Ubezpieczenia osobiście w ponad 330 placówkach, internetowo - przy pomocy kalkulatorów OC/AC, majątkowego na www.cuk.pl oraz telefonicznie przy pomocy własnego Contact Center. W 2017 roku multiagencja CUK Ubezpieczenia została wyróżniona Godłem Firmy Przyjaznej Klientowi, zajmując czołową pozycję wśród firm z branży sprzedaży usług finansowych. CUK Ubezpieczenia jest liderem wśród multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce i już od 19 lat skutecznie kreuje przyjazny dla klienta świat ubezpieczeń.

Kontakt dla mediów: Tomasz Szymanowski, mail: t.szymanowski@unicornmedia.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok Biuro prasowe
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.