Komunikaty PR

Czy infolinia to już przeżytek?

2022-10-24  |  13:30

Obecne trendy zwracają się w stronę coraz bardziej powszechnej automatyzacji procesów zakupowych. Ponad 60% klientów woli finalizować sprawy i uzyskiwać informacje samodzielnie za pomocą czatbotów[i]. Jak się jednak okazuje, w sprawach ważnych dla rodziny, takich jak np. wybór ubezpieczenia, oszczędzanie czy bankowość wolimy zadać pytania „żywemu” konsultantowi, aby móc doprecyzować istotne kwestie lub po prostu posłuchać rekomendacji. Dlatego też infolinia czy call center, mimo iż wydawałoby się, że cieszy się coraz mniejszym powodzeniem jako kanał sprzedaży, w niektórych przypadkach nadal odgrywa główną rolę, która na dodatek wciąż ewoluuje.

 

Dlaczego infolinia?

Zastanawiając się nad OC i AC lub ubezpieczeniem domu, klient nie musi wychodzić z domu ani stać w kolejkach, żeby porozmawiać ze specjalistą i porównać najlepsze opcje. Umowę można sfinalizować „od ręki” lub najpóźniej w ciągu jednego dnia. Infolinia rozwiązuje problemy nie tylko klientów, ale i agentów. Podczas rozmowy specjalista pomoże dobrać ofertę na miarę potrzeb, doradzi, ale też w niektórych przypadkach będzie mógł zaproponować dodatkowe bonusy, jak np. zniżkę.

 

Kto wybiera infolinię?

Kluczową rolę w nowoczesnej sprzedaży odgrywa personalizacja. Podstawową rolą infolinii jest usprawnienie komunikacji z klientem, co pozwala znacznie bardziej efektywnie odpowiadać na pytania sformułowane na różne sposoby i rozwiewać wątpliwości. Do wyboru ubezpieczenia domu czy dzieci podchodzimy inaczej niż na przykład do reklamacji zakupu internetowego czy nawet przedłużenia umowy z operatorem telefonicznym. To sprawy, które dotyczą bezpieczeństwa naszego i rodziny, a w kluczowych kwestiach wolimy rozmowę z konsultantem. Infolinia,  podobnie jak pozostałe działy obsługowe, to jedna z kluczowych wizytówek firmy. To na podstawie kontaktu z nią klienci wyrabiają sobie opinię o marce, produkcie czy usłudze.

 

W naszym przypadku zespół złożony z ponad 60 osób procesuje ponad 115 000 spraw miesięcznie, czyli znacząco ponad milion rocznie. Każdy klient, podobnie jak każdy agent, jest inny. Jedni wolą kontakt bezpośredni w biurze, inni chcą załatwiać sprawy pisemnie, mailowo, ale w przypadku branży ubezpieczeniowej bardzo wiele osób preferuje kontakt telefoniczny. Staramy się docierać do klienta różnymi kanałami, żeby mogli oni wybrać ten, który jest dla nich najwygodniejszy. Oczywiście dla części z nich najprościej będzie zawrzeć lub przedłużyć ubezpieczenie korzystając z kanału direct, czyli kalkulatorów dostępnych na stronie internetowej. Innym osobom, które wolą porozmawiać, mają jakieś wątpliwości, chcą zadać dodatkowe pytania, a nie mają czasu pojawić się w placówce osobiście, polecamy kontakt telefoniczny – mówi Attila Zahn, dyrektor Departamentu Obsługi i Sprzedaży Bezpośredniej TUZ Ubezpieczenia.

 

Infolinia agencyjna to zespół ekspercki, który nie tylko doradza w sprawie zakresu ubezpieczenia, ale też pełni rolę wsparcia dla agenta na każdej płaszczyźnie – mówi Mateusz Walenda, dyrektor ds. sprzedaży i obsługi w Departamencie Obsługi i Sprzedaży Bezpośredniej TUZ Ubezpieczenia. Chcemy aby agent miał pewność, że klient obsługiwany przez niego zawsze otrzyma pomoc na najwyższym poziomie, bez względu na rodzaj sprawy, z którą przychodzi. Najczęściej pomagamy w dostępie agenta do systemu sprzedaży, weryfikacji płatności klienta oraz wspieramy poruszanie się po systemie sprzedażowym – podsumowuje.

 

Jakie polisy wybieramy?

Najbardziej popularne polisy to ubezpieczenie domu i mieszkania, szkolne oraz ubezpieczenia komunikacyjne OC/AC/NNW/Assistance, ale też ubezpieczenia OC Zawodowe. Dużym zainteresowaniem cieszą się również ubezpieczenia rolne, na które właśnie trwa sezon.

 

W przypadku infolinii bardzo ważny jest czas reakcji. W TUZ Ubezpieczenia ponad 95% połączeń odbieranych jest poniżej 30 sekund oczekiwania, a 80% procent spraw udaje się sfinalizować od ręki lub w ciągu jednego dnia. W ciągu ostatnich lat sprzedaż polis przez telefon wzrosła u nas z 3 mln zł w 2019 roku do prawie 6 mln w 2020 oraz do 11 mln w 2021. Szacujemy, że w 2022 wzrośnie do blisko 20 mln. Oznacza to, że Polacy coraz poważniej podchodzą do kwestii bezpieczeństwa swojego i rodziny. Niebagatelny wpływ na postrzeganie istoty ubezpieczeń miała na przykład pandemia – ocenia Attila Zahn, dyrektor Departamentu Obsługi i Sprzedaży Bezpośredniej TUZ Ubezpieczenia.

 

Infolinia budzi zaufanie

Infolinia pomaga przedstawić klientom nie tylko samą ofertę, ale i poszczególne cechy produktów i usług. Eksperci pomagają rozwiać wątpliwości i wyjaśniać te zagadnienia, które klienci chcą lub potrzebują zgłębić. W efekcie zwiększa to bazę odbiorców, pozwala rozwijać przedsiębiorstwo i generować większe przychody. Ten tradycyjny kanał kontaktu z klientem jest wciąż popularny i pożądany zarówno ze strony konsumentów, jak i firm prowadzących działalność.

 


[i] www.gladly.com/reports/2021-customer-expectations-report

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.