Komunikaty PR

Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2022 roku

2023-04-21  |  12:00
Biuro prasowe
  • Prawie 100% ubezpieczeń domów i mieszkań zawiera usługę domowego assistance – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa.

  • Usuwane w ramach assistance awarie to druga najczęstsza kategoria szkód – w zeszłym roku stanowiły ok. 12% wszystkich spraw, które trafiły do ubezpieczyciela.

  • Interwencje polegały przede wszystkim na wsparciu hydraulicznym (35%), serwisie sprzętu elektronicznego (30%) oraz pracy elektryka (11%).

Domowe assistance (tzw. home assistance) to najpopularniejsze rozszerzenie polisy mieszkaniowej. Według danych towarzystwa ubezpieczeniowego Compensa aż 99% polis zawiera tzw. domowe usługi pomocowe. Polegają one przede wszystkim na wsparciu właściciela lub użytkownika nieruchomości w usuwaniu usterek i awarii. Tego typu zdarzenia stanowią prawie 12% zgłaszanych ubezpieczycielowi spraw – więcej szkód powstaje tylko wskutek zalania.

– Zgłoszenia dotyczą codziennych problemów, np. cieknącego kranu, uszkodzonego sprzętu RTV/AGD czy zatrzaśniętych drzwi. Ubezpieczyciel organizuje i pokrywa koszty pomocy specjalisty lub refunduje wykonane naprawy, jeżeli właściciel mieszkania zorganizuje je na własną rękę. Decyduje się na to ok. 7% klientów. Pokrycie kosztów dotyczy zarówno robocizny, jak i dojazdu fachowca do domu – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Z danych ubezpieczyciela wynika, że najwięcej pracy mają hydraulicy. W 2022 roku obsłużyli 35% zgłoszonych firmie awarii. Tuż za nimi znaleźli się specjaliści od naprawy sprzętów RTV/AGD (31%), a trzeci pod tym względem byli elektrycy (11%). Spośród innych, często angażowanych do pomocy specjalności warto wymienić ślusarzy, różnego rodzaju diagnostów, szklarzy, techników urządzeń grzewczych oraz stolarzy.

Do niedawna wiele usterek właściciele nieruchomości naprawiali sami. Dziś albo nie mają na to czasu, albo nie są pewni swoich umiejętności. Być może wzrosła ich świadomość, że mogą skorzystać z ubezpieczenia. Wpływ na popularność assistance ma też to, że pomoc można otrzymać szybko, często już po kilku godzinach od zgłoszenia – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy.

Co oprócz naprawy awarii obejmuje assistance?

Powyżej opisane sytuacje nie zamykają katalogu zdarzeń, w których można skorzystać z assistance. Usługi obejmują także m.in. transport i przechowywanie mienia w magazynie czy przechowalni, jeżeli wskutek szkody, np. zalania czy pożaru, nieruchomość nie nadaje się do zamieszkania. Assistance obejmuje też dozór mienia przez firmę ochroniarską, a także organizację i opłacenie wizyty lekarskiej w miejscu ubezpieczenia.

- Klient podczas zakupu ubezpieczenia wybiera spośród dostępnych u ubezpieczyciela pakietów usług. W Compensie dostępne są dwa warianty – standardowy i rozszerzony. Różnią się zakresem oferowanych usług, liczbą dostępnych w ramach ubezpieczenia interwencji i kwotowymi limitami udzielanej pomocy. Wysokość składki zależy od wybranego wariantu. Można przyjąć, że cena za home assistance w rozszerzonym wariancie to kilkadziesiąt złotych rocznie – wyjaśnia Andrzej Paduszyński z Compensy

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku Biuro prasowe
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i
Ubezpieczenia Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
2024-11-20 | 09:00

Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS

SIGNIUS S.A., dostawca zaawansowanych rozwiązań do zdalnego podpisywania dokumentów, nawiązał współpracę z Superpolisą Ubezpieczenia. Dzięki wdrożeniu platformy SIGNIUS

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.