Europ Assistance Polska podsumowuje 2021 rok
Europ Assistance Polska
Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/
Miniony rok był wyjątkowy – firma obchodziła jubileusz 25-lecia działalności w Polsce. Pomimo ciągle obecnej pandemii i licznych wyzwań z tym związanych, Europ Assistance świadczyła pomoc klientom w niezakłócony sposób. Wolumeny obsługowe wróciły do tych sprzed pandemii, a w niektórych obszarach firma realizowała nawet więcej spraw, niż w okresie sprzed Covid-19.
Wolumeny obsługowe wróciły do momentu, gdy biznes assistance osiągał stabilne, przewidywalne wzrosty. W sumie w 2021 Europ Assistance Polska obsłużyła prawie 7% więcej spraw w stosunku do tego samego okresu przed pandemią i 30% więcej spraw niż 2020 roku.
Jak kształtował się poziom naszych usług w poszczególnym obszarach?
W 2021 roku Polacy znacznie chętniej podróżowali. Do Centrum Alarmowego trafiło o 45% więcej spraw z zakresu travel assistance niż w 2020. Liczba obsługiwanych spraw przekroczyła nawet poziom notowany w znakomitym pod względem turystyki roku 2019 r.
- W 2020 roku mierzyliśmy się z globalnym paraliżem turystyki związanym z pandemią koronawirusa. Mimo iż zagrożenie jeszcze nie minęło, pojawiły się szczepienia i obowiązkowe testy, które znacznie wpłynęły na ponowne otwarcie turystyki. Polacy znowu zaczęli podróżować, co widzimy również w naszych statystykach obsługowych. Większą wagę zaczęli także przywiązywać do bezpieczeństwa i ochrony ubezpieczeniowej podczas podróży. Cieszy nas, że możemy ich wspierać i nieść pomoc w różnych sytuacjach podczas wyjazdów zagranicznych – mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska.
Duży wzrost, bo aż 30% w stosunku do 2020 roku, firma odnotowała również w obszarze assistance domowego. Pomoc w domu stanowiła w zeszłym roku 17% wszystkich spraw trafiających do Centrum Alarmowego. Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń hydraulika, serwisu sprzętu RTV/AGD oraz z usług elektryka.
W obszarze car assistance miniony rok był podobny do lat poprzednich. Usługi assistance samochodowego niezmiennie cieszą się popularnością i najwięcej takich spraw (58%) trafiło do Centrum Pomocy Europ Assistance Polska. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci, było holowanie, naprawa pojazdu na miejscu i wynajem samochodu zastępczego.
W zeszłym roku o 6% wzrosło również zainteresowanie assistance medycznym. Pomoc zdrowotna stanowiła 14% wszystkich spraw assistance. Utrzymywał się też wysoki wskaźnik wykorzystywania zdalnej formy kontaktu z lekarzem. Średnio ponad 57% spraw było realizowanych w formie wideo/telekonsultacji. Jeszcze w 2019 roku poziom wykorzystania tej formy wynosił średnio 4,5%.
- W wyniku pandemii społeczeństwo otworzyło się na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych i zdaje się, że ta forma na stałe wpisała się sposób udzielania pomocy. Bardzo nas to cieszy, bo dzięki temu jesteśmy w stanie jeszcze szybciej pomagać naszym klientom w tak ważnym obszarze, jakim jest zdrowie – dodaje Ryszard Grzelak.
Europ Assistance Polska od kilku lat sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe, które pozwalają świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomu, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. W zeszłym roku Europ Assistance konsekwentnie rozwijała i wdrażała kolejne rozwiązania cyfrowe dla swoich partnerów biznesowych, w tym aplikacje webowe do zgłaszania szkód w ramach wszystkich linii biznesowych. Z kolei Voice Care – wirtualny asystent w 2021 roku odebrał ponad 120 tysięcy połączeń od klientów.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.