Komunikaty PR

Jak ubezpieczyć mieszkanie bez papierowych dokumentów?

2020-04-09  |  08:30
Biuro prasowe
  • Ubezpieczenie mieszkania można kupić na podstawie wyłącznie elektronicznych dokumentów.
  • Dzięki temu da się uniknąć osobistego kontaktu z agentem.
  • Zgłoszenie szkody także odbywa się zdalnie – bezpośredni kontakt jest więc ograniczony do minimum przez cały okres korzystania z ubezpieczenia.

Tak zwane zdarzenia losowe nie znają pojęcia epidemii. Ubezpieczyciele każdego dnia przyjmują setki zgłoszeń dotyczących pożarów, zalanych mieszkań czy domów zniszczonych przez silny wiatr. To oznacza, że ubezpieczenie nieruchomości przydaje się dziś w nie mniejszym stopniu, niż przed pojawieniem się koronawirusa w Polsce. Jak kupić taką polisę, skoro nie można spotkać się z doradcą?

- Wiele osób wciąż jest przekonanych, że ubezpieczenie domu czy mieszkania można kupić tylko osobiście u agenta i że trzeba podpisać papierową polisę. Nie musi tak być. Na rynku są ubezpieczyciele przygotowani do w pełni elektronicznego obiegu dokumentów i kontaktu z klientami. W Compensie już od kilku lat ok. 45% polis sprzedajemy w ten sposób. To rozwiązanie ma szczególne znaczenie w czasie pandemii koronowirusa. Jestem przekonany, że ta metoda wyraźnie zyska na popularności także dlatego, że przyspiesza proces zakupu ubezpieczenia – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.

Jak kupić lub przedłużyć ubezpieczenie mieszkania bez osobistego spotkania z doradcą? Poniżej instrukcja w 4 krokach.

Krok 1. Kontakt ze sprzedawcą

W przypadku zakupu ubezpieczenia na odległość, ustalenia z doradcą odbywają się telefonicznie, mailowo lub poprzez rozmowę wideo. Agent proponuje formę, która najbardziej odpowiada klientowi. Jeśli zakup polega na przedłużeniu ochrony, przedstawiciel ubezpieczyciela skontaktuje się z klientem.

- Klienci, którzy korzystają u nas z klauzuli automatycznego wznowienia umowy, dostają propozycję kontynuacji ochrony na dotychczasowych warunkach. W tym przypadku w ogóle nie muszą kontaktować się z naszym przedstawicielem – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy.

Aby zawrzeć nową polisę, należy zainicjować kontakt z agentem. Telefon i e-mail doradcy najłatwiej znaleźć na stronie internetowej ubezpieczyciela.

Krok 2. Wybór zakresu ochrony

W rozmowie z doradcą klient podaje dane osobowe (swoje oraz ewentualnie osób, które z nim mieszkają), a także podstawowe informacje na temat nieruchomości, którą chce ubezpieczyć. Przede wszystkim określa wartość domu czy mieszkania oraz osobno znajdujących się w nim przedmiotów (tzw. ruchomości domowych). Ma to olbrzymie znaczenie dla ceny polisy i wartości odszkodowania. Klient powinien także wziąć pod uwagę, jakie dodatkowe elementy ochrony mogą mu się przydać

- Podstawowy zakres ubezpieczenia można rozszerzyć. Najpopularniejszym dodatkiem jest assistance, dodawane w zasadzie do każdego ubezpieczenia. Usługi obejmują wizytę np. hydraulika, elektryka czy ślusarza, ale również dozoru ubezpieczonego mieszkania, domu oraz przewóz i przechowywanie mienia po szkodzie. Ponadto warto rozważyć zakup OC w życiu prywatnym, które przyda się np. wtedy, gdy zalejemy sąsiadów. Umowę można również  rozszerzyć m.in. o ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków czy zdalną pomoc informatyczną – tłumaczy Andrzej Paduszyński z Compensy.

Krok 3. Odbiór dokumentów e-mailem

Ustalony z doradcą zakres ochrony musi zostać potwierdzony. Ta część zakupu odbywa się mailowo, a następnie na specjalnym portalu zakupowym (można powiedzieć, że to sklep internetowy ubezpieczyciela). Agent przygotowuje i wysyła do klienta ofertę wraz z wyceną. To zestaw kilku dokumentów opisujących ubezpieczenie i kwestie regulaminowe, m.in. administrowanie danymi osobowymi. Do maila dołącza link do wspomnianego portalu.

Na tym etapie klient sprawdza, czy propozycja ubezpieczenia przesłana mailem zgadza się z wcześniejszymi ustaleniami i jego potrzebami. Jeśli nie lub po prostu chce coś zmienić, może poprosić doradcę o korektę zakresu ochrony.

Krok 4. Akceptacja oferty i płatność

Gdy oferta zgadza się z ustaleniami z doradcą, klient samodzielnie finalizuje transakcję w portalu. Aby to zrobić potwierdza ubezpieczycielowi, że:

  • zaakceptowana oferta jest zgodna z jego potrzebami,
  • otrzymał i przeczytał Ogólne Warunki Ubezpieczenia,
  • zapoznał się z informacjami na temat zarządzania danymi osobowymi,
  • deklaruje zapłatę za polisę.

Ostatni etap to płatność, np. przelewem bankowym czy systemem PayU.

- Dzięki elektronicznym dokumentom można załatwiać ubezpieczeniowe formalności z domu. Polisy nie wystawia algorytm, ale doradca, który na bieżąco odpowiada na pytania,  pomaga i dopasowuje zakres ochrony do potrzeb klienta. To ważne. Nasze doświadczenia pokazują, że Polacy czują się pewniej, gdy kupując produkty finansowe mogą porozmawiać z drugim człowiekiem. Również likwidację szkody można przeprowadzić z pominięciem fizycznego kontaktu z naszym przedstawicielem dzięki udostępnianej przez nas aplikacji do samodzielnej likwidacji – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału? Biuro prasowe
2024-07-19 | 12:25

Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału?

Tegoroczne lato otworzyło się upałami, synoptycy zapowiadają kolejne fale wysokiej temperatury. Przedsiębiorcy powinni potraktować te zapowiedzi poważnie i jak najlepiej
Ubezpieczenia Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.
2024-07-16 | 10:00

Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.

Rozwijany od 2020 roku startup Petsy stał się w naszym kraju liderem usług opieki nad zwierzętami domowymi. Ich platforma, łącząca właścicieli pupili ze zweryfikowanymi petsitterami,
Ubezpieczenia Przetwórstwo przemysłowe: 24,2 tys. ofert pracy i rosnące znaczenie ubezpieczeń
2024-07-10 | 13:32

Przetwórstwo przemysłowe: 24,2 tys. ofert pracy i rosnące znaczenie ubezpieczeń

W przemyśle jest największy popyt na pracę – firmy mają 24,2 tys. wakatów. Pracodawcy sięgają po różne sposoby na przyciągnięcie pracowników. Do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.