Komunikaty PR

Marcin Prusaczyk został CFO w Efinity Insurance Group

2023-03-17  |  14:00
Biuro prasowe
  • Marcin Prusaczyk objął w marcu funkcję CFO w Efinity Insurance Group – jest odpowiedzialny za pozyskiwanie finansowania na międzynarodową ekspansję grupy.

  • Grupa Efinity składa się ze spółek Leadenhall Insurance i Efinity – działa na globalnym rynku insurtech i łączy kompetencje ubezpieczeniowe i technologiczne.

  • Jej działalność koncentruje się wokół innowacyjnych rozwiązań do dystrybucji specjalistycznych i niszowych produktów ubezpieczeniowych.

Wartość samego rynku ubezpieczeń specjalistycznych jest wyceniana na 80 miliardów USD, a prognozy przewidują jej wzrost do 178 miliardów USD w roku 2030, przy średniej stopie wzrostu 9,3% rocznie (raport Global Specialty Insurance Market, Straits Research, 2022). Wartość globalnego rynku ubezpieczeń niszowych jest kilkukrotnie większa. Koszt pozyskania klienta na tych rynkach jest bardzo wysoki ze względu na złożony charakter produktów ubezpieczeniowych, które wymagają eksperckiego zaangażowania pośredników w procesie sprzedaży. Wyzwaniem a jednocześnie szansą jest bardzo niska penetracja nowoczesnymi technologiami do wsparcia tego procesu.

– Spółki z grupy Efinity cechuje innowacyjna mentalność insurtechów. Łączą ją z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w rozwijaniu technologii na potrzeby własne i zewnętrznych podmiotów ubezpieczeniowych, a także w dystrybucji ubezpieczeń – początkowo w kanale bezpośrednim, a obecnie w modelu pośrednim. Mamy gotowe rozwiązania produktowe i procesowe, bazujące wyłącznie na współpracy z pośrednikami, które możemy łatwo skalować na całym świecie. Do wykorzystania tego potencjału w pełnym zakresie potrzebujemy zewnętrznego finansowania. Głęboko wierzę, że inwestorom dajemy możliwość zrealizowania atrakcyjnej inwestycji o globalnym charakterze z bardzo dobrymi perspektywami na wyjście, patrząc na obecną aktywność M&A na rynku insurtech  – komentuje Marcin Prusaczyk, CFO w Efinity Insurance Group.

Marcin Prusaczyk posiada dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu inwestycjami typu PE/VC oraz na rynku nieruchomości. Współzarządzał funduszem VC Biomed Innovations, inwestującym w innowacyjne startupy medyczne. Był również zaangażowany w funduszu Griffin Property Finance, oferującym finansowanie dłużne na rynku nieruchomości. Przez wiele lat związany firmą inwestycyjną Cornerstone Partners, w której m.in. wspierał realizację inwestycji w Lux-Med. Karierę zawodową rozpoczął w Accenture - uczestniczył w międzynarodowym wdrożeniu systemu klasy ERP. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na wydziałach Elektroniki i Zarządzania oraz Tulane University w USA, gdzie uzyskał tytuł MBA jako stypendysta programu Ron Brown Fellowship.

***

O Efinity Insurance Group: 

Efinity Insurance Group posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie na rynku insurtech oferując innowacyjne rozwiązania w obszarze dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Kompetencje ubezpieczeniowe rozwijane są w ramach spółki Leadenhall Insurance, będącej coverholderem rynku Lloyd’s, sprzedającym specjalistyczne ubezpieczenia przez sieć 6 000 pośredników. Za rozwój technologii odpowiedzialna jest spółka Efinity, która oferuje Efinity Insurance System - kompletny system transakcyjny do sprzedaży ubezpieczeń, obecnie wykorzystywany przez 50 000 użytkowników na świecie. Więcej informacji: www.efinityinsurancegroup.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.