Najwyższa jakość obsługi klienta w Warcie ponownie potwierdzona
Coroczne sprawozdania Rzecznika Finansowego pokazują m.in. skalę sytuacji, w których u poszczególnych ubezpieczycieli występują sporne kwestie między klientem a firmą. Dane te przedstawiają liczbę spraw kierowanych do Biura Rzecznika na tle udziału danego ubezpieczyciela w rynku, które następnie wyrażane są w postaci procentowej. Im ten wynik jest niższy, tym lepiej świadczy to o firmie, pokazując, że jej klienci zgłaszają relatywnie najmniej zastrzeżeń, a ewentualne problemy rozwiązywane są na najwyższym poziomie.
W segmencie ubezpieczeń majątkowych Warta uplasowała się na pierwszym miejscu w Polsce, uzyskując bezkonkurencyjny wskaźnik na poziomie 61 proc. Dla porównania – kolejni ubezpieczyciele uzyskali w tym rankingu wyniki 77 proc. i 83 proc. O sukcesie Warty może świadczyć też fakt, że na 14 dużych towarzystw ubezpieczeniowych tylko cztery osiągnęły wskaźnik poniżej 100 proc.
Najwyższą pozycję Warta zajęła także w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2021 roku odnotowała wynik na poziomie 52 proc., wyraźnie dystansując resztę stawki. Kolejne dwie firmy w zestawieniu Rzecznika Finansowego odnotowały wskaźniki odpowiednio 69 proc. i 80 proc. W tym przypadku zaledwie pięciu na 14 największych ubezpieczycieli zdołało zmieścić się poniżej progu 100 proc.
W obu kategoriach pozycja Warty jako lidera staje się już tradycją. Firma była numerem jeden pod względem jakości obsługi klienta w ubezpieczeniach majątkowych i komunikacyjnych także w sprawozdaniach Rzecznika za lata 2018, 2019 i 2020.
- Te wyniki cieszą podwójnie, bo nie tylko oznaczają, że jako firma ponownie zajmujemy pierwsze miejsce na rynku, ale mówią też wprost o zadowoleniu naszych klientów. Nawet jeśli wynikną sytuacje kontrowersyjne, mogą oni spodziewać się szybko i skutecznie załatwionej sprawy, co daje im spokój i poczucie bezpieczeństwa - a o to przecież chodzi w ubezpieczeniach. Pozycja lidera, jaką zajmuje Warta, to również zasługa naszych pracowników i agentów, którzy dbając o długofalowe relacje z klientem przyczyniają się do niwelowania wszelkich nieporozumień. Stale udoskonalamy procedury rozpatrywania wniosków, a także pracujemy nad kolejnymi wdrożeniami, które usprawnią i przyspieszą obsługę spraw naszych klientów – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu w Warcie, odpowiedzialny za likwidację szkód i operacje.
Beata Grott nowym Dyrektorem Balcia Insurance w Polsce
W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków…
Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować
Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.
Konsument
Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo
W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.
Transport
Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową
Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.