Komunikaty PR

Nowa koalicja na rynku ubezpieczeń: Punkta gra w jednej drużynie z Arrant - wspó

2022-08-18  |  11:00
Biuro prasowe

Marki branży ubezpieczeniowej - Punkta i Arrant - nawiązują strategiczną współpracę. Oba podmioty zachowają odrębność organizacyjną i tożsamościową, ale dzięki rozwiązaniom technologicznym oraz multikanałowości już w 2022 wspólnie będą generować rocznie portfel o wartości przekraczającej miliard złotych przypisu składki. Ambicje firm sięgają jednak dalej.

Pod marką Punkta dostępna jest szeroka paleta usług: brokerskich, assistance, likwidacji szkód dla klientów korporacyjnych oraz multikanałowa dystrybucja ubezpieczeń dla klientów detalicznych. Rozwój Punkty wspiera duży, zagraniczny inwestor - brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Wyróżnikiem detalicznych usług Punkty jest zaawansowana wielokanałowość: klient może z łatwością rozpocząć ścieżkę wyszukania i zakupu ubezpieczenia w sieci, korzystając z porównywarki punkta.pl, a zakończyć zarówno w stacjonarnym biurze agenta, przez telefon lub samemu przez internet (tzw. sprzedaż direct).

Co istotne, Punkta, z której systemów sprzedażowych rozpocznie wkrótce korzystanie Arrant od kilku sezonów konsekwentnie inwestowała w rozwój technologii (opracowała przełomowe systemy wsparcia agentów (np. unikatową na rynku porównywarkę zakresów ubezpieczeń Sonda czy zaawansowaną porównywarkę cen Skaner). Te narzędzia oraz autorskie produkty ubezpieczeniowe (FitLinia) dają Punkcie przewagę konkurencyjną wśród multiagencji. Strategia omnichannel ułatwia skalowanie biznesu i zapewnia klientom wysoką jakość usług. O wysokich ocenach świadczy m.in. uzyskanie certyfikatu Firmy Przyjaznej Klientowi.

Arrant to jedna z czołowych polskich multiagencji, zrzeszająca niemal 2.000 agentów ubezpieczeniowych w całej Polsce. Markę stworzył i na czele jej zarządu stoi Artur Pakuła, były szef sprzedaży i członek zarządu MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń w Grupie Ergo Hestia. Na tle innych multiagencji, Arrant ma opinię marki premium, selektywnie dobierającej partnerów i kładącej nacisk na jakość obsługi.  

- Cieszymy się, że Arrant dołącza do rodziny Punkta. Fundusze Pollen Street Capital inwestują w ambitne firmy, które wykorzystują technologię, aby dostarczać lepsze oferty klientom i umożliwiać większą skalowalność. Od dziesięcioleci inwestujemy w wyjątkowe spółki z branży usług finansowych i biznesowych, a w szczególności z rynku ubezpieczeń i insurtech - w naszym portfolio znajduje się m.in. platforma ubezpieczeniowa Markerstudy, która jest obecnie jedną z wiodących platform ubezpieczeniowych w Wielkiej Brytanii. Cieszymy się, że możemy wspierać nowe partnerstwo pomiędzy Arrant i Punkta. Wierzymy, że jest to świetna okazja do wykorzystania na większą skalę inwestycji technologicznej dokonanej przez Punkta poprzez współpracę z Arrant, będącym  znaczącym graczem na rynku. Nie możemy się doczekać, aby połączone firmy z powodzeniem realizowały swoje ambitne cele – wskazuje Lindsey McMurray, Partner Zarządzający w funduszu Pollen Street Capital.

Wg. szacunków obu firm skala generowanego przez nie portfela ubezpieczeń przekroczy w 2022 roku 1 miliard złotych. W drodze do tego celu strony wiążą się również kapitałowo. Inwestorzy Punkty nabywają pakiet udziałów w Arrant. Artura Pakuła, prezes zarządu Arrant, zachowuje pakiet kontrolny firmy, pozostaje w roli prezesa zarządu. Jednocześnie inwestując w Punktę staje się wspólnikiem Funduszu.

- Jestem bardzo zadowolony, że po wielu latach budowania razem z zespołem marki Arrant osiągnęliśmy poziom doceniany przez europejskich inwestorów. Nawiązujemy współpracę z drużyną Punkta, żeby czerpać z jej potencjału technologicznego i marketingowego, w zamian przekazując nasze najlepsze doświadczenia dystrybucyjne i relacje z rynkiem. Synergie biznesowe między naszymi markami przełożą się na zwiększenie potencjału sprzedażowego partnerów Arrant i wzmocnią ich rozwój rynkowy - wskazuje Artur Pakuła.

Entuzjazm partnera podzielają przedstawiciele marki Punkta.

- Pod marką Punkta zbudowaliśmy zupełnie wyjątkowy zespół usług ubezpieczeniowych dla klientów biznesowych (importerów aut, firm leasingowych i CFM) oraz detalicznych. Stawiamy na zaawansowane wsparcie technologiczne partnerów. Po serii akwizycji oraz rozszerzeniu działalności na inne rynki europejskie, poszukiwaliśmy sposobu na skalowanie naszych rozwiązań. Współpraca z Arrant buduje idealną synergię. Zastosowanie rozwiązań Punkty wprowadzi nową jakość dla agentów i klientów Arrant – wskazuje Bartosz Chytła, przedstawiciel Funduszu. - Ponieważ rozwijamy się w tempie dwukrotnie szybszym niż reszta rynku, za kolejny cel dla współdziałających spółek uznajemy sprzedaż o wartości 2 miliardów złotych przypisu składki.

Współpraca z Arrant stanowi ważny krok, w cyklu długofalowych inwestycji w rozwój spółek pracujących z marką Punkta (od zeszłego roku do drużyny Punkta dołączyły m.in. porównywarka ubezpieczeń mFind, specjalista od likwidacji szkód April Polska (obecnie IsonCare), potentat na rynku ubezpieczeń podróżnych w krajach adriatyckich (Coris) oraz multiagencja Profi Insurance.

- Konsekwentnie poszerzamy grono partnerów przekonanych do strategii budowania pozycji rynkowej w oparciu o zaawansowaną technologię i multikanałowość – podkreśla prezes zarządu Michał Daniluk, zarządzający detaliczną częścią Punkty. - Od początku obecności w obszarze ubezpieczeń detalicznych kładziemy nacisk na autorskie rozwiązania produktowe i systemowe. Zasilamy naszych partnerów leadami sprzedażowymi, reagując na zmieniające się wymagania rynku. Dynamiczny rozwój organiczny, dotychczasowe akwizycje oraz partnerstwo strategiczne z Arrant pozwolą wspólnie kapitalizować inwestycje systemowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków… Biuro prasowe
2024-04-30 | 09:30

W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków…

W 2023 r. policja zatrzymała w czasie długiego weekendu majowego 1840 nietrzeźwych kierowców – podaje Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji (BRD KGP). Z
Ubezpieczenia Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą
2024-04-30 | 01:00

Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą

W hotelu Crowne Plaza Warsaw The HUB 24 kwietnia 2024 odbyło się wyjątkowe wydarzenie, które rzuca nowe światło na przyszłość branży ubezpieczeniowej. Spotkanie pt.
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.