Komunikaty PR

„Od zawsze pasjonowałem się finansami” – wywiad z Łukaszem Kowalczykiem

2022-01-31  |  21:30
Biuro prasowe
Kontakt
Wojtek Oleksiejuk
Somebetter.pl

Płocka 15, Warszawa
01-231 Warszawa
kontakt|somebetter.pl| |kontakt|somebetter.pl
667017838
www.somebetter.pl

Łukasz Kowalczyk - posiada dziesięcioletnie doświadczenie w branży likwidacji szkód. Jego spółki doradzają w zakresie m.in.: przygotowania kosztorysów naprawy, właściwego rozliczania szkód z ubezpieczycielami czy opiniowania zawartych polis autocasco (AC). 

W jaki sposób powstał projekt Wyższe Stawki (www.wyzszestawki.pl) ?

Nasz projekt powstał z potrzeby rynku, ale także z potrzeby misji, którą pośrednio wykonujemy. Uważam, że w tym segmencie jest uwidocznione oblicze ubezpieczycieli. Osoby poszkodowane, których samochody zostały uszkodzone, przekazują swoje pojazdy do naprawy warsztatom naprawczym. Dzięki temu nie muszą się kompletnie martwić o sposób naprawy, rozliczenie z ubezpieczycielem, jakiekolwiek akceptacje itp. To warsztat bierze na siebie działania związane z oględzinami pojazdu (bardzo często nawet bez obecności klienta-osoby poszkodowanej), ustala zakres uszkodzeń z ubezpieczycielem, zamawia części na swój koszt, dokonuje naprawy. Wszystko przy „użyciu" wyspecjalizowanej i odpowiednio przeszkolonej załogi, odpowiednio wyposażonego warsztatu. Po czym okazuje się, że nie otrzyma pełnej zapłaty za wystawioną fakturę. Klient odbiera naprawiony samochód, z reguły bez świadomości, że warsztat, który mu samochód naprawił, nie otrzymał pełnej zapłaty.

Co, wobec tego robią w takiej sytuacji warsztaty/serwisy?

Warsztaty znajdują się więc w trudnej sytuacji. Mimo, że mają zapis w umowie z klientem, że w sytuacji, jeśli nie otrzymają pełnej zapłaty od towarzystwa ubezpieczeniowego, to klient im te pieniądze powinien dopłacić. Nie spotkałem się jednak z sytuacją, aby którykolwiek z nich próbował te pieniądze wyegzekwować od klienta. To mogłoby skutecznie popsuć ich renomę na rynku, ponieważ żaden z klientów nie zamierza dopłacać. Warsztaty, które nie chcą albo zwyczajnie nie mają zasobów (np. finansowych) do walki z ubezpieczycielami zmuszane są do wystawiania korekt do tych faktur uwzględniających te niedopłaty. A z czasem wręcz, zrezygnowane zaczynają akceptować wyliczenia ubezpieczyciela i wystawiać takie faktury, aby nie tracić czasu na korekty. 

Znam ten rynek doskonale i znam te problemy. Stąd, tak jak już wspomniałem, uznałem, że na rynku jest potrzeba dla takiej firmy jak Wyższe Stawki (www.wyzszestawki.pl). Nasza usługa nie tylko rozwiązuje problemy serwisów samochodowych bez konieczności inwestowania własnych środków i tracenia czasu na przepychanie się z ubezpieczycielami. Nasza usługa pozwala im przede wszystkim zwiększać przychody.  

Wspomniałeś też o misji?

Branża, którą wybrałem, a szczególnie ta wokół warsztatów naprawczych daje satysfakcję każdemu. Zarówno naszemu klientowi, jak i mnie, jako osobie zarządzającej firmą. Firmy ubezpieczeniowe wytworzyły patologię, jeśli chodzi o rozliczenia za naprawę pojazdów po szkodach, a ja z tą patologią walczę. Dzięki temu, warsztat naprawczy, który rozpoczął z nami współpracę zwiększa swoje zyski, ponieważ sądy z reguły wydają wyroki na ich korzyść. Cóż więc może być lepszego dla mnie jako właściciela firmy?

Często rozmawiam z właścicielami warsztatów naprawczych. Czasem są to mniejsze zakłady, czasem duże ASO. Czuję ogromną satysfakcję, gdy mówią, że dzięki nam mają wsparcie, że zdejmujemy z nich tak duży problem.

Skąd są wasi klienci?

Mamy klientów z całej Polski. Od północy, aż na południe. Jest to wąska dziedzina specjalizacji, stąd na naszą pomoc mogą liczyć wszyscy, niezależnie od miejscowości.

W jaki sposób odbywają się zatem spotkania z klientami?

Cały proces odbywa się online za pomocą właściwych narzędzi informatycznych i maili. Mamy stałych klientów, dla których prowadzimy wiele spraw i w zasadzie się nie widujemy.

Czy nie ma to wpływu na wynik sprawy?

Absolutnie. Jak wiadomo obecna sytuacja w Polsce i na świecie wymusiła na wielu firmach przejście do pracy online. Natomiast u nas jest to normalne, niezależnie od tego, co by się działo dalej w sprawach związanych z epidemią.

Czy możecie zagwarantować, że zawsze odniesiecie sukces?

Mamy 99% skuteczności. Więc w zasadzie każda z naszych spraw kończy się sukcesem. Nie jestem w stanie jedynie zagwarantować czasu procedowania spraw. W każdym przypadku jest inaczej. Sprawy, jeśli trafią do sądu, są tam różnie obsługiwane. Niektóre sądy są bardziej obłożone sprawami inne mniej. Do tego potrafią pojawić się sytuacje całkowicie nieprzewidziane, jak np. Covid-19, który również sparaliżował pracę sądów. Ważne jednak, aby nasi klienci mieli świadomość, że ten sukces finalnie nadejdzie. 

Czy możecie powiedzieć, że jesteście liderem w swojej branży?

Może nie pod względem liczb, bo to jest kwestia bardzo względna. Ale zdecydowanie chcemy być liderem pod względem obsługi klienta. Mam na myśli takie czynniki jak relacja z klientem czy wsparcie w procedowaniu spraw. Uważam, że jest to niezbędne, aby klient nam w pełni zaufał, co finalnie przełoży się na jego sukces.  

Jakie macie najbliższe plany?

Skupiamy się na tym, aby pozyskiwać kolejnych klientów, którzy chcą zmienić swoją sytuację, ale też są świadomi tego, że abyśmy odnieśli sukces, muszą nam dać właściwe dokumenty. My możemy ich przeszkolić, zapewnić wsparcie, przygotować ich pracownika. Największy problem mamy jednak wtedy, gdy po drugiej stronie nie ma woli współpracy. A więc aby ten proce usprawnić jednocześnie uświadamiamy i edukujemy.

Przynosi to efekty?

Oczywiście. Edukacja powoduje, że klienci szybciej nabierają przekonania do tego aby skorzystać z naszej usługi. Chociaż muszę wspomnieć o jeszcze jednej istotnej kwestii. Wiele serwisów, warsztatów blacharsko-lakierniczych, które borykają się z tymi problemami na co dzień od dłuższego czasu, są często na tyle „zmęczone” sytuacjami z ubezpieczycielami, że czasem wręcz same proszą nas abyśmy jak najszybciej zajęli się ich sprawą….

To jeszcze na koniec prywatnie, dlaczego akurat branża finansowa….?

Od zawsze pasjonowałem się finansami, mimo że z wykształcenia jestem raczej osobą techniczną, niż ekonomistą. Próbowałem sił w bankowości, później ubezpieczeniach. Szybko jednak zdałem sobie sprawę, że nie mam z tego aż tak ogromnej satysfakcji. Nie wiem, czy powinienem o tym mówić, ale w mojej opinii ani banki, ani ubezpieczyciele, nie są podmiotami nastawionymi na dobro klienta. Banki wciąż okładają nas opłatami (ostatnio coraz mocniej), a ubezpieczyciele robią wszystko byśmy, jeśli już musimy skorzystać z zawartego ubezpieczenia, było to z jak najmniejszą stratą dla nich, czyli okazuje się, że za każdym razem musimy iść do sądu, jeśli chcemy walczyć o to co być powinno...

Dziękuję za rozmowę

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Somebetter.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Czy EKUZ wystarczy polskim kibicom na Euro 2024? Biuro prasowe
2024-06-14 | 15:45

Czy EKUZ wystarczy polskim kibicom na Euro 2024?

Kibice z Polski pojadą za reprezentacją na co najmniej trzy mecze fazy grupowej Euro 2024. Jeżeli w podróż zabiorą kartę EKUZ, uzyskają dostęp do publicznej służby zdrowia
Ubezpieczenia Andrzej Klesyk
2024-06-11 | 06:00

Andrzej Klesyk oraz Vincent Vandendael dołączają do Rady Nadzorczej MJM Holdings

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy MJM Holdings SA przegłosowało przyjęcie Andrzeja Klesyka oraz Vincenta Vandendaela w skład Rady Nadzorczej Spółki.
Ubezpieczenia Grupa PIB ujawnia, że kluczowym elementem ich strategii M&A jest zakup portf
2024-06-06 | 13:00

Grupa PIB ujawnia, że kluczowym elementem ich strategii M&A jest zakup portf

W listopadzie tego roku upłyną 4 lata od kiedy PIB Group, brytyjska grupa pośredników ubezpieczeniowych, pojawiło się w Polsce. Zaczęło się od inwestycji w WDB, które w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.