Komunikaty PR

„Od zawsze pasjonowałem się finansami” – wywiad z Łukaszem Kowalczykiem

2022-01-31  |  21:30
Biuro prasowe
Kontakt
Wojtek Oleksiejuk
Somebetter.pl

Płocka 15, Warszawa
01-231 Warszawa
kontakt|somebetter.pl| |kontakt|somebetter.pl
667017838
www.somebetter.pl

Łukasz Kowalczyk - posiada dziesięcioletnie doświadczenie w branży likwidacji szkód. Jego spółki doradzają w zakresie m.in.: przygotowania kosztorysów naprawy, właściwego rozliczania szkód z ubezpieczycielami czy opiniowania zawartych polis autocasco (AC). 

W jaki sposób powstał projekt Wyższe Stawki (www.wyzszestawki.pl) ?

Nasz projekt powstał z potrzeby rynku, ale także z potrzeby misji, którą pośrednio wykonujemy. Uważam, że w tym segmencie jest uwidocznione oblicze ubezpieczycieli. Osoby poszkodowane, których samochody zostały uszkodzone, przekazują swoje pojazdy do naprawy warsztatom naprawczym. Dzięki temu nie muszą się kompletnie martwić o sposób naprawy, rozliczenie z ubezpieczycielem, jakiekolwiek akceptacje itp. To warsztat bierze na siebie działania związane z oględzinami pojazdu (bardzo często nawet bez obecności klienta-osoby poszkodowanej), ustala zakres uszkodzeń z ubezpieczycielem, zamawia części na swój koszt, dokonuje naprawy. Wszystko przy „użyciu" wyspecjalizowanej i odpowiednio przeszkolonej załogi, odpowiednio wyposażonego warsztatu. Po czym okazuje się, że nie otrzyma pełnej zapłaty za wystawioną fakturę. Klient odbiera naprawiony samochód, z reguły bez świadomości, że warsztat, który mu samochód naprawił, nie otrzymał pełnej zapłaty.

Co, wobec tego robią w takiej sytuacji warsztaty/serwisy?

Warsztaty znajdują się więc w trudnej sytuacji. Mimo, że mają zapis w umowie z klientem, że w sytuacji, jeśli nie otrzymają pełnej zapłaty od towarzystwa ubezpieczeniowego, to klient im te pieniądze powinien dopłacić. Nie spotkałem się jednak z sytuacją, aby którykolwiek z nich próbował te pieniądze wyegzekwować od klienta. To mogłoby skutecznie popsuć ich renomę na rynku, ponieważ żaden z klientów nie zamierza dopłacać. Warsztaty, które nie chcą albo zwyczajnie nie mają zasobów (np. finansowych) do walki z ubezpieczycielami zmuszane są do wystawiania korekt do tych faktur uwzględniających te niedopłaty. A z czasem wręcz, zrezygnowane zaczynają akceptować wyliczenia ubezpieczyciela i wystawiać takie faktury, aby nie tracić czasu na korekty. 

Znam ten rynek doskonale i znam te problemy. Stąd, tak jak już wspomniałem, uznałem, że na rynku jest potrzeba dla takiej firmy jak Wyższe Stawki (www.wyzszestawki.pl). Nasza usługa nie tylko rozwiązuje problemy serwisów samochodowych bez konieczności inwestowania własnych środków i tracenia czasu na przepychanie się z ubezpieczycielami. Nasza usługa pozwala im przede wszystkim zwiększać przychody.  

Wspomniałeś też o misji?

Branża, którą wybrałem, a szczególnie ta wokół warsztatów naprawczych daje satysfakcję każdemu. Zarówno naszemu klientowi, jak i mnie, jako osobie zarządzającej firmą. Firmy ubezpieczeniowe wytworzyły patologię, jeśli chodzi o rozliczenia za naprawę pojazdów po szkodach, a ja z tą patologią walczę. Dzięki temu, warsztat naprawczy, który rozpoczął z nami współpracę zwiększa swoje zyski, ponieważ sądy z reguły wydają wyroki na ich korzyść. Cóż więc może być lepszego dla mnie jako właściciela firmy?

Często rozmawiam z właścicielami warsztatów naprawczych. Czasem są to mniejsze zakłady, czasem duże ASO. Czuję ogromną satysfakcję, gdy mówią, że dzięki nam mają wsparcie, że zdejmujemy z nich tak duży problem.

Skąd są wasi klienci?

Mamy klientów z całej Polski. Od północy, aż na południe. Jest to wąska dziedzina specjalizacji, stąd na naszą pomoc mogą liczyć wszyscy, niezależnie od miejscowości.

W jaki sposób odbywają się zatem spotkania z klientami?

Cały proces odbywa się online za pomocą właściwych narzędzi informatycznych i maili. Mamy stałych klientów, dla których prowadzimy wiele spraw i w zasadzie się nie widujemy.

Czy nie ma to wpływu na wynik sprawy?

Absolutnie. Jak wiadomo obecna sytuacja w Polsce i na świecie wymusiła na wielu firmach przejście do pracy online. Natomiast u nas jest to normalne, niezależnie od tego, co by się działo dalej w sprawach związanych z epidemią.

Czy możecie zagwarantować, że zawsze odniesiecie sukces?

Mamy 99% skuteczności. Więc w zasadzie każda z naszych spraw kończy się sukcesem. Nie jestem w stanie jedynie zagwarantować czasu procedowania spraw. W każdym przypadku jest inaczej. Sprawy, jeśli trafią do sądu, są tam różnie obsługiwane. Niektóre sądy są bardziej obłożone sprawami inne mniej. Do tego potrafią pojawić się sytuacje całkowicie nieprzewidziane, jak np. Covid-19, który również sparaliżował pracę sądów. Ważne jednak, aby nasi klienci mieli świadomość, że ten sukces finalnie nadejdzie. 

Czy możecie powiedzieć, że jesteście liderem w swojej branży?

Może nie pod względem liczb, bo to jest kwestia bardzo względna. Ale zdecydowanie chcemy być liderem pod względem obsługi klienta. Mam na myśli takie czynniki jak relacja z klientem czy wsparcie w procedowaniu spraw. Uważam, że jest to niezbędne, aby klient nam w pełni zaufał, co finalnie przełoży się na jego sukces.  

Jakie macie najbliższe plany?

Skupiamy się na tym, aby pozyskiwać kolejnych klientów, którzy chcą zmienić swoją sytuację, ale też są świadomi tego, że abyśmy odnieśli sukces, muszą nam dać właściwe dokumenty. My możemy ich przeszkolić, zapewnić wsparcie, przygotować ich pracownika. Największy problem mamy jednak wtedy, gdy po drugiej stronie nie ma woli współpracy. A więc aby ten proce usprawnić jednocześnie uświadamiamy i edukujemy.

Przynosi to efekty?

Oczywiście. Edukacja powoduje, że klienci szybciej nabierają przekonania do tego aby skorzystać z naszej usługi. Chociaż muszę wspomnieć o jeszcze jednej istotnej kwestii. Wiele serwisów, warsztatów blacharsko-lakierniczych, które borykają się z tymi problemami na co dzień od dłuższego czasu, są często na tyle „zmęczone” sytuacjami z ubezpieczycielami, że czasem wręcz same proszą nas abyśmy jak najszybciej zajęli się ich sprawą….

To jeszcze na koniec prywatnie, dlaczego akurat branża finansowa….?

Od zawsze pasjonowałem się finansami, mimo że z wykształcenia jestem raczej osobą techniczną, niż ekonomistą. Próbowałem sił w bankowości, później ubezpieczeniach. Szybko jednak zdałem sobie sprawę, że nie mam z tego aż tak ogromnej satysfakcji. Nie wiem, czy powinienem o tym mówić, ale w mojej opinii ani banki, ani ubezpieczyciele, nie są podmiotami nastawionymi na dobro klienta. Banki wciąż okładają nas opłatami (ostatnio coraz mocniej), a ubezpieczyciele robią wszystko byśmy, jeśli już musimy skorzystać z zawartego ubezpieczenia, było to z jak najmniejszą stratą dla nich, czyli okazuje się, że za każdym razem musimy iść do sądu, jeśli chcemy walczyć o to co być powinno...

Dziękuję za rozmowę

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Somebetter.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.