Komunikaty PR

Platforma Identity Protection – rozwiązanie chroniące tożsamość

2022-02-08  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Niebutkowska-Jończyk
Europ Assistance Polska

Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/

8 lutego przypada Dzień Bezpiecznego Internetu. To doskonała okazja, żeby zastanowić się, jak wiele prywatnych danych udostępniamy na co dzień i jak powinniśmy je chronić przed nieuczciwym wykorzystaniem. Każdego dnia świat stoi w obliczu różnych zagrożeń cybernetycznych, a dane milionów osób są używane bez ich zgody. Czy można się zabezpieczyć przed cyberprzestępczością?

 

Od wielu lat mówi się o niewidzialnym zagrożeniu, jakim jest cyberprzestępczość. Zmiany, jakie przyniosła pandemia, w tym praca zdalna na szeroką skalę i szybka transformacja cyfrowa, stanowią jeszcze większy potencjał dla cyberprzestępców.

 

Z dnia na dzień większość naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego przeniosła się do internetu. Telemedycyna, praca w systemie home office, zwiększony ruch na platformach e-commerce – z jednej strony rozwój technologii pozwala na niezwykły postęp, ale z drugiej strony stanowi kolejne, potencjalne źródła ataków dla cyberprzestępców – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

 

Jak wynika z badania Norton Cyber Safety Insights Report 2021, prawie 2 na 3 osoby dorosłe twierdzą, że spędzają więcej czasu w sieci niż kiedykolwiek wcześniej.  Społeczeństwo jest też świadome istniejących zagrożeń - ponad połowa dorosłych (58%) martwi się bardziej niż kiedykolwiek, że padnie ofiarą cyberprzestępczości. Jednocześnie nie wie (53%), jak  się chronić przed takimi zagrożeniami. Co ciekawe ponad połowa osób (53%), która wzięła udział w badaniu deklaruje, że doświadczyła cyberprzestępczości. Najczęściej w wyniku złośliwego oprogramowania (22%), nieautoryzowany dostęp na konto e-mail (14%), czy nieautoryzowany dostęp na konto w social mediach (13%). Ważne jest również, że społeczeństwo widzi potrzebę ochrony -  8 na 10 osób chce zrobić więcej, aby chronić swoją prywatność.

 

Jak zatem chronić swoje dane w sieci?

 

Szkody pochodzące z kradzieży tożsamości mogą być kosztowne i długotrwałe. Fachowa pomoc zarówno w zapobieganiu tym przestępstwom, jak i poradzeniu sobie z konsekwencjami, może zmniejszyć obawy i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i wsparcia.

 

Europ Assistance Polska oferuje specjalny produkt Identity&Digital Protection, który został przygotowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego i odpowiada najważniejszym obawom i potrzebom związanym z zagrożeniami w świecie wirtualnym. Produkt zapewnia dostęp i możliwość zalogowania do specjalnej cyfrowej platformy ochrony tożsamości pozwalającej na: zapobieganie, monitorowanie, alertowanie o zagrożeniach cybernetycznych, a także wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości. Usługa prewencji zapewnia dostęp do oprogramowania uzupełniającego (phishblock, data scrambler, secure browsing) działanie standardowych programów antywirusowych. Klient otrzymuje Zestaw do pobrania z trzema prostymi do zainstalowania komponentami, które zapewniają dodatkową ochronę. Z kolei usługa monitoringu, pozwala na regularne monitorowanie danych, które klienci chcą chronić w sieci publicznej oraz tzw. dark web.

 

Produkt daje również dostęp do notyfikacji o zagrożeniu w przypadku wykrycia podejrzanej aktywności oraz comiesięczne raporty o stanie ryzyka. W przypadku wykrycia podejrzanych działań Klient jest informowany za pośrednictwem wiadomość SMS i email. Klient może również na bieżąco sprawdzać status ryzyka w swoim panelu w portalu internetowym – dodaje Marcin Zieliński.

Dodatkowo produkt gwarantuje pomoc i rekompensatę finansową za straty związane z cyberprzestępczością w tym: ochronę prawną, ochronę kart płatniczych, czy ochronę zakupów.

 

Ważnym elementem oferty jest również dostęp do specjalnej infolinii assistance 24/7. W przypadku cyberataku lub kradzieży tożsamości klienci mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym, aby uzyskać wsparcie. Produkt gwarantuje, dostęp do zdalnej pomocy ekspertów IT (np. usuwanie złośliwego oprogramowania), zdalne wsparcie w odzyskiwaniu danych, ochronę reputacji internetowej i usuwanie zniesławiających treści w interncecie, a także konsultacje prawne i pomoc psychologa  dla ubezpieczonego i osób bliskich w sytuacjach kryzysowych związanych z cybermobbingiem.

 

Nasz produkt to najbardziej kompleksowe na rynku rozwiązania mające na celu ochronę działań online i wspieranie bezpiecznych zachowań w sieci. Oprócz dostępu do narzędzia, które stale monitoruje i alertuje o pojawiającym się niebezpieczeństwie, zapewnia również ochronę ubezpieczeniową i wsparcie assistancepodsumowuje Marcin Zieliński. 

 

 

 

 

 

O GRUPIE EUROP ASSISTANCE

Europ Assistance, twórca idei assistance i założyciel tej branży na świecie, powstała w 1963 roku. Wspiera klientów dzięki sieci 750 000 dostawców usług i 39 centrów pomocy. Naszą misją jest niesienie pomocy i poczucia bezpieczeństwa ludziom i firmom – zawsze i wszędzie. Zapewniamy pomoc drogową, pomoc w podróży i ubezpieczenia, a także usługi pomocy osobistej, takie jak ochrona osób starszych, ochrona tożsamości cyfrowej, telemedycyna i Conciergerie. Wizją naszych 7 765 pracowników jest być najbardziej niezawodną firmą na świecie. Europ Assistance jest częścią Grupy Generali, jednego z wiodących ubezpieczycieli na świecie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Europ Assistance Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.