Komunikaty PR

Podróże Polaków na ferie – najczęściej autem, bez dodatkowych przygotowań

2023-02-15  |  11:15
Do pobrania Inf.pras. ( 0.25 MB )

13 lutego ferie rozpoczęli mieszkańcy z ostatnich, czterech województw. Co czwarty Polak wyjeżdża w tym roku na zimowy urlop, a najpopularniejszym środkiem transportu, którym badani docierają na miejsce jest samochód. I choć wybiera go 61% Polaków, to aż 44% nie przygotowuje pojazdu przed taką trasą – wynika z badania Wiener. O bezpieczeństwo auta przed wyjazdem bardziej troszczą się Polki. O najpopularniejszych formach przygotowania auta do urlopu opowiada ekspert Wiener.

Zaczęła się ostatnia tura tegorocznych ferii. I choć większość uczniów błogie lenistwo lub aktywny wypoczynek ma już za sobą, to wypoczynek rozpoczynają mieszkańcy czterech województw: dolnośląskiego, mazowieckiego
opolskiego i zachodniopomorskiego. O tym, jak docierają na miejsce wypoczynku i jak przygotowują się do bezpiecznej podróży, zapytała w badaniu firma ubezpieczeniowa Wiener.

Ferie najczęściej na czterech kółkach

Najpopularniejszym środkiem transportu, którym Polacy docierają na miejsce wypoczynku w czasie ferii jest samochód. Wybiera go 61% badanych. Na drugim miejscu znalazł się samolot, na który zdecyduje się co czwarty badany. Pozostali wybiorą bardziej ekologiczne opcje: 18% Polaków dojedzie na ferie pociągiem, a co dziesiąty autobusem.

Wysokie ceny paliwa czy biletów kolejowych sprawiają, że urlopowicze muszą ciąć wydatki wybierając alternatywną, tańszą formę transportu lub ograniczając inne koszty. Co trzeci będzie oszczędzał na standardzie miejsca pobytu, 26% zdecyduje się na tańszą lokalizację, a co czwarty planuje zaoszczędzić na wydatkach na ubranie lub wyposażenie sportowe. Więcej niż co piąty badany zadeklarował, że będzie w tym roku oszczędzać na sposobie dojazdu na miejsce. Podczas tegorocznych ferii nie będzie oszczędzać jedynie 27% Polaków.

Jeśli autem, to bez większych przygotowań

Z badania przeprowadzonego przez Wiener wynika, że Polacy, którzy planują podróżować autem, przygotowują je na zimowy wyjazd w różny sposób. Najczęściej, przed ruszeniem w drogę robią kontrolę (przegląd) u mechanika – zadeklarowało tak 38% osób. Co piąty kupuje dodatkowe wyposażenie auta, jak np. łańcuchy na koła, a 14% nabywa dodatkowe ubezpieczenie auta przed wyjazdem. Natomiast aż 44% nie robi żadnych specjalnych przygotowań.

- Zadbanie o samochód nawet przed krótkim wyjazdem jest bardzo ważne. Wszystkie usterki czy awarie są bardziej dotkliwe, gdy znajdujemy się z dala od miejsca zamieszkania. Dlatego warto dla pewności wykonać dodatkowy przegląd i zadbać o wyposażenie awaryjne, jak latarka czy łańcuchy na opony, które przydadzą się w zaśnieżonych górach. Przygotowując się do podróży warto sprawdzić, co zawiera nasz pakiet ubezpieczenia samochodu i rozważyć wykupienie Assistance, dzięki któremu uzyskamy pomoc w razie kolizji, awarii lub kradzieży auta. Przy tym warto pamiętać, że np. ubezpieczenia Auto Assistance Plus od Wienera nie trzeba kupować na cały rok. Można wybrać ochronę na krótszy, np. na 30 dniowy okres – radzi ekspert Marek Dmytryk, ekspert ubezpieczeń komunikacyjnych Wiener.

Warto też pamiętać, że są kraje, które wymagają tzw. Zielonej Karty, czyli Międzynarodowego Certyfikatu Ubezpieczenia Komunikacyjnego. Ten dokument należy mieć planując podróż samochodem między innymi do krajów takich jak, Czarnogóra, Mołdawia, Macedonia czy Turcja.


Kobiety z większą troską o bezpieczeństwo auta

Z badania przeprowadzonego przez Wiener wynika, że to kobiety bardziej troszczą się o bezpieczeństwo auta przed wyjazdem. Aż 46% z nich zadeklarowało kontrolę u mechanika przed dłuższą podróżą. Dla porównania, podobne działanie wymieniło tylko 30% mężczyzn. Co więcej, połowa mężczyzn przyznała, że nie przygotowuje auta w żaden sposób przed zimowym wyjazdem. U kobiet ten odsetek wyniósł 38%.

 

***

Nota metodologiczna

Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna w dniach 20-22 stycznia 2023 roku. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1042 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok Biuro prasowe
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.