Komunikaty PR

Polki wolą volkswageny czy ople? [Raport na Dzień Kobiet]

2020-03-06  |  11:18
Biuro prasowe
  • Polki najczęściej wybierają samochody Volkswagena, Opla i Toyoty – wynika z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu towarzystwa ubezpieczeń Compensa.
  • W porównaniu z mężczyznami kobiety jeżdżą młodszymi samochodami o mniejszej pojemności i mocy silnika.
  • Kobiety częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę autocasco (AC).

Przygotowany na tegoroczny Dzień Kobiet raport powstał na podstawie aktywnych w lutym 2020 roku ubezpieczeń OC i AC w Compensie.

- Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC - mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Volkswagen najpopularniejszy wśród „damskich” marek

Na początku 2020 roku Polki najczęściej prowadzą volkswageny, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy kobiet. Różnice w czołówce nie są jednak duże. Na drugim miejscu znajdują się ople z wynikiem 9,5% oraz toyoty z 8,5%. „Piątkę” zamykają fordy (7,7%) oraz renaulty (6,2%).

Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce?

Lp.

Marka samochodu

Najpopularniejszy model

1.

Volkswagen

Golf

2.

Opel

Astra

3.

Toyota

Yaris

4.

Ford

Focus

5.

Renault

Clio

6.

Skoda

Fabia

7.

Audi

A4

8.

Fiat

Punto

9.

Peugeot

206

10.

Citroen

C4

dane: Compensa TU SA Vienna Insurance Group

 

Powyższe wyniki odnoszą się do marek, ale warto pamiętać, że w ich ramach dostępnych jest wiele modeli. To istotne, bo wyniki inaczej kształtują się, gdy spojrzymy, jakimi konkretnie modelami aut kobiety poruszają się po Polsce. W tym przypadku top 3 wygląda tak: toyota yaris, vw golf i opel astra.

- Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Kobiety częściej z pakietem OC/AC

Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. AC to dobrowolne ubezpieczenie, którego podstawowym zadaniem jest ochrona właściciela auta od następstw wszelkich zdarzeń, których wynikiem jest uszkodzenie, zniszczenie czy utrata pojazdu. Podstawowy zakres AC może być rozszerzony o takie dodatki, jak np. assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon itp. To właśnie te elementy częściej wybierają panie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok Biuro prasowe
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.