Polki wolą volkswageny czy ople? [Raport na Dzień Kobiet]
- Polki najczęściej wybierają samochody Volkswagena, Opla i Toyoty – wynika z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu towarzystwa ubezpieczeń Compensa.
- W porównaniu z mężczyznami kobiety jeżdżą młodszymi samochodami o mniejszej pojemności i mocy silnika.
- Kobiety częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę autocasco (AC).
Przygotowany na tegoroczny Dzień Kobiet raport powstał na podstawie aktywnych w lutym 2020 roku ubezpieczeń OC i AC w Compensie.
- Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC - mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Volkswagen najpopularniejszy wśród „damskich” marek
Na początku 2020 roku Polki najczęściej prowadzą volkswageny, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy kobiet. Różnice w czołówce nie są jednak duże. Na drugim miejscu znajdują się ople z wynikiem 9,5% oraz toyoty z 8,5%. „Piątkę” zamykają fordy (7,7%) oraz renaulty (6,2%).
Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce? | ||
Lp. | Marka samochodu | Najpopularniejszy model |
1. | Volkswagen | Golf |
2. | Opel | Astra |
3. | Toyota | Yaris |
4. | Ford | Focus |
5. | Renault | Clio |
6. | Skoda | Fabia |
7. | Audi | A4 |
8. | Fiat | Punto |
9. | Peugeot | 206 |
10. | Citroen | C4 |
dane: Compensa TU SA Vienna Insurance Group |
Powyższe wyniki odnoszą się do marek, ale warto pamiętać, że w ich ramach dostępnych jest wiele modeli. To istotne, bo wyniki inaczej kształtują się, gdy spojrzymy, jakimi konkretnie modelami aut kobiety poruszają się po Polsce. W tym przypadku top 3 wygląda tak: toyota yaris, vw golf i opel astra.
- Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.
Kobiety częściej z pakietem OC/AC
Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. AC to dobrowolne ubezpieczenie, którego podstawowym zadaniem jest ochrona właściciela auta od następstw wszelkich zdarzeń, których wynikiem jest uszkodzenie, zniszczenie czy utrata pojazdu. Podstawowy zakres AC może być rozszerzony o takie dodatki, jak np. assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon itp. To właśnie te elementy częściej wybierają panie.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.