Komunikaty PR

Polki wolą volkswageny czy ople? [Raport na Dzień Kobiet]

2020-03-06  |  11:18
Biuro prasowe
  • Polki najczęściej wybierają samochody Volkswagena, Opla i Toyoty – wynika z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu towarzystwa ubezpieczeń Compensa.
  • W porównaniu z mężczyznami kobiety jeżdżą młodszymi samochodami o mniejszej pojemności i mocy silnika.
  • Kobiety częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę autocasco (AC).

Przygotowany na tegoroczny Dzień Kobiet raport powstał na podstawie aktywnych w lutym 2020 roku ubezpieczeń OC i AC w Compensie.

- Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC - mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Volkswagen najpopularniejszy wśród „damskich” marek

Na początku 2020 roku Polki najczęściej prowadzą volkswageny, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy kobiet. Różnice w czołówce nie są jednak duże. Na drugim miejscu znajdują się ople z wynikiem 9,5% oraz toyoty z 8,5%. „Piątkę” zamykają fordy (7,7%) oraz renaulty (6,2%).

Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce?

Lp.

Marka samochodu

Najpopularniejszy model

1.

Volkswagen

Golf

2.

Opel

Astra

3.

Toyota

Yaris

4.

Ford

Focus

5.

Renault

Clio

6.

Skoda

Fabia

7.

Audi

A4

8.

Fiat

Punto

9.

Peugeot

206

10.

Citroen

C4

dane: Compensa TU SA Vienna Insurance Group

 

Powyższe wyniki odnoszą się do marek, ale warto pamiętać, że w ich ramach dostępnych jest wiele modeli. To istotne, bo wyniki inaczej kształtują się, gdy spojrzymy, jakimi konkretnie modelami aut kobiety poruszają się po Polsce. W tym przypadku top 3 wygląda tak: toyota yaris, vw golf i opel astra.

- Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Kobiety częściej z pakietem OC/AC

Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. AC to dobrowolne ubezpieczenie, którego podstawowym zadaniem jest ochrona właściciela auta od następstw wszelkich zdarzeń, których wynikiem jest uszkodzenie, zniszczenie czy utrata pojazdu. Podstawowy zakres AC może być rozszerzony o takie dodatki, jak np. assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon itp. To właśnie te elementy częściej wybierają panie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.