Komunikaty PR

Polki wolą volkswageny czy ople? [Raport na Dzień Kobiet]

2020-03-06  |  11:18
Biuro prasowe
  • Polki najczęściej wybierają samochody Volkswagena, Opla i Toyoty – wynika z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu towarzystwa ubezpieczeń Compensa.
  • W porównaniu z mężczyznami kobiety jeżdżą młodszymi samochodami o mniejszej pojemności i mocy silnika.
  • Kobiety częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę autocasco (AC).

Przygotowany na tegoroczny Dzień Kobiet raport powstał na podstawie aktywnych w lutym 2020 roku ubezpieczeń OC i AC w Compensie.

- Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC - mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Volkswagen najpopularniejszy wśród „damskich” marek

Na początku 2020 roku Polki najczęściej prowadzą volkswageny, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy kobiet. Różnice w czołówce nie są jednak duże. Na drugim miejscu znajdują się ople z wynikiem 9,5% oraz toyoty z 8,5%. „Piątkę” zamykają fordy (7,7%) oraz renaulty (6,2%).

Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce?

Lp.

Marka samochodu

Najpopularniejszy model

1.

Volkswagen

Golf

2.

Opel

Astra

3.

Toyota

Yaris

4.

Ford

Focus

5.

Renault

Clio

6.

Skoda

Fabia

7.

Audi

A4

8.

Fiat

Punto

9.

Peugeot

206

10.

Citroen

C4

dane: Compensa TU SA Vienna Insurance Group

 

Powyższe wyniki odnoszą się do marek, ale warto pamiętać, że w ich ramach dostępnych jest wiele modeli. To istotne, bo wyniki inaczej kształtują się, gdy spojrzymy, jakimi konkretnie modelami aut kobiety poruszają się po Polsce. W tym przypadku top 3 wygląda tak: toyota yaris, vw golf i opel astra.

- Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Kobiety częściej z pakietem OC/AC

Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. AC to dobrowolne ubezpieczenie, którego podstawowym zadaniem jest ochrona właściciela auta od następstw wszelkich zdarzeń, których wynikiem jest uszkodzenie, zniszczenie czy utrata pojazdu. Podstawowy zakres AC może być rozszerzony o takie dodatki, jak np. assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon itp. To właśnie te elementy częściej wybierają panie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku Biuro prasowe
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i
Ubezpieczenia Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
2024-11-20 | 09:00

Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS

SIGNIUS S.A., dostawca zaawansowanych rozwiązań do zdalnego podpisywania dokumentów, nawiązał współpracę z Superpolisą Ubezpieczenia. Dzięki wdrożeniu platformy SIGNIUS

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.