Komunikaty PR

Pomimo pandemii COVID-19 ubezpieczenia motocykli wciąż w cenie!

2020-05-07  |  13:00

CUK Ubezpieczenia na wiosnę 2020 roku przygotował analizę danych o średnich cenach ubezpieczeń motocykli. Eksperci porównali ceny w ostatnich miesiącach oraz w analogicznym okresie poprzedniego roku – OC wciąż na poziomie 200 PLN, ale AC droższe o 30% niż w ubiegłym roku. Mimo #zostanwdomu, wielu motocyklistów musi ubezpieczyć swoje dwa kółka w oczekiwaniu na zdjęcie restrykcji i realny start sezonu. Temperatura już sprzyja planowaniu, choć na razie lepiej pozostać w domu i przy kawie sprawdzić aktualną polisę oraz datę jej przedłużenia. Pamiętajmy, że porównując ceny polis OC i AC możemy sporo zaoszczędzić. Nawet około 1 tyś. PLN. 

Tylko w 2019 roku w Polsce zarejestrowano ponad 19 tysięcy motocykli. W porównaniu rok do roku jest to wzrost o ponad 30%. W przeddzień prawdziwego początku sezonu motocyklowego warto sprawdzić ważność ubezpieczenia obowiązkowego OC i pomyśleć nad dodatkowym – AC. Jak wynika z danych CUK Ubezpieczenia, ceny obowiązkowych polis utrzymują się na podobnym poziomie, jednak ceny AC, zwłaszcza przed rozpoczęciem sezonu, są z reguły wyższe. W lutym 2020 cena pełnej ochrony ubezpieczeniowej motocykla przekroczyła znacznie kwotę 1500 PLN średnio na polisę, gdzie w środku sezonu w 2019 roku wynosiła około 1200 PLN. Eksperci ostrzegają, że polisy jednośladów w tym roku mogą sporo podrożeć.   

Średnia cena ubezpieczenia OC dla motocykli nie zmieniła się na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy i nie przekracza kwoty 200 zł. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze motocykl jest drugim lub kolejnym pojazdem, co przekłada się na wyższe zniżki na kolejne ubezpieczenia. Po drugie, o prawo jazdy kategorii A obowiązujące na motocykle można zacząć się starać po ukończeniu 24 roku życia. Tacy kierowcy zwykle mają już na swoim koncie zniżki, które wpływają na ostateczną cenę ubezpieczenia. Kolejną kwestią, jaką nasi analitycy brali pod uwagę, jest bieżąca sytuacja ubezpieczeń AC, których średnia wartość na przełomie lutego i marca wyraźnie wzrosła. Naszym zdaniem może to być spowodowane mniejszą sprzedażą nowych pojazdów, która ma obecnie miejsce ze względu na panującą pandemię koronawirusa. A to właściciele głównie nowych maszyn decydowali się na szersze pakiety ubezpieczeń. Podaż w branży motocyklowej w 2020 roku może być znacznie niższa. Sytuacja zmieni się wraz z odblokowaniem granic i umożliwieniem motocyklistom podróżowania oraz przeżywania swojej pasji w pełnym wymiarze. Mimo wszystko ten rok może okazać się rokiem „lokalnej” pasji, a co za tym idzie wszelkie plany kupna nowych pojazdów mogą zostać przeniesione na sezon w 2021 roku” – mówi Maciej Kuczwalski ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.

 

Ciekawie przedstawia się obecnie segment ubezpieczeń AC na jednoślady. Po pierwsze nie wszystkie towarzystwa mają w swojej ofercie ubezpieczenia AC dedykowane dla motocykli. Obecne na rynku firmy, które oferują AC motocyklistom, można policzyć na palcach jednej ręki. – „Ograniczona liczba ofert wynika między innymi z niewielkiego zainteresowania ubezpieczeniem AC w porównaniu do ubezpieczenia AC dla samochodów, a także o wiele wyższym ryzykiem wystąpienia szkody, także całkowitej. W przypadku motocykli bowiem o wiele łatwiej o wypadek, który będzie skutkował wysokimi kosztami naprawy związanymi ze zniszczeniem elementów nie występujących w tańszych, zamiennych wersjach. Wysokie koszty ubezpieczenia zniechęcają posiadaczy motocykli do zakupu AC. Zdarza się, że roczny koszt ubezpieczenia wynosi 10%, a nawet 20% wartości pojazdu, jeśli mówimy o młodym kierowcy bez zniżek lub z historią wypadkową. To i tak sporo mniej niż jeszcze parę lat temu. Kierowcy są wstanie zapłacić za ubezpieczenie pojazdu od 3,5 do 4,5% jego wartości. W przypadku motocykli, inaczej niż w przypadku czterech kółek, ubezpieczamy głównie ewentualność kradzieży. To zjawisko ma miejsce, ponieważ coraz więcej motocyklistów obawia się grabieży nie tylko z domowego garażu, ale także podczas niezwykle popularnych w tym środowisku podróży poza granice Polski. To oczywiście kwestia środowiskowej mentalności, ale motocykliści ubezpieczają się głównie na ewentualność utraty mienia, a nie powstania szkody, której naprawę trzeba będzie sfinansować” – wyjaśnia Maciej Kuczwalski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.

Kolejną ważnym elementem ubezpieczania jednośladu jest pakiet podstawowego ubezpieczenia. NNW oraz dodatkowe Assistance może okazać się niezwykle cennym nabytkiem. Z jednej strony motocyklista dba o potencjalne odszkodowanie w wyniku następstwa nieszczęśliwego wypadku, a z drugiej zabezpiecza się na wypadek kosztów transportu motocykla w przypadku jego uszkodzenia czy np. dowiezienia brakującego paliwa. – „Doświadczeni motocykliści nie ruszają się praktycznie bez dodatkowego wsparcia w postaci Assistance. Motocykle bywają bardziej kapryśne i nieprzewidywalne niż samochody. Bez względu na nasze zaufanie do maszyny w trasie może wystąpić wiele nieprzewidzianych zdarzeń. Większość motocyklistów chce uniknąć przykrych niespodzianek i chce zapewnić sobie pokrycie kosztów – podstawowej naprawy np. przebitej opony, uzupełnienia paliwa czy oleju, jak i również transportu do pobliskiego warsztatu celem koniecznej naprawy. Warto zaznaczyć, że dodatkowe Assistance w przypadku motocykla to często rząd wielkości od kilkudziesięciu do kilkunastu złotych za rok. To naprawdę niewiele pieniędzy za spokój w trasie” – dodaje Maciej Kuczwalski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.

O FIRMIE

CUK Ubezpieczenia to multiagencja, która od 19 lat zajmuje się doradztwem w zakresie produktów ubezpieczeniowych, porównując ponad 170 ofert 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych dla klienta, dopasowując ubezpieczenie do jego potrzeb. Wieloletnie doświadczenie przekłada się na zaufanie klientów korzystających z usług CUK Ubezpieczenia osobiście w ponad 330 placówkach, internetowo - przy pomocy kalkulatorów OC/AC, majątkowego na www.cuk.pl oraz telefonicznie przy pomocy własnego Contact Center. W 2017 roku multiagencja CUK Ubezpieczenia została wyróżniona Godłem Firmy Przyjaznej Klientowi, zajmując czołową pozycję wśród firm z branży sprzedaży usług finansowych. CUK Ubezpieczenia jest liderem wśród multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce i już od 19 lat skutecznie kreuje przyjazny dla klienta świat ubezpieczeń.

Kontakt dla mediów: Tomasz Szymanowski, mail: t.szymanowski@unicornmedia.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Złodzieje też czekają na Black Friday. Te zakupy chętnie ukradną ci z domu… Biuro prasowe
2020-11-26 | 14:00

Złodzieje też czekają na Black Friday. Te zakupy chętnie ukradną ci z domu…

Pandemia nie powstrzymuje złodziei. Liczba kradzieży z włamaniem jest w 2020 roku niemal taka sama jak rok wcześniej – podaje zakład ubezpieczeń Compensa. Zdaniem ubezpieczyciela
Ubezpieczenia Polisy od przerw w działalności zyskują na znaczenie – co warto o nich wiedzieć?
2020-11-23 | 11:25

Polisy od przerw w działalności zyskują na znaczenie – co warto o nich wiedzieć?

Przedsiębiorcy coraz dokładniej przyglądają się swoim planom ciągłości działania, więc rośnie zainteresowanie ubezpieczeniami przerw w działalności. Polisa może chronić firmę nawet
Ubezpieczenia Jak skutecznie sprzedać ubezpieczenie kredytu?
2020-11-23 | 11:00

Jak skutecznie sprzedać ubezpieczenie kredytu?

Jak wynika z ankiety Narodowego Banku Polskiego po wcześniejszym bardzo silnym zaostrzeniu polityki kredytowej w reakcji na wybuch pandemii COVID‑19, w III kwartale 2020 r. banki złagodziły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.