Pomimo pandemii COVID-19 ubezpieczenia motocykli wciąż w cenie!
CUK Ubezpieczenia na wiosnę 2020 roku przygotował analizę danych o średnich cenach ubezpieczeń motocykli. Eksperci porównali ceny w ostatnich miesiącach oraz w analogicznym okresie poprzedniego roku – OC wciąż na poziomie 200 PLN, ale AC droższe o 30% niż w ubiegłym roku. Mimo #zostanwdomu, wielu motocyklistów musi ubezpieczyć swoje dwa kółka w oczekiwaniu na zdjęcie restrykcji i realny start sezonu. Temperatura już sprzyja planowaniu, choć na razie lepiej pozostać w domu i przy kawie sprawdzić aktualną polisę oraz datę jej przedłużenia. Pamiętajmy, że porównując ceny polis OC i AC możemy sporo zaoszczędzić. Nawet około 1 tyś. PLN.
Tylko w 2019 roku w Polsce zarejestrowano ponad 19 tysięcy motocykli. W porównaniu rok do roku jest to wzrost o ponad 30%. W przeddzień prawdziwego początku sezonu motocyklowego warto sprawdzić ważność ubezpieczenia obowiązkowego OC i pomyśleć nad dodatkowym – AC. Jak wynika z danych CUK Ubezpieczenia, ceny obowiązkowych polis utrzymują się na podobnym poziomie, jednak ceny AC, zwłaszcza przed rozpoczęciem sezonu, są z reguły wyższe. W lutym 2020 cena pełnej ochrony ubezpieczeniowej motocykla przekroczyła znacznie kwotę 1500 PLN średnio na polisę, gdzie w środku sezonu w 2019 roku wynosiła około 1200 PLN. Eksperci ostrzegają, że polisy jednośladów w tym roku mogą sporo podrożeć.
– „Średnia cena ubezpieczenia OC dla motocykli nie zmieniła się na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy i nie przekracza kwoty 200 zł. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze motocykl jest drugim lub kolejnym pojazdem, co przekłada się na wyższe zniżki na kolejne ubezpieczenia. Po drugie, o prawo jazdy kategorii A obowiązujące na motocykle można zacząć się starać po ukończeniu 24 roku życia. Tacy kierowcy zwykle mają już na swoim koncie zniżki, które wpływają na ostateczną cenę ubezpieczenia. Kolejną kwestią, jaką nasi analitycy brali pod uwagę, jest bieżąca sytuacja ubezpieczeń AC, których średnia wartość na przełomie lutego i marca wyraźnie wzrosła. Naszym zdaniem może to być spowodowane mniejszą sprzedażą nowych pojazdów, która ma obecnie miejsce ze względu na panującą pandemię koronawirusa. A to właściciele głównie nowych maszyn decydowali się na szersze pakiety ubezpieczeń. Podaż w branży motocyklowej w 2020 roku może być znacznie niższa. Sytuacja zmieni się wraz z odblokowaniem granic i umożliwieniem motocyklistom podróżowania oraz przeżywania swojej pasji w pełnym wymiarze. Mimo wszystko ten rok może okazać się rokiem „lokalnej” pasji, a co za tym idzie wszelkie plany kupna nowych pojazdów mogą zostać przeniesione na sezon w 2021 roku” – mówi Maciej Kuczwalski ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.
Ciekawie przedstawia się obecnie segment ubezpieczeń AC na jednoślady. Po pierwsze nie wszystkie towarzystwa mają w swojej ofercie ubezpieczenia AC dedykowane dla motocykli. Obecne na rynku firmy, które oferują AC motocyklistom, można policzyć na palcach jednej ręki. – „Ograniczona liczba ofert wynika między innymi z niewielkiego zainteresowania ubezpieczeniem AC w porównaniu do ubezpieczenia AC dla samochodów, a także o wiele wyższym ryzykiem wystąpienia szkody, także całkowitej. W przypadku motocykli bowiem o wiele łatwiej o wypadek, który będzie skutkował wysokimi kosztami naprawy związanymi ze zniszczeniem elementów nie występujących w tańszych, zamiennych wersjach. Wysokie koszty ubezpieczenia zniechęcają posiadaczy motocykli do zakupu AC. Zdarza się, że roczny koszt ubezpieczenia wynosi 10%, a nawet 20% wartości pojazdu, jeśli mówimy o młodym kierowcy bez zniżek lub z historią wypadkową. To i tak sporo mniej niż jeszcze parę lat temu. Kierowcy są wstanie zapłacić za ubezpieczenie pojazdu od 3,5 do 4,5% jego wartości. W przypadku motocykli, inaczej niż w przypadku czterech kółek, ubezpieczamy głównie ewentualność kradzieży. To zjawisko ma miejsce, ponieważ coraz więcej motocyklistów obawia się grabieży nie tylko z domowego garażu, ale także podczas niezwykle popularnych w tym środowisku podróży poza granice Polski. To oczywiście kwestia środowiskowej mentalności, ale motocykliści ubezpieczają się głównie na ewentualność utraty mienia, a nie powstania szkody, której naprawę trzeba będzie sfinansować” – wyjaśnia Maciej Kuczwalski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.
Kolejną ważnym elementem ubezpieczania jednośladu jest pakiet podstawowego ubezpieczenia. NNW oraz dodatkowe Assistance może okazać się niezwykle cennym nabytkiem. Z jednej strony motocyklista dba o potencjalne odszkodowanie w wyniku następstwa nieszczęśliwego wypadku, a z drugiej zabezpiecza się na wypadek kosztów transportu motocykla w przypadku jego uszkodzenia czy np. dowiezienia brakującego paliwa. – „Doświadczeni motocykliści nie ruszają się praktycznie bez dodatkowego wsparcia w postaci Assistance. Motocykle bywają bardziej kapryśne i nieprzewidywalne niż samochody. Bez względu na nasze zaufanie do maszyny w trasie może wystąpić wiele nieprzewidzianych zdarzeń. Większość motocyklistów chce uniknąć przykrych niespodzianek i chce zapewnić sobie pokrycie kosztów – podstawowej naprawy np. przebitej opony, uzupełnienia paliwa czy oleju, jak i również transportu do pobliskiego warsztatu celem koniecznej naprawy. Warto zaznaczyć, że dodatkowe Assistance w przypadku motocykla to często rząd wielkości od kilkudziesięciu do kilkunastu złotych za rok. To naprawdę niewiele pieniędzy za spokój w trasie” – dodaje Maciej Kuczwalski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.
O FIRMIE
CUK Ubezpieczenia to multiagencja, która od 19 lat zajmuje się doradztwem w zakresie produktów ubezpieczeniowych, porównując ponad 170 ofert 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych dla klienta, dopasowując ubezpieczenie do jego potrzeb. Wieloletnie doświadczenie przekłada się na zaufanie klientów korzystających z usług CUK Ubezpieczenia osobiście w ponad 330 placówkach, internetowo - przy pomocy kalkulatorów OC/AC, majątkowego na www.cuk.pl oraz telefonicznie przy pomocy własnego Contact Center. W 2017 roku multiagencja CUK Ubezpieczenia została wyróżniona Godłem Firmy Przyjaznej Klientowi, zajmując czołową pozycję wśród firm z branży sprzedaży usług finansowych. CUK Ubezpieczenia jest liderem wśród multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce i już od 19 lat skutecznie kreuje przyjazny dla klienta świat ubezpieczeń.
Kontakt dla mediów: Tomasz Szymanowski, mail: t.szymanowski@unicornmedia.pl
Leadenhall: agenci zarobią na linkach sprzedażowych
MSP narzekają na płynność finansową. Czy przyda im się ubezpieczenie?
Ilu rannych w wypadku poczeka na leczenie w ramach NFZ?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.