Komunikaty PR

Samochód czy autobus – czym Polacy dojeżdżają do pracy

2020-06-08  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Okrągły
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-619 Warszawa
k.okragly|madeinpr.pl| |k.okragly|madeinpr.pl
603185005
www.madeinpr.pl

Według badania zleconego przez Wiener, praca zdalna i troska o bezpieczeństwo sprawiła, że 34% kierowców w najbliższej przyszłości będzie częściej korzystało z samochodu, a połowa badanych rzadziej niż dotychczas zamierza jeździć komunikacją miejską. Z kolei 80% kierowców nie ma zamiaru zrezygnować z posiadania samochodu nawet w przypadku pracy zdalnej. Te zmiany mają wpływ na wybór ubezpieczeń: niemal 3/4 kierowców nie planuje zmniejszać dotychczasowej ochrony, którą zapewnia polisa samochodowa.

Jeszcze kilka miesięcy temu nikt nie sądził, że przyzwyczajenia właścicieli aut tak szybko i znacząco się zmienią. Jak pokazuje badanie, ponad 1/3 respondentów deklaruje, że będzie rzadziej korzystać ze wspólnych dojazdów do pracy czy carsharingu, co może wynikać z obawy o możliwość zarażenia się. W związku ze strachem o bezpieczeństwo, 50% badanych[i] posiadaczy samochodów o wiele częściej niż kiedyś korzysta z niego, jadąc po zakupy (przed pandemią tylko co 4.). Intensywniej korzystając z samochodu, warto zadbać o właściwie dopasowane ubezpieczenie na wypadek awarii, czy wypadku.

85% kierowców nie planuje zmniejszać swojego ubezpieczenia

Polacy pozostają zgodni w kwestii ubezpieczenia – 85% z nich, przedłużając umowę nie zamierza ograniczać zakresu swojego ubezpieczenia, a co 12. – myśli o rozszerzeniu ochrony. Wyjątkowa sytuacja sprawiła, że większość klientów, szukając nowych ofert ubezpieczeniowych, kieruje się ku rozwiązaniom niewymagającym spotkania z agentem w biurze. To naturalna odpowiedź na zmiany. W bardzo krótkim czasie przeobraziły się nie tylko nasze nawyki związane z korzystaniem z samochodu, ale również to jak się komunikujemy: telefony i aplikacje online są teraz głównym kanałem porozumiewania się.

„Ubezpieczenie komunikacyjne w Wiener oferuje możliwość zdalnego i bezpiecznego wyboru, dopasowanego do indywidualnych potrzeb i stylu życia. Dzięki pomocy agenta ubezpieczenie można wykupić nawet poprzez e-mail . Także w przypadku szkody – wypadku czy awarii – całą procedurę można przeprowadzić zdalnie: poprzez uproszczoną ścieżkę wideooględzin i przesłanie dokumentacji fotograficznej. Jest to proste, wygodne i bezpieczne rozwiązanie, bez konieczności wizyty przedstawiciela Wiener na miejscu. Ten sposób likwidacji szkód jest najpopularniejszy, bo aż 80% takich zgłoszeń dokonujemy zdalnie.” – dodaje Marek Dmytryk z Wiener.

Tylko 1/3 kierowców wie o ubezpieczeniu NNW i możliwości koordynacji leczenia

Nawet niewielka stłuczka na parkingu przy sklepie może oznaczać np. urazy kręgosłupa czy stłuczenia, a przez to generować dodatkowe koszty, których nie uwzględnialiśmy teraz w wyjątkowo ograniczonym budżecie.

Tymczasem, jak pokazuje badanie, tylko 32% kierowców wie o tym, że ubezpieczenie komunikacyjne może obejmować również np. następstwa nieszczęśliwych wypadków i koordynację procesu leczenia. „Poza OC i Assistance, które zna większość z nas, możemy zabezpieczyć umową ubezpieczenia kosztów organizacji świadczeń medycznych i leczenia po wypadku komunikacyjnym również naszych najbliższych, z którymi podróżujemy. Na wypadek sytuacji, w której konieczna będzie interwencja medyczna, zarówno kierowca i pasażerowie są objęci ubezpieczeniem kosztów leczenia po wypadku. Wiener organizuje i pokrywa koszty konsultacji lekarskich, procedur medycznych, zabiegów ambulatoryjnych oraz chirurgicznych, a także zapewnia opiekę pielęgniarską czy wsparcie w rehabilitacji.” – mówi Marek Dmytryk.

Assistance opon w cenie kawy

Ubezpieczenia komunikacyjne są wyjątkowo aktualnym tematem przy okazji nadchodzących wakacyjnych wyjazdów. „Dzięki modułowości dostępnych opcji, do  zakresu zawieranej umowy ubezpieczenia  można dodać również np. assistance opon czy naszego bagażu o wartości do 4 000 zł. Każde z tych  rozwiązań kosztuje kilka złotych rocznie – dla porównania: mniej więcej tyle co jedna kawa na stacji benzynowej. Za to zyskujemy profesjonalną pomoc drogową, dzięki której nie musimy nawet wychodzić z samochodu podczas zmiany koła. Oprócz tego, polisa zapewnia np. zwrot kosztów naprawy zniszczonych podczas stłuczki rowerów.” – mówi Marek Dmytryk, Wiener.

Ubezpieczenie także dla… psów

Ochrona ubezpieczenia komunikacyjnego obejmuje wszystkie czworonogi podróżujące z nami w samochodzie. „W razie potrzeby, zwierzęciu zapewnimy transport do lecznicy oraz pomoc weterynaryjną. W sytuacji, kiedy kierowca i pasażerowie przez zaistniały wypadek nie mogą dalej sprawować opieki na zwierzęciem, zostaną zorganizowane i pokryte koszty przewiezienia zwierzęcia do wyznaczonego opiekuna. A w przypadku przewozu do hotelu czy schroniska również dodatkowo zostaną pokryte koszty jego pobytu.” – wyjaśnia Marek Dmytryk z Wiener.

   
    Czy wiesz, że…

  • 34% badanych deklaruje, że w najbliższej przyszłości będzie częściej korzystać z samochodu
  • Co 2. zapytany rzadziej niż dotychczas zamierza jeździć komunikacją miejską
  • 50% badanych posiadaczy samochodów obecnie jeździ nim najczęściej po zakupy (przed pandemią tylko 22% badanych)
  • Konsumenci pozostają zgodni w kwestii ubezpieczenia. 85%, przedłużając umowę, zamierza utrzymać jego dotychczasowy zakres, a 8% badanych rozważa rozszerzenie ochrony.
     

 


[i] Sondaż przygotowany przez pracownię badawczą Spotlight Research na zlecenie firmy Wiener

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.