Komunikaty PR

Sprawdzili, jak kobiety radzą sobie w branży ubezpieczeniowej

2023-03-06  |  13:00
Biuro prasowe
  • W ubezpieczeniach pracuje więcej kobiet niż mężczyzn. Panie prowadzą aż 75 proc. placówek agencyjnych i franczyz.
  • Dla kobiet- doradczyń ubezpieczeniowych ważne są nie tylko atrakcyjne zarobki i rozwój kompetencyjny. O wyborze zawodu decyduje też stabilność branży, elastyczny czas pracy oraz możliwość kontaktu z ludźmi.
  • Blisko 60 proc. kobiet aktywnych zawodowo ma mniej niż 35 lat. Jednak ubezpieczenia przyciągają również osoby starsze i bardziej doświadczone, które dostrzegły w nich potencjał rozwoju materialnego i zawodowego.
  • Coraz więcej pań piastuje stanowiska menedżerskie kojarzone kiedyś bardziej z mężczyznami, a początkiem ich karier były bardzo często role typowo agencyjne.

 

W CUK Ubezpieczenia 77 proc. ogółu zatrudnionych stanowią kobiety. I radzą sobie bardzo dobrze. Panie nie tylko stanowią większość wśród profesji ponad 3 tys. agentów, ale i biorąc pod uwagę każdą z form współpracy. Przeważają także, jeżeli chodzi o stanowiska menedżerskie w strukturach organizacyjnych firmy. Wśród powodów, które skłoniły je do zajmowania się ubezpieczeniami, jest stabilność, możliwość osiągania zarobków adekwatnych względem nakładu pracy oraz pogodzenia jej z życiem prywatnym. Duże znaczenie mają ponadto perspektywy rozwoju i bezpośredni kontakt z ludźmi. Również dlatego ubezpieczenia przyciągają nie tylko osoby tuż po studiach, ale też tych, którzy chcą zmienić swoją dotychczasową drogę zawodową.

 

Między nami agentkami

W CUK Ubezpieczenia blisko 3/4 zatrudnionych stanowią kobiety. Mężczyźni są w mniejszości, biorąc pod uwagę zarówno zawód agenta, jak i każdą z form współpracy z multiagencją, bez względu na to, czy jest to działalność niezależnego doradcy, punkt partnerski, czy franczyza. W tej ostatniej przewaga pań jest największa i wynosi 400 do 171.

Z powyższych informacji może wynikać, że kobiety w ubezpieczeniach są bardziej przedsiębiorcze od mężczyzn i skłonne do podejmowania większego ryzyka związanego z prowadzeniem własnej firmy. Nie mniejsze znaczenie ma jednak sama specyfika branży ubezpieczeniowej.

- Elementem, który przede wszystkim wyróżnia profesję agenta ubezpieczeniowego, jest możliwość elastycznego dostosowania czasu pracy do pozostałych aktywności. Dla kobiet oznacza to perspektywę bezstresowego pogodzenia wykonywanego zawodu z życiem prywatnym, w tym obowiązkami rodzinnymi czy macierzyńskimi. Ważną rolę odgrywa ponadto stabilizacja i bezpieczeństwo, jaką daje praca w ubezpieczeniach – zauważa Klaudia Szewczyk, Regionalna Dyrektorka Sprzedaży w CUK Ubezpieczenia.

Ważna jest ponadto szansa rozwoju zawodowego i podnoszenia kompetencji. Również kontakt z ludźmi oraz możliwość udzielania im profesjonalnej pomocy i wsparcia jest tym, co czyni pracę pań szczególnie interesującą.

 

Pieniądze to nie wszystko

W zawodzie doradcy ubezpieczeniowego zarówno mężczyźni, jak i kobiety mają równe szanse na osiąganie wysokich zarobków. Jedyny czynnik, który wpływa na ich wysokość to stopień zaangażowania w wykonywaną pracę. Wg Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 25 proc. osób zatrudnionych na stanowisku agenta zarabiało w styczniu 2023 roku zdecydowanie więcej niż 6,1 tys. zł miesięcznie. Panie mają też swoje preferencje w zakresie sprzedaży określonych produktów ubezpieczeniowych.

- Z moich doświadczeń wynika, że agentki ubezpieczeniowe najchętniej udzielają porad przy zagadnieniach takich jak ubezpieczenia życiowe oraz kwestie związane z ochroną domu i mieszkania. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że bezpieczeństwo i troska o najbliższych są dla nas bardzo ważne – zauważa Magdalena Drążkiewicz, Liderka Oddziału CUK Ubezpieczenia.

 

Kariera? Sky is the limit!

Analizując „damską” strukturę wiekową, w CUK Ubezpieczenia przeważają panie w przedziale 31-35 lat, które stanowią 25 proc. zatrudnionych. Nieznacznie mniej osób (po ok. 22 proc.) znajduje się w przedziale wiekowym 26-30 lat oraz powyżej 40 roku życia. Dane te pokazują, że praca w ubezpieczeniach jest atrakcyjna zarówno dla kobiet dopiero wkraczających na rynek pracy, jak i tych, które decydują się na zmianę kwalifikacji i rodzaju działalności.

Nie zmienia to faktu, że w branży przeważają panie z wyższym wykształceniem. W efekcie zwiększa to ich szanse na karierę zawodową. W multiagencji aż 63 proc. zatrudnionych kobiet zajmuje stanowiska menedżerskie. I są to w większości osoby, które zaczynały swoją karierę od zadań typowo agencyjnych, aby obecnie piastować stanowiska dyrektorskie lub kierownicze.

- Do obszarów biznesowych, w których kobiety odgrywają główne role, nie należą już wyłącznie „tradycyjne” funkcje w księgowości, czy dziale HR. Kobiety coraz częściej kierują bowiem dotychczas typowo „męskimi” liniami biznesu. Mam tu na myśli przykładowo departamenty sprzedaży, ubezpieczeń, rozwoju sieci, czy obsługi prawnej. Warto przy tym wspomnieć, że tylko w ubiegłym roku zatrudnione u nas panie zmieniały stanowiska pracy aż 144 razy. Myślę, że również to daje obraz perspektyw rozwojowych, jakie oferuje nasz organizacja- puentuje Kamila Jankowska, Dyrektorka Działu HR i Szkoleń w CUK Ubezpieczenia. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Fuzja firm a zespół. Jak wspierać zespoły w momencie łączenia organizacji? Biuro prasowe
2024-08-23 | 11:00

Fuzja firm a zespół. Jak wspierać zespoły w momencie łączenia organizacji?

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym procesy fuzji i przejęć są nieuniknionym elementem rozwoju wielu organizacji. Integracja firm i ich kultur organizacyjnych to ogromne wyzwanie,
Ubezpieczenia 2/3 Polaków jest gotowych wydać do 100 zł miesięcznie na polisę na życie
2024-08-07 | 11:00

2/3 Polaków jest gotowych wydać do 100 zł miesięcznie na polisę na życie

Maksymalnie 100 zł miesięcznie – 66% Polaków deklaruje, że tyle może przeznaczyć na zakup ubezpieczenie na życie - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie
Ubezpieczenia Czy świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie?
2024-08-06 | 14:10

Czy świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie?

Świadomość ubezpieczeniowa Polaków choć powoli to jednak systematycznie rośnie. Jakie są powody takiego stanu rzeczy? Na to zagadnienie odpowiedzi udziela Anna Remża ekspert z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.