Komunikaty PR

Ubezpieczenia. Naprawa auta bez wychodzenia z domu?

2020-04-27  |  09:00
Biuro prasowe
  • Ubezpieczyciele szukają rozwiązań, które w czasie epidemii pozwalają kierowcom zlikwidować szkodę bez wychodzenia z domu.
  • W Compensie właściciele aut mogą korzystać z opcji door to door, dostępnej w 130 warsztatach partnerskich ubezpieczyciela.
  • Warsztat odbiera samochód do naprawy spod domu klienta, w razie potrzeby podstawia auto zastępcze, a po zakończeniu prac oddaje zdezynfekowany pojazd.


Jazda po polskich drogach nie jest zabroniona w czasie epidemii, ale załatwianie wielu podstawowych spraw związanych z posiadaniem auta przysparza kierowcom trudności. Przykładem jest kontakt z warsztatami samochodowymi. Policja zdecydowanie odradza osobiste wizyty w serwisie, bo bezpośredni kontakt z mechanikiem niesie za sobą ryzyka zakażenia koronawirusem. Media donoszą nawet o kierowcach ukaranych mandatami za złamanie w ten sposób zasad społecznej izolacji.

- W przypadku drobnych napraw wizytę można przełożyć na późniejszy termin i w wielu przypadkach nie zablokuje to dostępu do auta. Codziennie jednak spotykamy się z przypadkami, gdy po stłuczkach i kolizjach samochody wymagają pilnej naprawy. Inaczej będą unieruchomione. Gdy nie można zwlekać z naprawą, ale trzeba ograniczyć kontakt z innymi osobami, najlepszym rozwiązaniem jest tzw. door to door. W Compensie świadczymy tę usługę za pośrednictwem 130  naszych warsztatów partnerskich – wyjaśnia Rafał Mosionek, Zastępca Prezesa Zarządu z Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.

W tłumaczeniu „door to door” oznacza „od drzwi do drzwi”. Usługa jest dostępna nieodpłatnie wszystkim osobom, które likwidują szkodę w warsztacie partnerskim ubezpieczyciela – w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz AC w wariancie serwisowym.

Proces obsługi w serwisie jest nieskomplikowany. Warsztat otrzymuje od klienta drogą elektroniczną dokumentację szkody. Następnie mechanik odbiera w umówionym terminie samochód z miejsca zamieszkania klienta. Jeśli to konieczne, na czas naprawy podstawia auto zastępcze. Po zakończonej naprawie samochód zostaje odstawiony z powrotem pod dom właściciela.

Zdezynfekowany samochód

Brak bezpośredniego kontaktu z pracownikami warsztatu to tylko jeden z elementów door to door, którymi usługa wpisuje się w założenia walki z epidemią koronawirusa.

- To oczywiste, że sama naprawa nie może odbyć się bez udziału mechanika. Aby ryzyko przeniesienia wirusa na karoserii i we wnętrzu pojazdu było jak najmniejsze, samochód wraca do właściciela zdezynfekowany – dodaje Rafał Mosionek z Compensy.

Dezynfekcja polega najczęściej na ozonowaniu auta. Inną możliwością jest odkażanie elementów najczęściej używanych w pojeździe. To przede wszystkim kluczyki, gałka zmiany biegów, konsola środkowa, kierownica oraz klamki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.