Ubezpieczenia. Naprawa auta bez wychodzenia z domu?
- Ubezpieczyciele szukają rozwiązań, które w czasie epidemii pozwalają kierowcom zlikwidować szkodę bez wychodzenia z domu.
- W Compensie właściciele aut mogą korzystać z opcji door to door, dostępnej w 130 warsztatach partnerskich ubezpieczyciela.
- Warsztat odbiera samochód do naprawy spod domu klienta, w razie potrzeby podstawia auto zastępcze, a po zakończeniu prac oddaje zdezynfekowany pojazd.
Jazda po polskich drogach nie jest zabroniona w czasie epidemii, ale załatwianie wielu podstawowych spraw związanych z posiadaniem auta przysparza kierowcom trudności. Przykładem jest kontakt z warsztatami samochodowymi. Policja zdecydowanie odradza osobiste wizyty w serwisie, bo bezpośredni kontakt z mechanikiem niesie za sobą ryzyka zakażenia koronawirusem. Media donoszą nawet o kierowcach ukaranych mandatami za złamanie w ten sposób zasad społecznej izolacji.
- W przypadku drobnych napraw wizytę można przełożyć na późniejszy termin i w wielu przypadkach nie zablokuje to dostępu do auta. Codziennie jednak spotykamy się z przypadkami, gdy po stłuczkach i kolizjach samochody wymagają pilnej naprawy. Inaczej będą unieruchomione. Gdy nie można zwlekać z naprawą, ale trzeba ograniczyć kontakt z innymi osobami, najlepszym rozwiązaniem jest tzw. door to door. W Compensie świadczymy tę usługę za pośrednictwem 130 naszych warsztatów partnerskich – wyjaśnia Rafał Mosionek, Zastępca Prezesa Zarządu z Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
W tłumaczeniu „door to door” oznacza „od drzwi do drzwi”. Usługa jest dostępna nieodpłatnie wszystkim osobom, które likwidują szkodę w warsztacie partnerskim ubezpieczyciela – w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz AC w wariancie serwisowym.
Proces obsługi w serwisie jest nieskomplikowany. Warsztat otrzymuje od klienta drogą elektroniczną dokumentację szkody. Następnie mechanik odbiera w umówionym terminie samochód z miejsca zamieszkania klienta. Jeśli to konieczne, na czas naprawy podstawia auto zastępcze. Po zakończonej naprawie samochód zostaje odstawiony z powrotem pod dom właściciela.
Zdezynfekowany samochód
Brak bezpośredniego kontaktu z pracownikami warsztatu to tylko jeden z elementów door to door, którymi usługa wpisuje się w założenia walki z epidemią koronawirusa.
- To oczywiste, że sama naprawa nie może odbyć się bez udziału mechanika. Aby ryzyko przeniesienia wirusa na karoserii i we wnętrzu pojazdu było jak najmniejsze, samochód wraca do właściciela zdezynfekowany – dodaje Rafał Mosionek z Compensy.
Dezynfekcja polega najczęściej na ozonowaniu auta. Inną możliwością jest odkażanie elementów najczęściej używanych w pojeździe. To przede wszystkim kluczyki, gałka zmiany biegów, konsola środkowa, kierownica oraz klamki.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.