Komunikaty PR

Zakup ubezpieczenia - online czy offline? A gdyby połączyć oba światy?

2020-11-06  |  12:30
Biuro prasowe

Potwierdzają to dane CUK Ubezpieczenia: średnia dynamika przypisu za ostatnie pół roku w punktach stacjonarnych jest na poziomie ok. 350%. Z kolei dynamika przypisu w kanałach online to ok. 160%.

Wydawać by się mogło, że pandemia wpłynie na wzrost sprzedaży ubezpieczeń przez Internet. Jak pokazują dane CUK Ubezpieczenia – tak się jednak nie stało. Różnica w konwersji kalkulacji między punktami stacjonarnymi CUK Ubezpieczenia a online’em to kilkadziesiąt procent. Co jest powodem, dla którego mimo rozwoju narzędzi internetowych i porównywarek Polacy nadal wolą zakupić ubezpieczenie bezpośrednio u Doradcy?

„Ubezpieczenia to produkty, które wymagają specjalistycznej wiedzy: obeznania w rynku, umiejętności ocenienia ryzyka, analizy Ogólnych Warunków Ubezpieczeń itd. Nie dziwi więc fakt, że klienci wciąż preferują tradycyjną formę zakupu. Korzystając z usług multiagencji ubezpieczeniowej mogą połączyć szybkość przeanalizowania rynku jaką oferuje porównywarka z profesjonalnym doradztwem agenta ubezpieczeniowego.” – mówi Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia

„Pandemia przyczyniła się do przyspieszenia cyfryzacji segmentu ubezpieczeń. Jednak jak pokazuje nasze doświadczenie, w tym wszystkim ważny jest element ludzki. Nasi Doradcy mają wypracowane wieloletnie relacje ze swoimi klientami, znają już ich potrzeby i oczekiwania. Lubimy myśleć o kanale multiagencyjnym jak o hybrydzie człowieka i technologii – wiedza ekspercka doradców jest wpierana prze narzędzia, które ułatwiają i przyspieszają ich pracę, tym samym poprawiając komfort klientów.” – dodaje Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia

Porównanie ofert i co dalej?

Porównywarki online są w stanie w ciągu chwili porównać oferty kilku lub kilkudziesięciu ubezpieczycieli. Klient otrzymuje zestawienie, w którym porównane zostały oferty zgodne z zaznaczonymi parametrami i najlepsze pod względem ceny. I co dalej? Co jeśli klient nie wie, jakie parametry ma zaznaczyć? Jeśli nie wie jaki zakres ubezpieczenia powinien wybrać lub nie potrafi albo nie ma czasu analizować poszczególnych Ogólnych Warunków Ubezpieczenia?

Tutaj pojawia się wspomniany wcześniej element ludzki – doradca ubezpieczeniowy. Dzięki nowoczesnym narzędziom, średni czas porównania ofert 30 towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje CUK Ubezpieczenia to ok 45 sekund dla nowego klienta oraz ok 25 sekund dla klientów, którzy znajdują się już w bazie multiagencji. Równie szybko co porównywarka online. Z tą różnicą, że to agent wybrał za nas odpowiednie parametry ubezpieczenia, analizując wcześniej nasze potrzeby i oczekiwania. Doradcy ubezpieczeniowi są świetnie obeznani w rynku, wiedzą, który ubezpieczyciel może zaproponować najbardziej korzystną ofertę, znają mocne i słabe strony towarzystw. Doradca analizuje każdy przypadek indywidualnie, już na etapie rozmowy z klientem. Doświadczenie doradców CUK Ubezpieczenia jest wspierane dodatkowym narzędziem - porównywarką OWU (Ogólnych Warunków Ubezpieczeń), doradca jest w stanie równie sprawnie zweryfikować najbardziej szczegółowe zapisy.

„Należy pamiętać, że rola agenta ubezpieczeniowego nie kończy się na znalezieniu najlepszej oferty. Musi on ją jeszcze przeanalizować, a do tego jest potrzebna znajomość produktów ubezpieczeniowych. Każdy ubezpieczyciel ma swoje ograniczenia odpowiedzialności, inne sumy ubezpieczenia, inne opcje dodatkowe. Doradca w każdej chwili jest do dyspozycji klienta, nie tylko na etapie sprzedaży polisy, kiedy odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości. Do doradcy możemy się zgłosić w przypadku szkody, podpowie on co należy zrobić, gdzie zgłosić i jakie dokumenty wypełnić. Przypomni nam o tym, że nasza polisa się kończy i należy ją odnowić. Doradca CUK tak naprawdę jest opiekunem klienta, który dba o cały portfel ubezpieczeń.” Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczeni

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.