Zakup ubezpieczenia - online czy offline? A gdyby połączyć oba światy?
Potwierdzają to dane CUK Ubezpieczenia: średnia dynamika przypisu za ostatnie pół roku w punktach stacjonarnych jest na poziomie ok. 350%. Z kolei dynamika przypisu w kanałach online to ok. 160%.
Wydawać by się mogło, że pandemia wpłynie na wzrost sprzedaży ubezpieczeń przez Internet. Jak pokazują dane CUK Ubezpieczenia – tak się jednak nie stało. Różnica w konwersji kalkulacji między punktami stacjonarnymi CUK Ubezpieczenia a online’em to kilkadziesiąt procent. Co jest powodem, dla którego mimo rozwoju narzędzi internetowych i porównywarek Polacy nadal wolą zakupić ubezpieczenie bezpośrednio u Doradcy?
„Ubezpieczenia to produkty, które wymagają specjalistycznej wiedzy: obeznania w rynku, umiejętności ocenienia ryzyka, analizy Ogólnych Warunków Ubezpieczeń itd. Nie dziwi więc fakt, że klienci wciąż preferują tradycyjną formę zakupu. Korzystając z usług multiagencji ubezpieczeniowej mogą połączyć szybkość przeanalizowania rynku jaką oferuje porównywarka z profesjonalnym doradztwem agenta ubezpieczeniowego.” – mówi Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia
„Pandemia przyczyniła się do przyspieszenia cyfryzacji segmentu ubezpieczeń. Jednak jak pokazuje nasze doświadczenie, w tym wszystkim ważny jest element ludzki. Nasi Doradcy mają wypracowane wieloletnie relacje ze swoimi klientami, znają już ich potrzeby i oczekiwania. Lubimy myśleć o kanale multiagencyjnym jak o hybrydzie człowieka i technologii – wiedza ekspercka doradców jest wpierana prze narzędzia, które ułatwiają i przyspieszają ich pracę, tym samym poprawiając komfort klientów.” – dodaje Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia
Porównanie ofert i co dalej?
Porównywarki online są w stanie w ciągu chwili porównać oferty kilku lub kilkudziesięciu ubezpieczycieli. Klient otrzymuje zestawienie, w którym porównane zostały oferty zgodne z zaznaczonymi parametrami i najlepsze pod względem ceny. I co dalej? Co jeśli klient nie wie, jakie parametry ma zaznaczyć? Jeśli nie wie jaki zakres ubezpieczenia powinien wybrać lub nie potrafi albo nie ma czasu analizować poszczególnych Ogólnych Warunków Ubezpieczenia?
Tutaj pojawia się wspomniany wcześniej element ludzki – doradca ubezpieczeniowy. Dzięki nowoczesnym narzędziom, średni czas porównania ofert 30 towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje CUK Ubezpieczenia to ok 45 sekund dla nowego klienta oraz ok 25 sekund dla klientów, którzy znajdują się już w bazie multiagencji. Równie szybko co porównywarka online. Z tą różnicą, że to agent wybrał za nas odpowiednie parametry ubezpieczenia, analizując wcześniej nasze potrzeby i oczekiwania. Doradcy ubezpieczeniowi są świetnie obeznani w rynku, wiedzą, który ubezpieczyciel może zaproponować najbardziej korzystną ofertę, znają mocne i słabe strony towarzystw. Doradca analizuje każdy przypadek indywidualnie, już na etapie rozmowy z klientem. Doświadczenie doradców CUK Ubezpieczenia jest wspierane dodatkowym narzędziem - porównywarką OWU (Ogólnych Warunków Ubezpieczeń), doradca jest w stanie równie sprawnie zweryfikować najbardziej szczegółowe zapisy.
„Należy pamiętać, że rola agenta ubezpieczeniowego nie kończy się na znalezieniu najlepszej oferty. Musi on ją jeszcze przeanalizować, a do tego jest potrzebna znajomość produktów ubezpieczeniowych. Każdy ubezpieczyciel ma swoje ograniczenia odpowiedzialności, inne sumy ubezpieczenia, inne opcje dodatkowe. Doradca w każdej chwili jest do dyspozycji klienta, nie tylko na etapie sprzedaży polisy, kiedy odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości. Do doradcy możemy się zgłosić w przypadku szkody, podpowie on co należy zrobić, gdzie zgłosić i jakie dokumenty wypełnić. Przypomni nam o tym, że nasza polisa się kończy i należy ją odnowić. Doradca CUK tak naprawdę jest opiekunem klienta, który dba o cały portfel ubezpieczeń.” – Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczeni

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.