Komunikaty PR

Ubezpieczyciele poszukują nowych modeli oceny ryzyka cybernetycznego

2022-07-21  |  01:00
Biuro prasowe

Panaseer w ramach raportu przebadał czterystu globalnych ubezpieczycieli. Jedną z najbardziej drażliwych kwestii zgłaszanych przez respondentów jest wzrost cen cyberpolis. Na taki stan rzeczy wpływ mają trzy czynniki: rosnąca złożoność cyberataków, wysokie koszty ataków ransomware oraz niezdolność ubezpieczyciela do dokładnej oceny stanu bezpieczeństwa klienta.

Jak wynika z badania 82 proc. respondentów spodziewa się, że składki na cyberubezpieczenia w ciągu dwóch najbliższych lat będą wzrastać. Tylko w 2020 roku 67 proc. z 20 największych ubezpieczycieli poniosło straty na cyberpolisach. Jak wiadomo w kolejnych latach liczba cyberataków drastycznie wzrosła. Najwięcej roszczeń cybernetycznych dotyczyło produkcji, usług finansowych i opieki zdrowotnej.

 

Rozwiązanie problemów z obecnym modelem cyberubezpieczeń

Jedną z poprawek zaproponowaną w raporcie jest zmiana sposobu mierzenia stanu bezpieczeństwa podczas procesu oceny ryzyka. Zgodnie z ustaleniami Panaseer, 87 proc., ankietowanych uważa, że ​​dla branży ważne jest opracowanie spójnego podejścia do analizy ryzyka cybernetycznego klienta przy użyciu dokładnych metryk i środków bezpieczeństwa.

Inną odpowiedzią na problemy  jest zapewnienie ubezpieczycielom większego dostępu do informacji o klientach. Większość (89 proc.) ankietowanych ubezpieczycieli uważa, iż potrzebny jest bezpośredni dostęp do danych klientów i środków potwierdzających stan ich kontroli bezpieczeństwa.

Specjaliści sugerują, że firmy powinny szerzej stosować model analizy czynnikowej ryzyka informacyjnego RiskLens (FAIR), aby zapewnić większą przejrzystość kosztów związanych z cyberpolisami.

- Instytucje ubezpieczeniowe zawieszają coraz wyżej poprzeczkę wobec firm zainteresowanych zakupem polisy cybernetycznej. Wymagania różnią się w zależności od ubezpieczyciela, aczkolwiek kilka z nich pojawia się nad wyraz często. Jednym z nich jest konieczność wprowadzenia uwierzytelniania wieloskładnikowego. Ubezpieczyciele często oczekują też od potencjalnych klientów posiadania firewalla, oprogramowania antywirusowego, a czasami nawet narzędzia do wykrywania i reagowania na incydenty występujące w punktach końcowych - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Jednak firmy nie zrażają się i wykupują cyberpolisy. Według dziennika The Wall Street Journal w 2021 roku globalne przychody uzyskane ze sprzedaży ubezpieczeń cybernetycznych wyniosły blisko 15 miliardów dolarów, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.