Komunikaty PR

Ubezpieczyciele poszukują nowych modeli oceny ryzyka cybernetycznego

2022-07-21  |  01:00
Biuro prasowe

Panaseer w ramach raportu przebadał czterystu globalnych ubezpieczycieli. Jedną z najbardziej drażliwych kwestii zgłaszanych przez respondentów jest wzrost cen cyberpolis. Na taki stan rzeczy wpływ mają trzy czynniki: rosnąca złożoność cyberataków, wysokie koszty ataków ransomware oraz niezdolność ubezpieczyciela do dokładnej oceny stanu bezpieczeństwa klienta.

Jak wynika z badania 82 proc. respondentów spodziewa się, że składki na cyberubezpieczenia w ciągu dwóch najbliższych lat będą wzrastać. Tylko w 2020 roku 67 proc. z 20 największych ubezpieczycieli poniosło straty na cyberpolisach. Jak wiadomo w kolejnych latach liczba cyberataków drastycznie wzrosła. Najwięcej roszczeń cybernetycznych dotyczyło produkcji, usług finansowych i opieki zdrowotnej.

 

Rozwiązanie problemów z obecnym modelem cyberubezpieczeń

Jedną z poprawek zaproponowaną w raporcie jest zmiana sposobu mierzenia stanu bezpieczeństwa podczas procesu oceny ryzyka. Zgodnie z ustaleniami Panaseer, 87 proc., ankietowanych uważa, że ​​dla branży ważne jest opracowanie spójnego podejścia do analizy ryzyka cybernetycznego klienta przy użyciu dokładnych metryk i środków bezpieczeństwa.

Inną odpowiedzią na problemy  jest zapewnienie ubezpieczycielom większego dostępu do informacji o klientach. Większość (89 proc.) ankietowanych ubezpieczycieli uważa, iż potrzebny jest bezpośredni dostęp do danych klientów i środków potwierdzających stan ich kontroli bezpieczeństwa.

Specjaliści sugerują, że firmy powinny szerzej stosować model analizy czynnikowej ryzyka informacyjnego RiskLens (FAIR), aby zapewnić większą przejrzystość kosztów związanych z cyberpolisami.

- Instytucje ubezpieczeniowe zawieszają coraz wyżej poprzeczkę wobec firm zainteresowanych zakupem polisy cybernetycznej. Wymagania różnią się w zależności od ubezpieczyciela, aczkolwiek kilka z nich pojawia się nad wyraz często. Jednym z nich jest konieczność wprowadzenia uwierzytelniania wieloskładnikowego. Ubezpieczyciele często oczekują też od potencjalnych klientów posiadania firewalla, oprogramowania antywirusowego, a czasami nawet narzędzia do wykrywania i reagowania na incydenty występujące w punktach końcowych - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Jednak firmy nie zrażają się i wykupują cyberpolisy. Według dziennika The Wall Street Journal w 2021 roku globalne przychody uzyskane ze sprzedaży ubezpieczeń cybernetycznych wyniosły blisko 15 miliardów dolarów, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.