Uchwała reklamowa budzi kontrowersje wśród krakowskich przedsiębiorców

Bogdan Setlak
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy SKA
ul. Kącik 4
30-549 Kraków
bogdan.setlak@kwkr.pl; marketing@kwkr.pl
+48504034729; +48123957161
https://koniecznywierzbicki.pl/
Już 1 lipca 2022r. w Krakowie zacznie obowiązywać w pełni tzw. uchwała reklamowa. Oznacza to, że wszystkie podmioty prowadzące na terenie miasta działalność reklamową, które wzniosły swoje nośniki reklamowe przed tym dniem mają niewiele czasu na dostosowanie ich do nowych wymogów prawnych.
Nowy porządek reklamowy – szczegóły uchwały
Uchwała dzieli teren Krakowa na 3 Strefy, przy czym 3 Strefa została dodatkowo podzielona na 3 Podobszary. Ponadto wyodrębniono także tereny towarzyszące obiektom usług oraz ulice wlotowe. W każdym z tych obszarów obowiązują inne zasady prawne dotyczące sytuowania nośników reklamowych. Z tego względu każdy podmiot, prowadzący działalność reklamową, w pierwszej kolejności powinien ustalić, w której strefie lub podstrefie znajduje się nieruchomość, na której ta działalność jest prowadzana. Ponadto w uchwale reklamowej ustalono katalog dopuszczalnych nośników reklamowych.
Chaos reklamowy zastąpiony przez chaos prawny
Dzięki nowelizacji przepisów mieszkańcy powinni czuć się mniej przytłoczeni ilością nośników reklamowych, rozlokowanych na terenie Krakowa. Chociaż działania Rady były motywowane dobrem mieszkańców, budząca wątpliwości treść uchwały reklamowej wprowadza porządek na ulicach aglomeracji, jednak generuje spory chaos prawny.
Dlaczego jedyną szansą na ujednolicenie skomplikowanych przepisów jest apelacja w TK? O szczegółach uchwały reklamowej opowiada Karolina Suchoń - prawniczka działu nieruchomości kancelarii KWKR.

Rada Przedsiębiorców apeluje o pilne zmiany prawne likwidujące nieformalny mechanizm prywatyzacji majątku przedsiębiorców

Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?

Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.