Komunikaty PR

UNICEF, MEN i partnerzy humanitarni zaczynają kampanię „Powrót do nauki w klasie

2024-09-10  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Kacprzak
Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce

Towarowa 25a
00-869 Warszawa
mkacprzak|unicef.org| |mkacprzak|unicef.org
604226866
www.unicef.org/eca/poland

Warszawa, Polska, wrzesień 2024 - W związku z wprowadzeniem obowiązku szkolnego dla dzieci z doświadczeniem uchodźczym z Ukrainy od początku roku szkolnego 2024-2025, Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz partnerami humanitarnymi, rozpoczyna obszerną kampanię “Powrót do nauki w klasie”, mającą na celu wsparcie ich rekrutacji do szkół oraz integracji w polskim systemie edukacji.

Po eskalacji konfliktu w Ukrainie w lutym 2022 roku, który spowodował przemieszczenia ludności na skalę i z prędkością niespotykaną w Europie od czasów II wojny światowej, w Polsce nadal zarejestrowanych jest prawie milion uchodźców z Ukrainy, z czego ponad 340 tysięcy to dzieci. Chociaż wiele z nich uczęszcza już do polskich szkół, szacuje się, że ponad 70 tysięcy dzieci w wieku szkolnym pozostaje poza polskim systemem edukacji.

Mając to na uwadze, kampania “Powrót do nauki w klasie” została zaprojektowana w celu dostarczania spójnych i rzetelnych informacji na temat rekrutacji do szkół oraz dostępnych mechanizmów wsparcia dla dzieci i młodzieży z doświadczeniem uchodźczym oraz ich rodziców, a także zapewnienia, że niezbędne szkolenia, wsparcie i materiały będą dostępne dla polskich nauczycieli, rodziców i uczniów, aby wszystkie dzieci mogły rozwijać się w wielokulturowej klasie. 

„UNICEF wierzy, że każde dziecko ma prawo do edukacji, niezależnie od okoliczności. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz organizacjami społeczeństwa obywatelskiego w ramach tej kluczowej inicjatywy, która podkreśla nasze wspólne zobowiązanie do zapewnienia każdemu dziecku możliwości nauki i rozwoju w Polsce,” – mówi Nona Zicherman, Koordynatorka Krajowa Biura UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce.

„Edukacja pozwala dzieciom rozwijać się i osiągać pełnię swoich możliwości. Jest również potężnym narzędziem budowania odporności i nadziei, szczególnie dla dzieci, które doświadczyły bólu konfliktu i przesiedlenia. Nauka w bezpośrednim kontakcie z nauczycielami i rówieśnikami jest kluczowa, pomaga dzieciom odzyskiwać poczucie stabilności, budować przyjaźnie i rozwijać umiejętności, które będą im służyły przez całe życie. Razem z naszymi partnerami dokładamy wszelkich wysiłków, aby pomóc dzieciom z Ukrainy stawiać czoła wyzwaniom, przed którymi stoją i budować jaśniejszą, bezpieczniejszą przyszłość dla siebie i całego regionu.” 

Kampania “Powrót do nauki w klasie” będzie trwała przez cały rok szkolny 2024-2025. Jej celem jest nie tylko wyjaśnienie i wsparcie procesu rekrutacji do szkół poprzez obalanie mitów, łagodzenie obaw związanych z uczęszczaniem do szkoły w nieznanym środowisku oraz podkreślanie korzyści z nauki w trybie stacjonarnym, ale także dostarczanie praktycznych narzędzi i najlepszych praktyk wspierających integrację w klasach. W ramach kampanii udostępnione zostanie szerokie spektrum darmowych, wysokiej jakości i łatwych w użyciu materiałów, które pomogą nauczycielom sprostać zróżnicowanym potrzebom uczniów w wielokulturowej klasie oraz umożliwią uczniom płynne przystosowanie się do nowego środowiska.

UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej są zaangażowane w zapewnienie każdemu dziecku, niezależnie od pochodzenia, dostępu do jakościowej edukacji. Pracując razem, dążymy do zapewnienia dzieciom z doświadczeniem uchodźczym z Ukrainy możliwości sukcesu zarówno akademickiego, jak i społecznego oraz do zagwarantowania, że edukacja pozostanie istotna i wzmacniająca dla wszystkich uczniów.

Kampania “Powrót do nauki w klasie” jest częścią partnerstwa pomiędzy Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF) a Ministerstwem Edukacji Narodowej Polski. Jest realizowana przy hojnej pomocy Rządu Japonii oraz Biura ds. Ludności, Uchodźców i Migracji Departamentu Stanu USA (PRM) oraz we współpracy z partnerami humanitarnymi i organizacjami społeczeństwa obywatelskiego działającymi w obszarze edukacji.

Po więcej informacji i materiały kampanii „Powrót do nauki w klasie” prosimy odwiedzić stronę internetową kampanii: https://www.unicef.org/eca/pl/story/kampania-powrot-do-nauki-w-klasie

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.