Komunikaty PR

Unilever pomaga w czasie pandemii Covid-19

2020-03-25  |  15:30
Biuro prasowe

 

Unilever, właściciel między innymi marek takich jak: Dove, Knorr, Domestos, Lipton i CIF, ogłosił szeroko zakrojoną, globalną akcję wsparcia walki z pandemią koronawirusa (Covid-19). W Polsce pomoc otrzymują między innymi szpitale w Warszawie, Lublinie, Krakowie i we Wrocławiu.

Działania firmy skierowane są do całego społeczeństwa – klientów, dostawców, pracowników Unilever, a także pracowników ochrony zdrowia oraz organizacji pozarządowych.

Wsparcie dla społeczeństwa, służby zdrowia i organizacji pozarządowych

Unilever przeznaczy globalnie 100 milionów euro na walkę z pandemią poprzez darowiznę produktów: mydła, środków dezynfekujących oraz żywności. Wsparcie obejmie:

  • przekazanie środków czystości i środków dezynfekujących o wartości ponad 50 mln euro na rzecz Platformy Działania COVID stworzonej przez Światowe Forum Ekonomiczne (WEF). Inicjatywa ta, będąca partnerem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), wspiera globalne organizacje i agencje opieki zdrowotnej. Oprócz dostaw produktów Unilever dostosuje także swoje linie produkcyjne do wytwarzania środków dezynfekujących, które zostaną przeznaczone dla szpitali, szkół oraz innych instytucji;
  • przekazanie produktów oraz wsparcie programów edukacyjnych dotyczących właściwego mycia rąk, prowadzone przez krajowe organy ds. zdrowia i organizacje pozarządowe;
  • w Polsce, na rzecz szpitali, Unilever przekazuje m.in. środki dezynfekcyjne marki Domestos, produkty spożywcze marki Knorr, herbaty Lipton i soki marki Urban Monkey.

Wśród obdarowanych wybranymi produktami są m.in. warszawski Szpital MSWiA, wrocławski Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego, lubliński Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego oraz dwie krakowskie placówki: Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego oraz Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II.

Dodatkowo, we współpracy z organizacją pozarządową, Unilever planuje przekazanie na rzecz osób starszych środków czystości, dezodorantów, kremów do rąk, żeli pod prysznic, czy herbat.

Wsparcie dla klientów i dostawców

Unilever uruchomi także globalny program wsparcia dla partnerów biznesowych o wartości 500 mln euro. Obejmie on:

  • realizację wczesnej płatności do małych i średnich dostawców, którzy są najbardziej narażeni na negatywne skutki pandemii;
  • rozszerzenie linii kredytowej wybranym małym klientom detalicznym, których działalność oparta jest na dystrybucji produktów Unilever.

Wsparcie dla pracowników

Unilever zabezpieczy swoich pracowników przez okres do 3 miesięcy przed obniżeniem wynagrodzeń ze względu na konsekwencje wynikające z pandemii koronawirusa, w tym braku możliwości świadczenia pracy. Dotyczy to pracowników zatrudnionych w pełnym oraz niepełnym wymiarze godzin, którzy nie korzystają z programów rządowych.

- Z zaniepokojeniem obserwujemy wpływ koronawirusa na życie ludzi na całym świecie. Świat stoi przed największą próbą od dziesięcioleci. Chciałbym wyrazić szczególne uznanie dla pracowników Unilever, zwłaszcza dla tych, którzy wykonują swoje obowiązki na pierwszej linii naszych działań -
w fabrykach, centrach dystrybucji i sklepach.

Mamy nadzieję, że nasze wsparcie, którego wartość na całym świecie przekroczy 100 mln euro, w znaczący sposób przyczyni się do ochrony życia i zdrowia ludzi. Wierzymy, że pomagając chronić źródła dochodów i miejsca pracy naszych pracowników, zapewniamy im bezpieczeństwo podczas tych niepewnych czasów. Nasza stabilna sytuacja finansowa sprawia, że możemy, a właściwie powinniśmy w tym trudnym czasie dzielić się z innymi - powiedział Alan Jope, CEO Unilever.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.