Upfield buduje roślinną przyszłość
Yellowcups
Przewóz 34/p. 3
30-716 Kraków
anna.trela|yellowcups.pl| |anna.trela|yellowcups.pl
+48 733 070 360
yellowcups.pl/
Firma znana z produktów roślinnych, takich jak Delma, Rama, Flora, Kasia czy Violife, otworzy Centrum Nauk o Żywności.
Upfield, światowy producent żywności pochodzenia roślinnego m.in. do smarowania i pieczenia oraz oliwy z oliwek, kremów, past i serów, ogłosił plan otwarcia nowoczesnego Centrum Nauk o Żywności. Wartość inwestycji jest szacowana na 50 mln euro. Działanie to odzwierciedla ambitne dążenia firmy – Upfield stawia sobie za cel rozwój kategorii najwyższej jakości produktów z roślin, dostępnych w opakowaniach powstających w sposób zrównoważony.
Zgodnie z założeniami, Centrum Nauk o Żywności ma powstać w holenderskim mieście Wageningen, a jego otwarcie nastąpi jeszcze przed końcem 2021 r. Upfield planuje również stworzenie nowego globalnego biura w Amsterdamie.
Produkty tworzone z myślą o ludziach i planecie
Konsumenci coraz częściej poszukują produktów z roślinnym składem. Zwracają także uwagę na ich jakość, uważnie czytając etykiety. Odpowiedzią na potrzeby konsumentów są produkty, które znajdują się w portfolio Upfield. Firma jest światowym producentem produktów roślinnych cechujących się doskonałym smakiem, m.in. wegańskich serów, roślinnych alternatyw śmietany dla restauracji i cukierni czy dostępnych na polskim rynku produktów marek Rama, Flora, Flora ProActiv, Delma oraz kostki do pieczenia Kasia.
„Plan otwarcia Centrum Nauk o Żywieniu obrazuje nasze zaangażowanie w rozwój kategorii produktów roślinnych, który opiera się na pionierskich badaniach. Nasze liczne osiągnięcia w tej dziedzinie są imponujące. Od momentu, gdy dwa lata temu powstał Upfield, wprowadziliśmy nowe, wyróżniające się na rynku produkty — roślinne sery, śmietanę i produkty do smarowania. Nowe Centrum Nauk o Żywności Upfield pozwoli nam przyspieszyć realizację naszego ambitnego planu i opracowywać jeszcze więcej rozwiązań, które pozwolą cieszyć się wspaniałym smakiem naturalnych, roślinnych produktów, korzystnych zarówno dla zdrowia konsumentów, jak i dla planety. Jako światowy lider w żywieniu roślinnym jesteśmy bardzo podekscytowani tym, jakie znaczenia ta inwestycja ma dla przyszłości całej kategorii produktów roślinnych”, powiedział David Haines, CEO Grupy Upfield.
Globalne plany rozwoju
Holenderskie Wageningen, gdzie planowo ma powstać Centrum Nauk o Żywności Upfield, uważane jest za europejską Dolinę Krzemową przemysłu spożywczego i światowej klasy centrum innowacji w dziedzinie żywności. Wybierając tę lokalizację na miejsce nowego Centrum Nauki o Żywności, firma będzie mogła korzystać z niezwykle wartościowego zaplecza naukowego. W sąsiedztwie znajduje się m.in. Wageningen University & Research Centre (WUR) – uczelnia uznawana za wiodący na świecie ośrodek w dziedzinie zdrowej żywności i przemysłu rolno-spożywczego.
„Inwestycja, której celem jest utworzenie Centrum Nauk o Żywności Upfield, będzie oznaczała dostęp do najnowocześniejszego sprzętu, technologii oraz wyspecjalizowanego grona ekspertów i firm. Centrum pozwoli nam na wprowadzanie kolejnych innowacji, dając możliwość rozwoju kategorii naturalnej żywności pochodzenia roślinnego. To ekscytujące być częścią firmy, która wierzy w znaczenie nauki o żywności oraz rozwój wysokiej jakości produktów roślinnych i na ten cel przeznacza duże środki finansowe”, mówi John Verbakel, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju Upfield.
Firma Upfield zobowiązała się również do otwarcia nowego globalnego biura w Amsterdamie – z planem realizacji inwestycji do końca 2021 r. Nowo wybudowana centrala pozwoli połączyć dwie główne siedziby firmy, które aktualnie znajdują się w Amsterdamie i Rotterdamie. Przeniesienie usprawni współpracę między zespołami pracującymi obecnie w różnych lokalizacjach. Przestrzeń będzie także oferować nowoczesne środowisko pracy, które odzwierciedla cel i misję Upfield – dążenie do budowania lepszej przyszłości ludzi i planety, opartej na roślinach.
Upfield na świecie
Jako firma Upfield dążymy do tego, by oferując produkty roślinne o wyjątkowym smaku, stworzone z myślą o naszej plancie, uczynić ludzi zdrowszymi i szczęśliwszymi. Jako globalny roślinny producent oferujemy konsumentom na całym świecie asortyment ponad 100 doskonale znanych marek, takich jak m.in. Flora, Rama, Blue Band, Proactiv, Becel, I Can’t Believe It’s Not Butter, Country Crock and Violife. Nasze produkty sprzedajemy w ponad 95 krajach i posiadamy 17 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Od 1871 roku tworzymy kategorię produktów do smarowania, korzystając z wieloletniego doświadczenia i wiedzy. Koncentrujemy się na dostarczaniu zdrowych roślinnych produktów najwyższej jakości o świetnym smaku. W ten sposób realizujemy naszą misję tworzenia „lepszej przyszłości opartej na roślinach”. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą stronę internetową: www.upfield.com.
Upfield w Polsce
Upfield zatrudnia w Polsce ponad 400 osób. Większość stanowią pracownicy fabryki Upfield w Katowicach, z której świeża Delma, Flora, Rama i Kasia oraz wiele innych produktów z naturalnych olejów roślinnych trafia do sklepów w całej Europie. Produkty Upfield są również wykorzystywane przez szefów kuchni w ponad 6000 polskich restauracjach i hotelach (dane za 2019 r.).
Roślinne produkty Upfield:
- nie zawierają częściowo utwardzonych olejów, które są źródłem szkodliwych tłuszczów „trans”,
- nie zawierają cholesterolu,
- mogą stanowić źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych w diecie ze względu na swoje roślinne pochodzenie,
- są alternatywą dla masła z krowiego mleka, ponieważ mogą zawierać nawet do 80% mniej tłuszczów nasyconych (w zależności od produktu),
- bazują na olejach roślinnych, które są bogate w Omega 3 i Omega 6.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.