Komunikaty PR

Urządzanie bez stresu. Wirtualna rzeczywistość ratuje remont

2020-05-26  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Arkadiusz Kaczanowski
Home Sweet Home PR

Łowicka 51
02-535 Warszawa
arek|designbiznes.pl| |arek|designbiznes.pl
+48503355998
www.hshpr.pl
Do pobrania VOXBOX ( 0.29 MB )

Wirtualna rzeczywistość sprawdza się w grach komputerowych. Ale czy da się ją wykorzystać w salonie z wyposażeniem wnętrz? Marka VOX pokazuje, że tak.

Wirtualna rzeczywistość (VR, od ang. virtual reality) ma przed sobą olbrzymią przyszłość - eksperci są co do tego zgodni. W planach rozwoju Microsoftu czy Facebooka technologie VR zajmują eksponowane miejsce. Nie inaczej będzie w handlu.  W ramach nurtu, nazywanego „ekonomią doświadczeń”, widać wielką przyszłość dla VR. Angażuje bowiem emocje i zmysły, a zarazem jest już powszechnie dostępna.

Przyjemność urządzania

Pomysł na VOXBOX, aplikację do aranżacji wnętrz, jest rozwijany w firmie VOX od lat. Doradcy w salonach korzystają z niego już prawie dekadę, ale w ostatnich miesiącach narzędzie zyskało zupełnie nowe funkcjonalności i stało się powszechnie dostępne.

Wygoda i prostota użytkowania - to kluczowe pojęcia przyświecające rozwojowi programu VOXBOX. Korzystanie z narzędzia jest bezpłatne, wystarczy wejść na stronę www.voxbox.pl i uruchomić prostą aplikację webową. Nie trzeba niczego instalować, wszystko dzieje się w oknie przeglądarki. Program pozwala odtworzyć co do centymetra układ pomieszczenia, rozmieszczenie okien i drzwi, a potem całość zapełnić konkretnymi meblami, dodatkami i ozdobami. Można także wybrać podłogi, drzwi oraz ściany. Aplikacja automatycznie przelicza, ile metrów kwadratowych materiału potrzeba dla danego projektu. Dzięki temu klient ma pewność, że nie kupi np. za dużo paczek z panelami podłogowymi. Na bieżąco dostaje też podsumowanie cenowe, więc może kontrolować swój budżet.

Remont bez stresu

Rynek wyposażeniem wnętrz stanął w ostatnich tygodniach przed nie lada wyzwaniem - jak sprzedawać zdalnie rzeczy, które większość klientów chce najpierw dokładnie zobaczyć, dotknąć, przetestować? Zakup mebli to decyzja warta kilkanaście albo kilkadziesiąt tysięcy złotych. Teraz coraz częściej podejmuje się ją siedząc przed ekranem komputera.

- Jednym z największych problemów przy urządzaniu wnętrz jest stres wynikający z niepewności. Nie wiemy, czy wybrany mebel będzie pasował do naszego wnętrza, czy jest w nim wystarczająco dużo miejsca na wszystko, co byśmy chcieli kupić albo czy pakiet wybranych rozwiązań mieści się w naszym budżecie - ocenia Maciej Syroczyński, e-marketing & e-commerce manager w VOX.

Diagnozę eksperta VOX potwierdza badanie „Jakie są domy Polaków?” przeprowadzone przez VOX na początku tego roku. Co prawda nawet drobne zmiany potrafią sprawić nam dużo radości, jednak gdy skala modyfikacji rośnie, pojawia się stres. Odczuwamy go przede wszystkim na myśl o generalnym remoncie – związane z nim prace budowlane stresują 47% Polaków.

- Postanowiliśmy więc sprawić, że kompleksowe urządzanie się będzie przyjemne, nawet jeśli nie możemy pójść do salonu i porozmawiać ze specjalistą. Dzięki programowi VOXBOX, możemy stworzyć wnętrze jakie chcemy, w budżecie jaki mamy do dyspozycji – mówi Maciej Syroczyński.

Wejść w projekt

Klient może sam zaprojektować wnętrze, a potem wysłać je do doradcy, który dopracuje całą koncepcję. Albo w drugą stronę: otrzymać od eksperta w salonie darmowy projekt mieszkania, który potem samemu może zmodyfikować. Jednak teraz, gdy sklepy są już otwarte, warto odwiedzić salon VOX - swój projekt można tam obejrzeć bowiem w wirtualnej rzeczywistości. Za pomocą okularów VR można przespacerować się po zaprojektowanym pomieszczeniu, ocenić jego układ, sprawdzić wysokość i wygląd mebli, ocenić realną odległość między łóżkiem a szafą.

- Technologia VR daje dziś niesamowite możliwości zanurzenia się w cyfrowej przestrzeni. Możemy ją niemal dowolnie modelować. Gdy zdecydujemy się za pomocą okularów VR wejść w projekt, to bez ich zdejmowania możemy go zmieniać. Wystarczy poprosić doradcę, aby zastąpił np. stół innym meblem, a za chwilę obok nas pojawi się nowy model. Dzięki temu, możemy szybko zdecydować, który bardziej nam odpowiada – mówi Maciej Syroczyński.

Technologia dla wnętrz

Z punktu widzenia branży wnętrzarskiej projekt VOXBOX jest innowacyjny - dostępne dotąd na rynku narzędzia to albo proste konfiguratory albo rozwiązania, w których VR jest raczej gadżetem niż narzędziem. W projekcie VOX renderowanie odbywa się na bieżąco, a każdy element można dowolnie zmieniać. Innowacyjność projektu doceniono - firma na realizację badań i wdrożenie otrzymała dofinansowanie ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Do współpracy zaproszono naukowców z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-sieciowego (PCSS).

- Specjalnie dla VOXBOX opracowaliśmy metodologię odzwierciedlania rzeczywistych mebli w świecie wirtualnym. Naszym głównym celem jest wysoka jakość wizualizacji oraz jak najlepsze odwzorowanie aranżowanego wnętrza w świecie wirtualnym - opowiada Miłosz Ciżnicki, lider zespołu VR/Web3D z PCSS. - W tym celu wykorzystaliśmy technikę śledzenia promieni. Wersja VOXBOX używana w salonach pozwala na pokazanie wpływu światła słonecznego na aranżowane wnętrze – w czasie rzeczywistym i z różnych kierunków bez konieczności czekania na wykonanie zdjęcia. Natomiast w wersji przeglądarkowej zastosowaliśmy nowoczesną technologię wizualizacji. Pozwala ona uzyskać wysoką jakość obrazu bez konieczność posiadania wydajnego komputera - opowiada.

Jak opowiadają twórcy - VOXBOX to narzędzie, które cały czas jest udoskonalane. Analizowane są potrzeby użytkowników i wprowadzane kolejne usprawnienia.

- Początkowo myśleliśmy, że wystarczy, aby modelowe wnętrze było uproszczone. Nic z tego - klient nawet jeśli wybiera tylko jedną sofę, to chce ją wstawić do w pełni urządzonego wnętrza. Chce widzieć jak dany mebel sprawdza się w kontekście innych produktów, nie tylko mebli. Dlatego pracujemy nad modelami 3D takich rzeczy, których nie kupi się w VOX, ale które są potrzebne, żeby uwiarygodnić zaprojektowaną przestrzeń klientom - podsumowuje Maciej Syroczyński.


Zdjęcie otwierające: Strefa VOXBOX w salonie VOX. fot. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:25

Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności

Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim
Handel Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
2024-09-26 | 11:00

Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji

Innowacje w obszarze płatności cyfrowych redefiniują funkcjonowanie branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering). W sektorze hotelarskim, gastronomicznym i cateringowym, który rozwija
Handel COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
2024-09-26 | 10:30

COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Zbiórka opakowań ma przyczynić się do ochrony środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.