Komunikaty PR

VELUX Polska Diamentem Forbes 2024

2024-03-13  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewelina Janczylik-Foryś
VELUX Polska

ul. Krakowiaków 34
02-255 Warszawa
ewelina.janczylik-forys|velux.com| |ewelina.janczylik-forys|velux.com
532566475
https://prasa.velux.pl/

Redakcja magazynu „Forbes” w porozumieniu z Dun & Bradstreet Poland, po raz szesnasty publikuje zestawienie Diamentów, czyli najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce.  VELUX Polska znalazła się w prestiżowym rankingu! 

Diamenty Forbesa to prestiżowy ranking tworzony corocznie przez redakcję magazynu Forbes Polska wywiadownię Dun & Bradstreet Sp. z o.o. Celem jest wyróżnienie i nagrodzenie najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce. Ranking jest opracowywany na podstawie danych finansowych firm. Głównym kryterium jest szybkość wzrostu wartości firmy. W rankingu uwzględniane są przedsiębiorstwa, które wykazują się najbardziej efektywnym i dynamicznym wzrostem. 

Lista podzielona jest na województwa i grupy przedsiębiorstw pod kątem przychodów: powyżej 250 mln, potem od 50 do 250 mln i od 5 do 50 mln. VELUX Polska została wyróżniona w kategorii grupy przedsiębiorców z województwa mazowieckiego z przychodami powyżej 250 mln, a dyplom w imieniu VELUX odbierał Waldemar Czarnocki, Manager dr. Rozwoju Biznesu i Sprzedaży.  

„Uzyskanie tytułu „Diamenty Forbes” to ogromne wyróżnienie dla VELUX Polska. Zestawienie to odnosi się do najdynamiczniej rozwijających się firm w ostatnich trzech latach, a nie był to okres najłatwiejszy. Polscy przedsiębiorcy musieli mierzyć się z wieloma trudnościami jak spowolnienie gospodarcze, wzrost inflacji i cen surowców, do tego światowa pandemia koronawirusa oraz konflikt zbrojny na Ukrainie. Ranking odzwierciedla kondycji polskiego biznesu, ale pokazuje również jak przedsiębiorcy potrafią się szybko odnaleźć się w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. Dla Grupy VELUX wspomniany czas to także systematyczne wzrosty sprzedaży, wdrożenie zmian i wprowadzenie strategii, która zapewniła firmie pozycję lidera na rynku. I chociaż cała branża budowlana nie spodziewała się tak dużego spowolnienia, jako Grupa VELUX jesteśmy dobrze przygotowani także na takie czasy. Na tym polega dobra strategia.” - mówi Przemysław Pokorski, Dyrektor Rynku, VELUX Polska.  

W zestawieniu znalazły się firmy, które w ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość. Pod uwagę brano firmy, które do KRS złożyły sprawozdanie finansowe lub bezpośrednio przesłały je do Dun & Bradstreet Poland. Eliminowane są przedsiębiorstwa znajdujące się w upadłości lub likwidacji. Na tej podstawie powstała tegoroczna, rekordowo długa lista przekraczająca ponad 20 tys. przedsiębiorstw, którym Dun & Bradstreet Poland przyznała pozytywny rating wiarygodności i ryzyka współpracy, mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają kontrahentom z płatnościami. Ostatecznie do rankingu Diamentowych firm w 2024 roku zaliczono ponad 16 tys. firm. 

Przedsiębiorstwa spełniające wszystkie powyższe warunki dodatkowo musiały wykazać się dodatnim wynikiem finansowym oraz wartością kapitałów własnych. Wyeliminowano instytucje finansowe, takie jak banki, ze względu na znaczne różnice dotyczące kategorii bilansowych występujące między nimi a firmami produkcyjnymi i handlowymi.  

Na liście Diamentów Forbesa znalazły się więc przedsiębiorstwa, które osiągnęły największy przeciętny, roczny wzrost wartości – na poziomie 15 proc. i więcej. Z listy usunięto natomiast te podmioty, wobec których odnotowano ujemną wartość zmiany wyceny przynajmniej w jednym z ostatnich trzech lat lub wartość wyceny nie zachowała charakteru ciągłego wzrostu. 

Analitycy Dun & Bradstreet Poland wycenili przedsiębiorstwa, stosując znaną i cenioną metodę szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową. Pierwsza nie wycenia potencjału pracowników i posiadanego przez firmy know-how. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia z kolei wrażliwości na zmiany sezonowe i koniunkturalne. Połączenie tych dwóch metod rekompensuje powyższe ułomności. Know-how, jeśli jest wartościowe, wpływa na zyskowność albo – jak w przypadku firm inwestujących – na wzrost majątku. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VELUX Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.