Volkswagen Financial Services finansuje 11 elektrycznych aut Škoda Enyaq
Volkswagen Financial Services, lider rynku leasingu i CFM w Polsce oraz ekspert w finansowaniu flot, zrealizował zamówienie na samochody elektryczne dla Hilti Polska – międzynarodowej spółki dostarczającej produkty i usługi dla branży budowlanej. Firma zwiększy flotę o 11 pojazdów Škoda Enyaq, wykonując kolejny krok w stronę elektromobilności i zrównoważonego rozwoju.
Według Licznika Elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych pod koniec lipca 2023 r. było zarejestrowane ponad 47 tys. samochodów całkowicie elektrycznych (osobowych i użytkowych). Jak informuje PSPA, przez pierwsze 7 miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 13 tys. sztuk, tj. o 57,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Można zaobserwować, że firmy z każdym rokiem chętniej decydują się na wprowadzenie do floty pojazdów elektrycznych. Wynika to z rosnącej troski o środowisko i większej świadomości na temat skutków zmian klimatu. Podobny trend widoczny jest też w obszarze aut używanych – pojazdy sprawdzone, z udokumentowaną historią oraz przebiegiem mogą stanowić optymalną alternatywę dla nowych aut, których dostępność nadal w niektórych przypadkach bywa ograniczona.
Na taki krok, zakładający połączenie elektromobilności i zrównoważonego rozwoju, zdecydowała się firma Hilti Polska. Spółka podpisała umowę z Volkswagen Financial Services na pełen wynajem 11 modeli aut Škoda Enyaq. Pojazdy mają 2-letni przebieg, są w pełni sprawdzone i mają potwierdzoną historię. Umowa została podpisana na 2 lata. To kolejny kamień milowy w 10-letniej współpracy między spółkami. Volkswagen Financial Services od 2013 roku sfinansował Hilti Polska aż 1026 pojazdów, z czego aktualnie w eksploatacji znajduje się około 400 aut.
– Jednym z kluczowych elementów polityki zrównoważonego rozwoju Hilti Group jest redukcja emisji CO2. Obecnie jako grupa osiągnęliśmy cel bycia CO2 neutralnym, ale wciąż możemy być bardziej przyjaźni dla środowiska. Już niedługo z 15000 samochodów w Hilti 40 proc. będzie zelektryfikowanych. Dodatkowo w swoich operacjach stosujemy politykę REUSE, czyli wykorzystania tego, co jeszcze można użyć ponownie, dlatego wspólnie z Volkswagen Financial Services wypracowaliśmy pomysł na wprowadzenie używanych samochodów BEV do floty Hilti Polska – powiedział Paweł Sienicki, Dyrektor Zakupów i Administracji w Hilti Polska.
– Chcielibyśmy podziękować firmie Hilti Polska za długofalowe zaufanie będące wynikiem 10 lat partnerskiej współpracy. Emocje, jakie towarzyszą nam podczas takich chwil, utwierdzają nas w przekonaniu, że jako lider rynku leasingu i CFM w Polsce oraz ekspert w finansowaniu flot musimy stale podnosić kompetencje – powiedział Maciej Zwiewka, Dyrektor Sprzedaży Flotowej w Volkswagen Financial Services. – Wynajem aut używanych stanowi o dojrzałym i odpowiedzialnym podejściu do zarządzania flotą. Łączy ono w sobie oszczędności z dbałością o klimat. To optymalne rozwiązanie dla firm flotowych, które dążą do zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać w tym podejściu firmę Hilti Polska.
Wydanie 11 samochodów Škoda Enyaq na rzecz Hilti Polska odbyło się w warszawskim salonie aut używanych Volkswagen Financial Services STORE. To miejsce, które działa zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, oferując klientom (indywidualnym i firmowym) sprawdzone, kilkuletnie auta marek z Grupy Volkswagen (Škoda, Audi, SEAT, CUPRA, Volkswagen, Volkswagen Dostawcze, Porsche).
Więcej informacji o ofercie finansowania Volkswagen Financial Services dla flot znajduje się na stronie internetowej (w zakładce Więcej informacji).

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.