Komunikaty PR

W czasie świąt wydaliśmy 1,1 bln USD. Niestety, klienci zwrócą aż 30% zakupów

2021-01-19  |  14:30
Biuro prasowe

Firma Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikowała raport dotyczący zakupów w okresie świątecznym w 2020 roku. Przedstawiono w nim dane i trendy odnotowane pod koniec ubiegłego roku i wpływające na zachowania konsumentów w roku 2021. Z danych zgromadzonych przez Salesforce wynika, że wydatki w kanałach cyfrowych wzrosły o 50% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku, mieliśmy zatem do czynienia z jednym z najbardziej udanych sezonów świątecznych w handlu elektronicznym. Klienci indywidualni z całego świata wydali łącznie 1,1 bln USD, z czego 236 mld USD przypadło na Stany Zjednoczone. W roku 2019 wartości te wyniosły odpowiednio 723 mld USD i 165 mld USD.

 

Najważniejsze ustalenia raportu Salesforce dotyczącego sezonu zakupów świątecznych w 2020 roku:

 

Firma Salesforce zgromadziła informacje dotyczące ponad miliarda kupujących z ponad 40 krajów. Transakcje obsługiwane za pomocą rozwiązania Commerce Cloud objęły okres od 1 listopada do 31 grudnia 2020 roku. Oto niektóre spośród głównych obserwacji i trendów:

 

  • W handlu elektronicznym odnotowano duży wzrost sprzedaży pod koniec roku mimo wcześniejszego rozpoczęcia sezonu przedświątecznych zakupów. Mimo że sprzedawcy oferowali rabaty i promocje świąteczne już w październiku, większość transakcji w kanałach cyfrowych miała miejsce w tradycyjnym okresie zakupów. Łączna wartość sprzedaży na całym świecie w ciągu tzw. cyfrowego tygodnia wyniosła 270 mld USD. W ciągu dwóch pierwszych tygodni grudnia wskaźniki te wyniosły odpowiednio 181 mld USD i 39 mld USD. 

 

  • Sprzedawcy, którzy zaoferowali możliwość odbioru towarów poza sklepem oraz inne opcje dostawy, odnotowali dwukrotnie większy wzrost sprzedaży niż pozostałe firmy. Ze względu na duże obciążenie systemów dostaw i fakt, że konsumenci zwracali szczególną uwagę na bezpieczeństwo, przedsiębiorstwa, które oferowały możliwość odbioru w sklepie, w punkcie poza sklepem lub z samochodu, uzyskały lepsze wyniki niż pozostałe firmy. Sprzedawcy detaliczni ze Stanów Zjednoczonych, którzy udostępniali takie opcje dostawy, zwiększyli przychody w kanałach cyfrowych o średnio 49% w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy w pozostałych firmach wskaźnik ten wyniósł zaledwie 28%. Ponadto w okresie pięciu dni poprzedzających święta Bożego Narodzenia przedsiębiorstwa oferujące takie możliwości uzyskały wzrost przychodów cyfrowych o 54%, a pozostałe firmy jedynie o 34%.  

 

 

  • Klienci często korzystali z usług finansowania zakupów. Ponieważ klienci byli zainteresowani możliwością zakupu kosztowniejszych prezentów w systemie ratalnym, popularność opcji „kup teraz, zapłać później” wzrosła o 109% w porównaniu z ubiegłym rokiem, a szczególnie zauważalne było to w tygodniu poprzedzającym święta Bożego Narodzenia.

 

  • Najbardziej popularne kategorie produktów to sprzęt sportowy i artykuły gospodarstwa domowego. Przychody ze sprzedaży sprzętu sportowego wzrosły o 108% w porównaniu z ubiegłym rokiem. W przypadku artykułów gospodarstwa domowego wskaźnik ten wyniósł 89%, a w przypadku artykułów spożywczych 80%. W ostatnim sezonie świątecznym najniższy wzrost odnotowano w segmencie odzieży sportowej i turystycznej (35%), obuwia (39%) i odzieży ogólnego przeznaczenia (40%). 

 

 

  • Sprzedawcy przygotowują się do „apokalipsy zwrotów”. Na całym świecie można spodziewać się zwrotów towarów o wartości przekraczającej 330 mld USD, czyli mniej więcej 30% wartości wszystkich zakupionych towarów. To również efekt wzrostu obrotów w handlu elektronicznym w okresie świątecznym.

 

„Okres przedświąteczny w roku 2020 stał pod znakiem pandemii. Zmusiło to sprzedawców i producentów do szybkiego wdrażania innowacyjnych rozwiązań i wprowadzania usług takich jak odbiór poza sklepem czy dostęp do wirtualnego doradcy, a także do skoncentrowania się na mediach społecznościowych, komunikacji i transmisji na żywo w celu dotarcia do kupujących w nowy sposób” — powiedział Rob Garf, wiceprezes ds. strategii branżowej w sektorze handlu detalicznego w firmie Salesforce. „Spodziewamy się, że takie nowe rozwiązania będą nadal stosowane w roku 2021, a strategie przyjęte w okresie zakupów świątecznych staną się nowym standardem, oczekiwanym przez klientów od ich ulubionych sklepów i marek”.

 

Udane święta dzięki nowoczesnym rozwiązaniom

Brak możliwości dokonania zakupu w fizycznym sklepie zmusił wielu klientów do skorzystania z elektronicznych kanałów sprzedaży. Rozwiązania Salesforce ułatwiły przedsiębiorstwom z całego świata realizację strategii cyfrowej i stawienie czoła nowym wyzwaniom, takim jak zwiększenie skali działań w obszarze handlu elektronicznego. W okresie od 1 listopada do 31 grudnia 2020 roku użytkownicy produktów Salesforce przyjęli ponad 204 miliony zamówień elektronicznych z wykorzystaniem rozwiązania Commerce Cloud, oferując zarazem swoim klientom szybkie, proste i spersonalizowane środowisko interakcji. 

 

  • Commerce Cloud: sprzedaż w kanałach cyfrowych obsługiwanych przez Commerce Cloud w okresie przedświątecznym wzrosła o 76% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

 

  • Marketing Cloud: w okresie przedświątecznym firmy prowadziły intensywną komunikację marketingową — w skali globalnej zakres komunikacji zrealizowanej za pomocą rozwiązania Marketing Cloud osiągnął poziom 7,2 miliarda powiadomień push, 3,7 miliarda wiadomości SMS i 129 miliardów wysłanych wiadomości e-mail.

 

  • Einstein: systemy sztucznej inteligencji również w sezonie świątecznym miały wpływ na decyzje podejmowane przez kupujących. Dzięki rozwiązaniu Einstein udało się wygenerować         11% cyfrowych zamówień, co oznacza wzrost o 25% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

 

  • Service Cloud: w okresie świątecznym pracownicy działu obsługi klienta korzystający z platformy Service Cloud przeglądali i obsługiwali zgłoszenia ponad 14,5 miliarda razy, a przy tym odebrali ponad 946 milionów połączeń od klientów.

 

 

Dodatkowe materiały:

  • Odwiedź serwis Salesforce dotyczący zakupów w okresie świątecznym
  • Obserwuj profile @Salesforce i @CommerceCloud na Twitterze
  • Polub nasz profil na Facebooku

 

Metodyka analiz i prognoz Salesforce związanych z okresem świątecznym 2020 r.

 

Aby ułatwić sprzedawcom i markom ocenę wskaźników sprzedaży w okresie świątecznym, firma Salesforce zgromadziła dane i wnioski analityczne dotyczące ponad miliarda kupujących z ponad 40 krajów, obsługiwanych za pomocą rozwiązania Commerce Cloud, a także miliardów interakcji z klientami i milionów konwersacji w serwisach społecznościowych realizowanych za pomocą platformy Marketing Cloud oraz danych dotyczących obsługi klienta z wykorzystaniem rozwiązania Service Cloud. W dalszych analizach uwzględniono kilka dodatkowych czynników umożliwiających ekstrapolację prognoz i wskaźników w szerszym kontekście sektora handlu detalicznego.

 

W zbiorze danych analitycznych brano pod uwagę serwisy handlu elektronicznego realizujące transakcje w okresie objętym badaniem, czyli od 1 listopada 2018 roku do 31 grudnia 2020 roku, oraz spełniające kryterium minimalnej liczby odwiedzin w miesiącu. W celu zachowania spójności obliczania wskaźników liczbowych uwzględniono także dodatkowe czynniki związane z higieną danych.

 

Prognozy Salesforce dotyczące okresu świątecznego nie odzwierciedlają wyników operacyjnych firmy Salesforce oraz ogłaszanych przez nią wskaźników finansowych, w tym wzrostu wartości sprzedaży brutto (GMV), a także odpowiednich wskaźników GMV uzyskiwanych przez klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki Biuro prasowe
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za
Handel Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii
2024-05-14 | 14:50

Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii

Na początku maja ruszyła wielokanałowa kampania „Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush”. Promuje ona uruchomioną 22 kwietnia platformę, w ramach której klienci
Handel Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”
2024-05-14 | 13:50

Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”

W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc1. Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.