W Dniu Produkcji Whirlpool podkreśla rolę pracowników
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Po pięciu latach obchodów Dnia Produkcji w Stanach Zjednoczonych w tym roku Whirlpool po raz pierwszy będzie go świętować na skalę światową – zarówno wirtualnie, jak i w swoich zakładach produkcyjnych.
Produkcja spółki Whirlpool jest jednym z głównych atutów jej działalności i opiera się na standardach World Class Manufacturing. Standardy te nie tylko usprawniają działania, ale sprzyjają również zróżnicowaniu punktów widzenia wszystkich pracowników. Dzięki takiemu podejściu Whirlpool kontynuuje doskonalenie swoich systemów produkcyjnych, dążąc do osiągnięcia wartości Zero – zerowej liczby urazów, usterek i przestojów w produkcji.
– Doświadczyliśmy dramatycznego wpływu COVID-19 na wszelkie aspekty naszego życia. Zdaliśmy sobie również sprawę ze znaczenia produkcji dla naszej organizacji i dla całego społeczeństwa – podkreślił Marc Bitzer, dyrektor generalny i prezes Whirlpool Corporation. – Bez ogromnego zaangażowania pracowników produkcyjnych i elastyczności zakładów miliony konsumentów nie miałyby możliwości zakupu lodówki czy pralki.
W konsekwencji pandemii COVID-19 w regionie EMEA, w którym Whirlpool dysponuje 13 zakładami przemysłowymi w sześciu krajach, okazało się, że Cyfrowa Fabryka może prześcignąć tradycyjną poprzez wykorzystanie pracy zdalnej, rzeczywistości rozszerzonej, cyfrowej i wirtualnej oraz wspólnych stanowisk pracy. W efekcie możliwe stało się zaspokojenie najpilniejszych potrzeb. Koncepcja Cyfrowej Fabryki wywodzi się z innych innowacyjnych inicjatyw, a mianowicie Smart Manufacturing i koncepcji Przemysłu 4.0. Stanowi jasną, ambitną wizję produkcji przyszłości. Można wyobrazić ją sobie jako miejsce, w którym wszystkie zaangażowane zasoby – maszyny, roboty, urządzenia, ludzie, organizacja, procesy i systemy informatyczne – wspierane są przez moc obliczeniową, która jest w stanie połączyć wszystkie te elementy i wzbogacić udział każdego z nich.
– Nasz zespół produkcyjny odpowiedzialny jest za tworzenie najlepszych urządzeń kuchennych i pralniczych, dzięki którym stale poprawia się jakość życia domowego – zaakcentował Fabio Pommella, prezes zarządu Whirlpool Company Polska. – Podczas obchodów Dnia Produkcji staramy się nadal inspirować i przyciągać ludzi z całego świata, niezależnie od ich wieku i pochodzenia, przedstawiając im możliwości kariery w produkcji i branżach wspierających, jak zasoby ludzkie, marketing, finanse, zarządzanie projektami i administracja. Edukacja w dziedzinach STEM w naszych szkołach jest kluczowa z perspektywy kształcenia przyszłych pracowników, którzy będą dysponowali wiedzą i gotowością do korzystania z najnowszych technologii produkcyjnych, pomagających wprowadzać innowacje w życie.
Polska jest jednym ze strategicznych krajów dla firmy Whirlpool Corporation w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). W 2015 roku firma ogłosiła tak zwany Plan Przemysłowy dla Polski. Jego celem była racjonalizacja i specjalizacja wszystkich polskich stref przemysłowych (we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku) oraz unowocześnienie platform produkcyjnych. Na ten cel do końca 2018 roku przeznaczone zostały 293 mln euro.
Whirlpool Company Polska zatrudnia obecnie około 6000 osób, oprócz trzech centrów produkcyjnych posiada również biuro komercyjne w Warszawie, Centrum Usług Wspólnych dla Finansów EMEA w Łodzi (otwarte w 2017
roku), Centrum Usług Wspólnych dla Logistyki (otwarte w 2019 roku) oraz Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu, w ramach którego działa również Globalne Centrum R&D dla Lodówek. Na początku kwietnia 2018 roku zakończono trwający cztery lata proces unifikacji przedsiębiorstwa w jeden podmiot prawny, będący konsekwencją przejęcia przez Whirlpool Corporation firmy Indesit Company w 2014 roku. Whirlpool Company Polska jest trzecim największym inwestorem amerykańskim w Polsce.
***
Whirlpool (NYSE: WHR) jest wiodącym światowym producentem urządzeń kuchennych i pralniczych. W 2019 roku roczna sprzedaż wynosiła około 20 miliardów dolarów. Zatrudnienie wynosiło 77 000 pracowników. Spółka dysponowała 59 ośrodkami badawczymi zajmującymi się produkcją i technologią. Niemal we wszystkich krajach świata spółka wprowadza na rynek takie znane marki jak np. Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit . Dodatkowe informacje o spółce opublikowano na stronie whirlpoolcorp.com lub na Twitterze pod adresem @WhirlpoolCorp.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.