W Międzynarodowy Dzień Muzeów wystartowała akcja społeczna #pewniewmuzeum
W dniu swojego święta wiele muzeów mogło ponownie otworzyć drzwi dla zwiedzających, jednak tylko przy spełnieniu wytycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym samym dniu ruszyła także akcja społeczno-informacyjna #pewniewmuzeum. Inicjatywa zakłada wspólne, edukacyjne działania muzeów w całej Polsce, mające na celu propagowanie nowych zasadach zwiedzania. Ideą kampanii jest, aby goście muzeów czuli się w nich pewnie – stąd nazwa projektu: #pewniewmuzeum. Akcję zainicjowało Muzeum Polskiej Wódki, a wspiera ją lokalnie Warszawska Organizacja Turystyczna.
Muzea od dziesięcioleci pełnią ważną rolę w kulturze i życiu społecznym. Ze statystyk przygotowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w 2019 r. w Polsce działalność prowadziło 959 muzeów i oddziałów muzealnych, które w sumie odwiedziło aż 41,6 mln osób. W samej Nocy Muzeów w 2019 r. uczestniczyło 798,7 tys. zwiedzających. Pandemia wywróciła jednak nasze życie do góry nogami, zmieniając także funkcjonowanie instytucji kultury. W tym trudnym czasie można było zaobserwować, jak istotna okazała się dla wszystkich możliwość obcowania z szeroko pojętą kulturą. Wiele jednostek kulturalnych zarówno publicznych, jak i prywatnych ruszyło z działaniami online. Z powodu pandemii tegoroczna Noc Muzeów, która tradycyjnie obchodzona jest właśnie w związku z Międzynarodowym Dniem Muzeów, była inna niż wszystkie. Część muzeów zdecydowała się na udział w wydarzeniu, oferując wirtualne zwiedzanie tzw. live streaming. W stolicy zapadła decyzja o przełożeniu znanej wszystkim akcji na kolejny rok. Niemniej jednak, na fali odmrażania gospodarki, kolejne jednostki kulturalne otwierają swoje drzwi dla zwiedzających.
–„Nowych pomysłów na ponowne zaproszenie gości do odwiedzin w miejscach, które znają, lub o których słyszeli jest bardzo wiele. Wspierać będziemy każdą z takich inicjatyw, bo trzeba nadrobić stracony czas. Wierzymy, że muzea, które na nowo zapraszają do zwiedzania wdrożyły rozwiązania, które rekomendowało MKiDN i na co dzień zapewnią warunki do bezpiecznego pobytu w ich placówkach” – komentuje Barbara Tutak, Prezes Zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
Aby goście mieli większą świadomość wprowadzonych zmian i zastosowanych środków bezpieczeństwa, szczegółowe informacje o nich powinny być umieszczone na witrynach www obiektów. Inicjatywa #pewniewmuzeum zachęca dodatkowo do publikacji w widocznym miejscu logo akcji wraz z czytelnymi i zrozumiałymi dla obiorców komunikatami o nowych przepisach, które musiały zaimplementować muzea. Rekomenduje także informowanie odbiorców w mediach społecznościowych o przyłączeniu się do projektu i wprowadzonych w placówce modyfikacjach, np. w formie postów oraz/lub logo akcji umieszczonego na profilu placówki, chociażby na zdjęciu w tle. Odwiedzający muzeum goście, zachęcani będą do relacjonowania wizyty na swoich profilach oraz oznaczania relacji hasztagiem #pewniewmuzeum.
Lokalnie akcję wspiera Warszawska Organizacja Turystyczna, która dodatkowo przygotowała dla swoich członków indywidualne tablice informacyjne oraz dostosowane do wytycznych i przepisów regulaminy gotowe do opublikowania na witrynach www jednostek kultury. Inicjatywa ma jednak zdecydowanie charakter ogólnopolski. Jej pomysłodawcy liczą, że za przykładem WOT-u pójdą także inne lokalne organizacje wpierające kulturę i turystykę, a w szczególności muzea, którym dedykowana jest akcja #pewniewmuzeum.
– „Przez ostatnie kilka tygodni opracowywaliśmy w Muzeum Polskiej Wódki system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby zapewnić gościom maksymalne bezpieczeństwo oraz umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Oznaczyliśmy miejsca z preparatami dezynfekującymi naklejkami informacyjnymi, umieściliśmy przy kasach podstawowe informacje, o niezbędnych modyfikacjach, zapewniliśmy środki ochrony osobistej dla zwiedzających, a recepcja oraz wszystkie kasy i stanowisko ochrony wyposażyliśmy w zasłony plexi – wymienia Krzysztof Drągowski, General Manager Muzeum Polskiej Wódki. – „Pomysł akcji społeczno-informacyjnej #pewniewmuzeum narodził się w sposób naturalny, z obserwacji otaczającej nas rzeczywistości, rozmów z potencjalnymi gośćmi. Mamy nadzieję, że inicjatywa zostanie zaakceptowana przez środowisko i kolejne obiekty przyłączą się do niej. Zależy nam także na rekomendacji gości, którzy odwiedzą muzea. Ważne jest, aby kultura na nowo zagościła w życiu Polaków i każdy mógł czuć się #pewniewmuzem – dodaje Agnieszka Rynecka, Manager Muzeum Polskiej Wódki.
Do akcji #pewniewmuzeum dołączyło Muzeum Życia w PRL, zainteresowane jest Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego. Lokalnego wsparcia udzieliła Warszawska Organizacja Turystyczna.
Akcję promuje wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/583491248970140/
Więcej informacji na temat #pewniewmuzeum oraz materiały graficzne można znaleźć na stronie Muzeum Polskiej Wódki, pomysłodawcy i inicjatora akcji:
https://muzeumpolskiejwodki.pl/aktualnosci/ruszamy-z-ogolnopolska-akcja-pewniewmuzeum/

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.