W partnerstwie siła – konferencja biznesowa KOMSA Polska z czołowymi vendorami
Partnerstwo to nieoficjalny motyw przewodni, jaki towarzyszył zorganizowanej przez KOMSA Polska 23 marca w podwarszawskiej Jachrance konferencji biznesowej. Na zaproszenie dystrybutora ICT wzięli w niej udział czołowi vendorzy na rodzimym rynku, którzy zaprezentowali uczestnikom (resellerom i klientom B2B) najnowsze rozwiązania produktowe oraz sposoby na generowanie zysków w nowej, naznaczonej kryzysem rzeczywistości.
Siła partnerstwa KOMSA z vendorami i klientami
Wagę takich spotkań z punktu widzenia prowadzenia biznesu podkreślił Dominik Kaczmarek, CEO/CSO w KOMSA Polska:
– Tego typu crossowe spotkania są w stanie zapewnić naszym klientom dostęp do nowych inicjatyw produktowych po stronie vendorów oraz rozwinąć sieć kontaktów biznesowych, dzięki czemu mogą oni rozszerzać portfolio swoich organizacji i budować przewagę konkurencyjną na rynku. Dziękuję naszym partnerom, czyli firmom Alcatel-Lucent Enterprise, Asus, HTC, Samsung i Poly za obecność, ekspozycję swoich rozwiązań i merytoryczne dyskusje kuluarowe.
„Crossowość” to zresztą określenie trafnie oddające przebieg konferencji i różnorodność prezentowanych w jej trakcie rozwiązań, których beneficjentami są resellerzy, a także klienci końcowi B2B.
- Szymon Nowakowski z Alcatel-Lucent Enterprise opowiedział zgromadzonym gościom o rozwiązaniach z obszaru nowoczesnej i zautomatyzowanej sieci LAN/WLAN. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na tak znaczące aspekty jak: optymalizacja kosztowa i funkcjonalna w projektowaniu sieci, automatyzacja, bezpieczeństwo czy rola mikro- i makrosegmentacji urządzeń.
- Piotr Kozłowski z firmy Asus opowiedział o znaczących różnicach między rozwiązaniami B2B a konsumenckimi w kontekście segmentu komputerów osobistych. W jego wystąpieniu nie zabrakło także tematu społecznej odpowiedzialności producentów sprzętu oraz segmentu tzw. chromebooków. Z biznesowego punktu widzenia jest on o tyle istotny, że cechuje się znaczącym potencjałem wzrostu, jeśli chodzi o sprzedaż na polskim rynku.
- Maria Jeruzalska i Dorota Paszyńska z HTC zabrały gości w świat wirtualnej rzeczywistości w biznesowej odsłonie. Na przykładach realnych wdrożeń z takich branż jak automotive, edukacja, medycyna czy handel, pokazały realne korzyści płynące z zastosowania rozwiązań VR. Szybsze i bardziej angażujące szkolenia czy przynoszący dodatkowe zyski upgrade sprzedażowy to tylko dwie z nich.
- Jacek Klee z Samsung Electronics Polska przedstawił receptę na sprzedaż w czasach rynkowego kryzysu i spadającego popytu. Są nim dobrze stworzone programy i kanały partnerskie, w których klient biznesowy zyskuje nie tylko najwyższej jakości produkt, np. z kategorii Display, ale także kompleksowe wsparcie w procesie sprzedażowym i posprzedażowym.
- Magdalena Malowana-Wąsiewicz reprezentująca fimę Poly / HP poruszyła z kolei temat pracy mobilnej w kontekście systemów wyposażenia sal wideokonferencyjnych oraz profesjonalnych urządzeń personalnych do komunikacji głosowej i wideo. Tajemnicą poliszynela jest, że zapotrzebowanie na nie gwałtowanie wzrosło w trakcie pandemii. Dodatkowo, w firmach właśnie nadchodzi cykl masowej wymiany sprzętu po 2-3 latach użytkowania.
Siła partnerstwa KOMSA z Westcoast
Partnerstwo, tyle że podejmowane na nieco innym polu, to również istotny czynnik wzrostu dla polskiego oddziału i całej Grupy KOMSA. Zwrócił na to uwagę Dominik Kaczmarek, odnosząc się do planowanego połączenia z Westcoast Ltd.
– Jesteśmy w przededniu fuzji KOMSA z Westcoast, która na pewno zapewni nam, a w efekcie naszym partnerom, dostęp do znacznie większej liczby brandów. Mamy przy tym zamiar nieco inaczej postępować, jeśli chodzi o kwestie ekspozycji naszej marki na rynku, poszerzając ją o wymiar europejski, a nie wyłącznie lokalny, jak było do tej pory.
Przedstawiciele KOMSA Polska nieraz podkreślali, że partnerskie relacje z vendorami oraz klientami są wpisane w DNA firmy, jeśli chodzi o filozofię prowadzenia biznesu. Ostatnia konferencja biznesowa i postępująca fuzja z Westcoast stanowią mocny dowód to potwierdzający.
KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z liderów dystrybucji sprzętu ICT. Firma jest częścią niemieckiego koncernu KOMSA AG.
Na polskim rynku działa od 1999 roku, czyli ponad 20 lat. Współpracuje z około 200 vendorami w całej Europie. Wśród nich są tak znane marki jak: Acer, Alcatel-Lucent, Asus, Garmin, Huawei, Jabra, Lenovo, MSI, Nokia, Samsung, Sony.
W portfolio KOMSA Polska znajduje się elektronika użytkowa dla rynku B2B, E-Commerce, Retail. Są to m.in. notebooki biznesowe oraz konsumenckie, tablety, smartfony, monitory i rozwiązania Digital Signage oraz pamięci, dyski, nawigacje, akcesoria gsm. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.
Firma zapewnia swoim Partnerom biznesowym pełne wsparcie w zakresie oferowanych rozwiązań i produktów.
Od dedykowanego opiekuna handlowego, poprzez magazyny logistyczne, zabezpieczające stoki pod danego klienta, na atrakcyjnych warunkach kredytowania oraz szkoleniach produktowych skończywszy.
W strukturze KOMSA Polska znajduje się również Dział Sales Solutions. Na co dzień wspiera on klientów biznesowych w zakresie zaawansowanych projektów, koncentrując się na rozwiązaniach sieciowych LAN/WLAN i zunifikowanej komunikacji. Uzupełnieniem oferty działu jest sprzęt konferencyjny audio/video do pracy grupowej.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.