Komunikaty PR

Wakacje na pracę, praca na wakacje - kto szuka pracy sezonowej w Polsce

2024-06-07  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.11 MB )

Coraz więcej obcokrajowców decyduje się na wyjazd do pracy w Polsce w okresie wakacyjnym.  
Jak podaje GUS, w ubiegłym roku przyjechało ich ponad milion i stanowili ok. 6.6% udziału w ogóle zatrudnionych sezonowo. 

Choć lato to czas, który kojarzy się z odpoczynkiem i relaksem, dla niektórych to czas intensywnej pracy, podejmowanej często za granicą - czas, który stwarza możliwości zdobycia cennego doświadczenia zawodowego oraz dodatkowych dochodów. Polska jako destynacja zarobkowa jest wybierana przez obcokrajowców coraz częściej. Jak będzie w tym roku?

Na pracę wakacyjną w Polsce decydują się mieszkańcy aż 150 krajów, wśród których dominują pracownicy ze Wschodu – Ukraińcy, Białorusini, Gruzini i Hindusi. Najczęściej przyjeżdżają młodzi ludzie, w tym studenci i absolwenci szkół średnich, którzy szukają sposobu na nauczenie się czegoś nowego oraz zdobycie dodatkowych środków finansowych na dalszą edukację, czy realizację własnych planów. Dla wielu z nich jest to okazja do zdobycia pierwszego doświadczenia zawodowego, podszlifowania języka obcego oraz poznania nowych kultur.  Poza tym do pracy sezonowej w Polsce garną się też wszyscy ci, którzy chcą podreperować domowy budżet. Wśród nich znajdują się zarówno młodzi dorośli, jak i osoby w średnim wieku, które chcą skorzystać z możliwości zarobienia większych pieniędzy niż w kraju pochodzenia. 

Obcokrajowcy coraz częściej decydują się na sezonowe wyjazdy do pracy w Polsce ze względu na wyższe zarobki, możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego oraz szansę na poprawę umiejętności językowych. Dodatkowo, praca w międzynarodowym środowisku pozwala na poznanie nowych kultur i poszerzenie horyzontów, co staje się niezwykle atrakcyjne dla młodych ludzi i studentów – mówi Julia Zachorodnia, specjalistka HR z Grupy VIPoL zajmującej się pośrednictwem pracy. 

Ekspertka wymienia kilka głównych korzyści płynących z sezonowych wyjazdów za granicę:

  • Wyższe zarobki – praca sezonowa za granicą często wiąże się z wyższymi zarobkami w porównaniu do pracy w kraju pochodzenia. Nawet krótkoterminowe zatrudnienie pozwala na zgromadzenie znacznych oszczędności.
  • Rozwój zawodowy – praca w międzynarodowym środowisku umożliwia zdobycie unikalnego doświadczenia zawodowego. Kontakt z różnymi kulturami, metodami pracy i standardami zwiększa kompetencje zawodowe i może być cennym atutem w przyszłych rekrutacjach. 
  • Podnoszenie umiejętności językowych – praca za granicą to doskonała okazja do nauki i doskonalenia języków obcych w naturalnym środowisku. Codzienne rozmowy z miejscowymi oraz współpracownikami znacznie przyspieszają proces nauki i pomagają w opanowaniu języka na poziomie praktycznym.
  • Poszerzanie horyzontów – praca w innym kraju to nie tylko obowiązki zawodowe, ale także możliwość poznania nowych kultur, tradycji i zwyczajów. Taki wyjazd może być inspirującym doświadczeniem, które wzbogaci osobiste i kulturowe horyzonty.
  • Budowanie sieci kontaktów – pracując za granicą, można nawiązać cenne kontakty zawodowe i osobiste. Taka sieć znajomości może okazać się przydatna zarówno w kontekście przyszłych ofert pracy, jak i współpracy międzynarodowej.

Ogromnym wsparciem w procesie szukania pracy wakacyjnej mogą być agencje pracy, oferujące pomoc w znalezieniu odpowiednich ofert pracy, przygotowaniu do rekrutacji, czy dopełnieniu kwestii formalnych w procesie zatrudnienia.  Dzięki pośrednikowi pracownicy mogą mieć pewność, że ich przyszłe miejsce pracy zostało odpowiednio zweryfikowane i spełnia wszystkie standardy. Agencja zapewnia wsparcie również w organizacji wyjazdu oraz już w jego trakcie. - Wsparcie agencji pracy jest wielopoziomowe – od organizacjo podróży, zakwaterowania oraz formalności związanych z zatrudnieniem – tłumaczy Julia Zachorodnia. - W trakcie współpracy z nami nigdy nie pozostawiamy pracowników samych sobie. W ramach kontraktu pracownicy mogą też liczyć na pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów, czy pytań. Zapewniamy stały kontakt oraz, pomoc prawną i psychologiczną, by nasi pracownicy czuli się bezpieczni w miejscu daleko od domu.

Praca w Polsce jest, więc warto przyjechać i skorzystać z możliwości zarobienia. Dla pracowników ze Wschodu Polska jest krajem otwartym i chłonnym. I choć warunki finansowe mogą być nieco słabsze od tych oferowanych dalej na Zachodzie, to jednak Polska wygrywa swoją gościnnością i bliskością geograficzną i kulturową.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BRAK ZDJĘCIA
2024-06-25 | 13:00

Boomers z Zetką w jednym teamie

Polski rynek pracy staje się coraz bardziej różnorodny. Tworzą go nie tylko osoby o różnej płci, narodowości, orientacji seksualnej, ale także w bardzo zróżnicowanym wieku. Obecnie aktywne zawodowo są aż cztery
Praca Randka z rekruterem – O4 coworking w Olivia Centre pomaga rekrutować
2024-06-25 | 11:30

Randka z rekruterem – O4 coworking w Olivia Centre pomaga rekrutować

Miejskie legendy krążą o tym, jak osoby rekrutujące wykorzystują aplikacje randkowe do znajdowania kandydatów. Okazuje się, że randki z rekruterami faktycznie się odbywają i to z
Praca Ojciec to też rodzic, ale pracodawcy o tym zapominają – wynika z raportu CVeasy
2024-06-21 | 07:55

Ojciec to też rodzic, ale pracodawcy o tym zapominają – wynika z raportu CVeasy

Zdaniem trzech czwartych Polek i Polaków firmy powinny oferować mężczyznom elastyczne godziny pracy lub opcję pracy zdalnej, aby umożliwić im aktywny udział w życiu rodziny. Według

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi

Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.

Firma

Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania

Prawie 3/4 polskich start-upów, które rozwijają innowacje w medycynie, nawiązuje współpracę z placówkami medycznymi – pokazuje nowy raport „Top Disruptors in Healthcare 2024”. Wynika z niego też, że największym wyzwaniem dla młodych, innowacyjnych spółek wciąż pozostaje znalezienie inwestora i pozyskanie finansowania. Szansą dla start-upów może się okazać międzynarodowy program eco-Disruptive, prowadzony przez Bupa, właściciela Grupy LUX MED. Obok 200 tys. funtów nagrody finansowej zwycięski start-up może liczyć w nim również na wsparcie doradcze, możliwość dalszego rozwoju swojego produktu bądź usługi oraz szansę zadebiutowania na zagranicznych rynkach.

Ochrona środowiska

Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania

Czynniki ESG, związane ze zrównoważonym rozwojem, odgrywają coraz ważniejszą rolę w działalności firm, bez których zaangażowania niewiele da się zdziałać w kwestii łagodzenia skutków zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska. W Polsce słyszało o nich już 3/4 dużych i 2/3 średnich firm, ale w praktyce długofalową strategię działań w tym obszarze ma o wiele mniej podmiotów. Rodzime przedsiębiorstwa przywiązują też zdecydowanie większą wagę do celów społecznych niż środowiskowych. Jednak unijne regulacje, które wejdą w życie w przyszłym roku, wymuszą poprawę na tym polu, chociaż będą one dotyczyć w pierwszej kolejności dużych podmiotów. One będą z kolei wymagać tego od swoich mniejszych kontrahentów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.