Komunikaty PR

Walka z cukrem i realna pomoc potrzebującym

2023-05-16  |  01:00
Biuro prasowe

Franczyza Fit Cake to pierwsza polska sieć „niecukierni”, która oferuje desery (w tym ciasta, batony, lody czy kremy w słoiku) i torty bez dodatku cukru i glutenu, w tym wiele propozycji wegańskich, keto, low fodmap i bez laktozy. Fit Cake to też elastyczny system franczyzowy, dopasowany do potrzeb i portfela franczyzobiorcy. Ale Fit Cake to jeszcze coś więcej – to filozofia pomagania tym, którzy najbardziej tego potrzebują.


„Niecukiernia” pro publico bono współpracuje z fundacjami opiekującymi się diabetykami i osobami z celiakią i systematycznie prowadzi m.in. warsztaty dla dzieci chorych na cukrzycę oraz obsługuje imprezy dla nich. Jest w stałym kontakcie z oddziałem diabetologicznym Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Białymstoku. Dla jego pacjentów opracowała wraz z Fundacją Miś w Fartuchu specjalny baton „Czekoladowy Miś” – brownie na bazie czerwonej fasoli. Na początku tego roku szpitala klinicznego dotarła specjalistyczna waga dla noworodków SECA. Będzie służyła do ważenia najmłodszych dzieci. Przy jej pomocy medyccy będą monitorowali, czy maluchy prawidłowo się rozwijają. Koszt takiej wagi to około tysiąc złotych.


W 2021 r. sieć powołała do życia Fundację Fit Cake " BEZCUKROWI ". Jej celem jest pomoc dzieciom chorym na cukrzycę i poprawa warunków życia i leczenia małych pacjentów. To również edukacja rodziców i uświadamienie im, że cukrzyca to nie koniec świata. Ich pociechy mogą sięgać po bezpieczne dla nich słodkości, bez obawy o pogorszenie zdrowia. W ubiegłym roku wspólnie z Fundacją Miś w Fartuchu Fit Cake przekazał małym pacjentom z oddziału diabetologicznego UDSK w Białymstoku dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Teraz kolportowane są też w innych regionach Polski, na Pomorzu, Mazowszu, Warmii i Mazurach.


- Naszą misję realizujemy promując i edukując w zakresie zdrowego odżywiania. Chcemy zmieniać nawyki żywieniowe Polaków na lepsze. Nawiązaliśmy kooperacje ze stowarzyszeniami i organizacjami w całym kraju, wspierającymi osoby z dietetycznymi problemami – mówi Rafał Kościuk, właściciel Fit Cake. - Jako marka mamy na swoim koncie wiele akcji charytatywnych, ale teraz idziemy krok dalej. Będziemy namawiać naszych franczyzobiorców, bu w swoich miastach również zaangażowali się w codzienność lokalnej społeczności.


Fit Cake pomaga szpitalowi w Rzeszowie


Dobrym przykładem w sieci jest kawiarnia w Rzeszowie. Właściciele przygotowali na Dzień Kobiet słodki stolik dla mam i opiekunek pacjentów oddziału onkohematologii dziecięcego szpitala w tym mieście. Wcześniej, w tłusty czwartek, raczyli się oni zdrowymi pączkami z „nie-cukierni".


Współpracę Fit Cake z Rzeszowa z Oddziałem Onkohematologii Dziecięcego Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 2 w Rzeszowie koordynuje Fundacja ISKIERKA www.fundacjaiskierka.pl, która od lat na wielu polach wspiera oddział, w tym właśnie małych pacjentów i ich rodziny. Obecnie pod opieką ma ponad 700 podopiecznych z czterech ośrodków onkologicznych w Polsce: Chorzowa, Katowic, Rzeszowa i Zabrza, w trakcie jak i po zakończonym leczeniu onkologicznym.


Można też posadzić las


Rafał Kościuk uważa, że pomagać można na wiele sposobów, ważne jest jednak to, by robić to z rozsądkiem i wybierać te obszary, które bezwzględnie wymagają wsparcia. Marka Fit Cake od początku deklarowała się jako zwolenniczka nurtów eco i zero waste, a od niedawna przyłączyła się też do zielonej rewolucji.


- Symbolicznie posadziliśmy trochę drzew, tych długowiecznych: dębów, lip i sosen niedaleko Białegostoku, z którego się wywodzimy. Ale postanowiliśmy też działać szerzej współpracując z portalem Posadzimy.pl, skupiającym wokół siebie społeczność zaangażowaną w ekologię. Wspiera on gminy z różnych zakątków Polski, sadząc na ich terenach drzewa w imieniu swoim i partnerów. Fit Cake tej jesieni dołożyło od siebie aż 100 nowych drzew. W tym roku również chcemy wziąć udział w tej akcji i posadzić minimum dwa razy więcej drzew  – mówi Rafał Kościuk.


Franczyza podchodzi do pewnych rzecz systemowo. To oznacza, że bezcukrowe ciastko oferowane przez fit cukiernię w Warszawie, w Rzeszowie czy Wieluniu ma być dokładnie takie samo.


- To ważne, ale najważniejsi w naszym biznesie są i zawsze będą klienci, którzy muszą czuć, że kawiarnia Fit Cake jest miejscem, które żyje i angażuje się w codzienność lokalnej społeczności. Mimo że nie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim, ciągle chcemy pomagać, a to właśnie franczyzobiorca najlepiej wie, czy w jego okolicy jest jakaś istotna akcja pomocowa dla potrzebującego dziecka. Jako franczyzodawca dajemy narzędzia i mówi jak można pomagać, instruujemy. Wszyscy są szczęśliwi, bo nie tylko zdrowo karmimy, ale też lokalnie pomagamy – podsumowuje Rafał Kościuk.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.