Komunikaty PR

Warmia i Mazury chcą dać się poznać inwestorom

2022-04-20  |  14:00

Województwo warmińsko-mazurskie może być postrzegane nie tylko jako region atrakcyjny przyrodniczo i turystycznie. W ramach swoich inicjatyw chce podkreślić walory, które decydują o tym, że jest to idealna przestrzeń do prowadzenia działalności gospodarczej. Dzięki priorytetowemu podejściu do ekologii, nowoczesnym technologiom oraz niespotykanej czystości powietrza „Kraina Tysiąca Jezior” jest najlepszym miejscem do życia, relaksu, ale również rozwoju biznesu.

W regionie zdrowe życie idzie w parze z czystym zyskiem. Aby zachęcić przedsiębiorców do lokowania  swojego kapitału inwestycyjnego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego wychodzi z inicjatywą organizacji wydarzeń o charakterze biznesowym skierowanych do różnych grup docelowych.

„Warmia i Mazury to już nie tylko miejsce na weekendowy wyjazd czy urlop. Warmia i Mazury są doskonałą  przestrzenią do funkcjonowania, pozwalającą na osiągnięcie idealnej równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, tzw. work-life balance. Tym samym to znakomity region, by zainwestować swój kapitał, zrealizować marzenia i odnieść sukces, a przy tym nie zatracić możliwości i umiejętności cieszenia się pięknem otoczenia, czasem spędzonym z rodziną i przyjaciółmi” – na Festiwalu Promocji Gospodarczej mówił Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.

Pierwszym z przewidzianych działań jest organizacja konferencji Business Breakfast. Wydarzenie jest skierowane do osób, które chcą zainwestować pieniądze w Polsce, myślą o otwarciu filii lub oddziału na terenie regionu czy mają zamiar re-lokować swoje firmy do miejsca, które gwarantowałoby dobre warunki finansowe. Uczestnicy spotkania będą mieli okazję zapoznać się z ofertą terenów inwestycyjnych w województwie, dowiedzieć się, na jakie wsparcie mogą liczyć, a także poznać historie tych podmiotów, którym udało się osiągnąć sukces.

W planach jest również stworzenie wyjątkowej przestrzeni dialogu do nawiązywania międzynarodowych relacji biznesowych oraz znalezienie nowych rynków zbytu. Temu celowi służyć mają misje przyjazdowe. W trakcie spotkań przedstawiciele firm z krajów UE spotkają się z przedsiębiorcami z północno-wschodniej części Polski. Inicjatywa będzie skierowana przede wszystkim do spółek związanych z inteligentnymi specjalizacjami regionu – ekonomią wody, żywnością wysokiej jakości i sektorem drzewno-meblarskim.

Wydarzeniem dla zagranicznych inwestorów będzie również konferencja „Otwarci na Skandynawię”. Przedstawiciele firm oraz instytucji otoczenia biznesu z Danii, Finlandii i Szwecji, zainteresowani podjęciem współpracy z partnerami z Warmii i Mazur, uzyskają możliwość zapoznania się z ofertą gospodarczą województwa. Przedsiębiorcy z krajów północy dzięki spotkaniu zyskają okazję, aby zaznajomić się z potencjałem inwestycyjnym regionu i jego możliwościami eksportowymi, natomiast przedstawiciele regionalnych firm dowiedzą się, jakie są perspektywy nawiązania efektywnej współpracy międzynarodowej.

Ze względu na sprzyjające warunki klimatyczne tego obszaru i dysponowanie odpowiednią bazą surowców przemysł drzewny stał się wizytówką regionu. Dlatego kolejną inicjatywą województwa jest organizacja konferencji meblarskiej. Celem przedsięwzięcia jest zainicjowanie dyskusji na temat aktualnych problemów i wyzwań przemysłu drzewnego oraz meblarskiego. Przedstawiciele branży z Warmii i Mazur będą mieli okazję podzielić się swoimi oczekiwaniami wobec rynku krajowego i międzynarodowego. Województwo w trakcie spotkań będzie mogło wyeksponować swoje atuty jako regionu idealnego do rozwoju firm
w tych branżach.

Akcją skierowaną do najszerszej liczby odbiorców ma być Konferencja #WaMaMarketing – do udziału w której zaproszeni będą przedsiębiorcy, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje otoczenia biznesu, organizacje samorządowe sektora edukacyjnego, kulturalnego, naukowego, studenci i inni mieszkańcy regionu. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję zapoznać się z nowinkami z zakresu technologii, social media, e-commerce i wirtualnej rzeczywistości. Organizatorzy zapewniają, że konferencja będzie przeprowadzona w nowoczesnej formule, a wiedzą dzielić się będą doświadczeni prelegenci, eksperci z dziedziny marketingu, social media oraz nowych technologii z kraju i zagranicy. Dzięki udziałowi w #WaMaMarketing uczestnicy zdobędą nowe kompetencje digitalowe.

Więcej informacji na temat nadchodzących wydarzeń będzie można znaleźć na stronie: invest.warmia.mazury.pl. Spotkania będą organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2020+”, realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.