Komunikaty PR

Warsztaty medytacji i dodatkowy miesięczny urlop, czyli nowe podejście do benefi

2024-07-30  |  15:05
Biuro prasowe

W pracy liczy się tylko wynagrodzenie? Nic bardziej mylnego. Firmy od lat oferują benefity, aby przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty. Tradycyjne świadczenia, jak pakiet medyczny, szkolenia czy praca hybrydowa to za mało. Świat się zmienia, podobnie jak potrzeby pracowników, stąd benefity ewoluują. Najciekawsze propozycje w ostatnim czasie skupiają się na zdrowiu psychicznym, rozwoju zawodowym, pracy zdalnej i urlopie w nowym wydaniu. Poznajcie listę Personnel Service najbardziej zaskakujących benefitów dla pracowników.

– Z naszego raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” wynika, że tradycyjne świadczenia obejmują w Polsce zazwyczaj paczki na święta (57%), pakiety medyczne i karty sportowe (po 52%). Te elementy przez pracowników są traktowane jako pewnik, stąd nie pozwalają się wyróżnić. Dlatego firmy coraz częściej sięgają po unikalne świadczenia, takie jak elastyczne godziny pracy i programy prozdrowotne. Dopiero kombinacja tradycyjnych benefitów z nowatorskimi rozwiązaniami pozwala na tworzenie atrakcyjnych pakietów, które nie tylko przyciągają, ale również zatrzymują najlepszych pracowników, tworząc jednocześnie przyjazne i motywujące środowisko pracy – mówi Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service i ekspert rynku pracy.

Focus na zdrowie psychiczne

Pakiety medyczne są istotnym benefitem pozapłacowym, jednak często są ubogie w świadczenia z zakresu zdrowia psychicznego. A te koncentrują się na wspieraniu emocjonalnego i psychicznego dobrostanu pracowników, pomagając im radzić sobie ze stresem i zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego firma Meditopia oferuje wirtualne sesje terapeutyczne na żądanie. Dodatkowo zapewnia spersonalizowane programy medytacji i uważności, dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników. Podobnie firma Logo oferuje program mindfullness, czyli uważności, który zwiększa produktywność, lojalność i poprawia nawyki związane ze snem.

Rozwój zawodowy w nowej odsłonie

Korzyści z rozwoju zawodowego koncentrują się na ciągłym doskonaleniu i awansie pracowników. Dlatego tak ważne są dostosowane programy edukacyjne, zgodne z indywidualnymi celami zawodowymi pracowników. Ocena potrzeb działów pozwala tworzyć efektywne plany nauki dostosowane do specyfiki pracy. Tradycyjnie były to szkolenia wewnętrzne, ale nowatorskim podejściem jest łączenie pracowników z doświadczonymi mentorami, którzy oferują wsparcie i porady dotyczące rozwoju kariery. Przykładem jest General Electric, gdzie program rozwoju przywództwa kojarzy pracowników z liderami wyższego szczebla, umożliwiając mentoring i wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego. Innym rozwiązaniem jest wsparcie finansowe dla pracowników chcących kontynuować edukację, zdobywać certyfikaty lub uczestniczyć w kursach rozwoju zawodowego. Przykładem takiej inicjatywy jest program Career Choice firmy Amazon, który pokrywa z góry 95% czesnego za kursy w dziedzinach cieszących się dużym zainteresowaniem. Dzięki temu pracownicy mogą rozwijać swoją karierę zarówno w ramach firmy, jak i poza nią, co znacząco podnosi ich kompetencje i wartość na rynku pracy.

Szyta na miarę praca zdalna

Nowoczesne korzyści z pracy zdalnej skierowane są do pracowników pracujących poza tradycyjnym środowiskiem biurowym, którzy mogą nie posiadać w domu ergonomicznych mebli czy niezbędnego sprzętu. Zatem pomoc finansowa na stworzenie wygodnego i produktywnego biura domowego mogłaby być kluczowa. Przykładem jest polityka Twittera, który oferuje jednorazowe stypendium w wysokości 1000 dolarów, aby pomóc pracownikom w zakupie niezbędnych elementów wyposażenia stanowiska do pracy w domu. Kolejną innowacją może być umożliwienie pracownikom ustalania własnych godzin pracy, co wprowadził Spotify. Organizacja pozwala pracownikom na stworzenie harmonogramu, który najlepiej im odpowiada.

Urlopu nigdy dość

Umożliwienie pracownikom brania tyle wolnego, ile potrzebują, pod warunkiem, że zrealizują swoje zadania i założone cele, staje się coraz bardziej popularne. Przykładem jest HubSpot, który oferuje nieograniczony urlop, ufając, że pracownicy odpowiedzialnie zarządzają swoim czasem. Inne formy to oferowanie krótkoterminowych urlopów, aby pracownicy mogli zająć się projektami osobistymi, działalnością twórczą lub zdobyć doświadczenie edukacyjne poza obowiązkami służbowymi. Adobe posiada program urlopów sabatycznych, w ramach którego pracownicy mogą wziąć cztery tygodnie płatnego urlopu po pięciu latach pracy. Dzięki temu mogą zaangażować się w osobiste projekty, podróże lub wolontariat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mało znane, ale dobrze płatne zawody, czyli gdzie warto szukać pracy? Biuro prasowe
2024-07-30 | 14:20

Mało znane, ale dobrze płatne zawody, czyli gdzie warto szukać pracy?

Poławiają luksusowe owoce morza ryzykując życiem, pilotują drony, modyfikują zachowania zwierząt, projektują wirtualny świat czy włamują się na strony firmy,
Praca Pracodawcy obawiają się pokolenia ‘Z’, a Zetki boją się wejścia na rynek pracy
2024-07-30 | 12:10

Pracodawcy obawiają się pokolenia ‘Z’, a Zetki boją się wejścia na rynek pracy

Ambitni, świadomi, otwarci na różnorodność. Chcą zmieniać świat i tworzyć własne biznesy. Wiedzą, jak „inteligentnie” korzystać z nowoczesnych technologii,
Praca WORK LIFE BALANCE W PRACY ZDALNEJ PRACOWNIKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
2024-07-30 | 10:20

WORK LIFE BALANCE W PRACY ZDALNEJ PRACOWNIKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

WLB idealnym rozwiązaniem dla pracowników z niepełnosprawnością. Pracownicy z niepełnosprawnością  podczas wykonywania swoich obowiązków w większości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.