Komunikaty PR

Warsztaty niezależne mają się nieźle - rok 2022 okiem ekspertów PETRONAS

2023-01-05  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W 2022 r. do sieci warsztatów partnerskich PETRONAS dołączyły kolejne 82 serwisy, co daje niemal 30% wzrost w porównaniu do 2021 r. Eksperci marki wyjaśniają, jak ewolucja oczekiwań konsumentów wpływa na działalność całej branży. Dowiedz się, jak wykorzystać zmieniające się warunki biznesowe i co daje obecność w sieci partnerskiej.

Mijający rok stanowił nie lada wyzwanie dla polskich warsztatów, a pogarszające się warunki gospodarcze przyspieszyły zmiany na rodzimym rynku. Choć ogólna liczba serwisów samochodowych zmniejsza się, to sieci partnerskie sukcesywnie się rozrastają. Liczba warsztatów współpracujących z PETRONAS urosła w minionym roku z 300 do 382. To oznacza wzrost o 27% rok do roku!

Spośród współpracujących z marką serwisów, najwięcej placówek mieści się w województwie małopolskim – 16%. Na dalszych miejscach znajdują się województwa: mazowieckie i łódzkie – 13% oraz podkarpackie i śląskie – 12%. Jak zatem widać, sieć partnerska PETRONAS jest szczególnie liczna w południowej i centralnej Polsce. Firma aktywnie poszukuje nowych partnerów także w północnych i wschodnich regionach kraju, w tym dystrybutorów i serwisy samochodowe. Współpraca z firmą, znaną z Formuły 1, stanowi dla firm partnerskich szansę na podniesienie jakości swoich usług i zdobycie nowych klientów.

Oczekiwania kierowców zmieniają się na korzyść warsztatów

Średni wiek samochodu w Polsce wynosi obecnie około 15,5 roku i stale rośnie. Choć nowych pojazdów przybywa, to nadal większość Polaków kupuje auta z drugiej ręki. Starzejące się samochody wymagają regularnego serwisu, aby pozostać w dobrej kondycji. Do tego, pierwszym wyborem polskich kierowców w przypadku powszechnie użytkowanych pojazdów są właśnie niezależne warsztaty.

Choć kiedyś serwis na własną rękę był czymś naturalnym, dzisiaj właściciele pojazdów częściej decydują się oddać je w ręce mechaników. Według raportu AUTOwybory Polaków, w 2017 roku, co trzeci kierowca samodzielnie wykonywał podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana oleju. 5 lat później liczba ta jest znacznie mniejsza. Z badań GIPA wynika, że już 75% Polaków zleca wykonanie serwisu olejowego mechanikowi.

- Od kilka lat obserwujemy zmianę w preferencjach kierowców, coraz mniej osób wykonuje podstawowe czynności serwisowe przy swoim samochodzie, oddając go w zamian do warsztatu. Równocześnie, wzrasta zainteresowanie carsharingiem, gdzie kierowca wynajmuje pojazd na krótki czas, traktując przemieszczanie się nim jako usługę. Postrzeganie samochodu jako usługi zapewniającej komunikację z punktu A do punktu B sprawia, że jego użytkowanie ma być jak najprostsze. Dlatego rośnie liczba klientów serwisów samochodowych, którzy oczekują profesjonalnej obsługimówi Adam Bober, Dyrektor Zarządzający PETRONAS w Polsce.

Rosnące oczekiwania względem jakości obsługi

Świadomość kierowców na temat usług serwisowych z roku na rok rośnie. Być może klient warsztatu nie będzie wiedział jak działa przepustnica czy turbosprężarka, ale będzie wiedział, jak sprawdzić opinie na temat pracy warsztatu zajmującego się tą usługą. W momencie, kiedy świadomość konsumencka zastępuje wiedzę mechaniczną, warsztaty potrzebują dostosować się do zmieniających oczekiwań, poprzez podnoszenie jakości obsługi.

Obecność w sieci partnerskiej sprzyja rozwojowi działalności warsztatu, dzięki wsparciu w rozwijaniu kompetencji miękkich. To nie tylko dostęp do materiałów reklamowych, ale także realna wiedza dotycząca sprzedaży, komunikowania się z klientami, czy prowadzenia mediów społecznościowych, dostarczona w formie szkoleń. Poza tym, elementy wizualne związane z globalną marką, taką jak PETRONAS, dodają wiarygodności i wzbudzają zaufanie klientów.

- Podczas tegorocznego spotkania przedstawicieli naszej sieci warsztatowej na Torze Jastrząb przygotowaliśmy szkolenie z prowadzenia mediów społecznościowych. W programie były m.in. praktyczne porady na temat publikowania postów na Facebook-u, czy Instagramie, które pomogły naszym warsztatom dotrzeć do nowych klientów. Współpraca z PETRONAS to zatem nie tylko bezpośredni dostęp do wysokiej jakości produktów, ale także konkretna wiedza i sprawdzone relacje, które są tak istotne w prowadzeniu tego biznesu dodaje Adam Bober.

Korzystna współpraca dla obu stron

Kolejnymi argumentami przemawiającymi za wstąpieniem do sieci partnerskiej PETRONAS są atrakcyjne warunki marżowo-cenowe oraz rosnąca sieć dystrybucyjna marki. Firma buduje swoją obecność w Polsce poprzez owocną współpracę z dystrybutorami w głównych regionach Polski. Budowa grupy niezależnych warsztatów stanowi dla dystrybutora możliwość posiadania lojalnych klientów a także stały profit, co dla wielu dystrybutorów w dzisiejszych czasach jest sporym wyzwaniem. Warsztaty zrzeszone w sieci mogą być też łatwo wyszukane przez internetowe narzędzia wspierające klientów.

- Na przełomie października i listopada odwiedziłam 25 warsztatów z sieci partnerskiej PETRONAS w centralnej i południowej Polsce. Odbyliśmy mnóstwo interesujących rozmów, podczas których poznaliśmy potrzeby i oczekiwania właścicieli serwisów samochodowych. Wszędzie widzieliśmy profesjonalne podejście do pracy oraz entuzjastyczne nastawienie do współpracy z PETRONAS. Pozytywne wrażenia i przekazane opinie posłużą do przygotowania oferty jeszcze bardziej dopasowanej do potrzeb warsztatów mówi Karolina Pilarczyk, Mistrzyni Europy w Drifcie i ambasadorka marki.

Dodatkowym atutem PETRONAS jest też zaangażowanie w motorsport, w tym obecność w Formule 1. Zebrane w padoku doświadczenia pozwalają na rozwój produktów zgodnie z najnowszymi trendami. Debiutująca na początku 2022 roku nowa gama olejów Syntium jest tego doskonałym przykładem. Zastosowana technologia CoolTech+™ optymalizuje termikę silnika oraz zapewnia najlepszą ochronę i efektywność uzyskania mocy. Nowe produkty Petronas Syntium ulepszono nie tylko w zakresie technologii smarowania, ale także w pod względem opakowań. Dzięki temu, przy produkcji zużyto 15% mniej plastiku niż dotychczas.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.