Komunikaty PR

We wtorek 5 maja Muzeum Polskiej Wódki ponownie zostanie otwarte

2020-05-04  |  15:30
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.1 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia narodowego trunku wpisanego na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych UE. We wtorek 5 maja, zgodnie z decyzją Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego o stopniowym wznawianiu działalności niektórych instytucji kultury, Muzeum ponownie otworzy swoje wnętrza dla zwiedzających, jednak w nieco zmienionej formule, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi GIS.

Otwarte w czerwcu 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Na zwiedzających Muzeum gości, w pięciu galeriach, czekają fascynujące ekspozycje, projekcje filmowe, unikatowe eksponaty historycznych butelek, a także wiele informacji i ciekawostek związanych z wpływem Polskiej Wódki na kształtowanie się polskiej kultury i tradycji oraz jej międzynarodową renomę. Wycieczka po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów Polskiej Wódki, w specjalnej przestrzeni edukacyjnej Vodka Academy Bar.

W związku z decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie epidemii 2019-nCov, od 12 marca, Muzeum Polskiej Wódki było nieczynne dla zwiedzających. Od tego czasu, w budynku wdrożono szereg zmian, mających na celu umożliwienie wznowienia jego działalności w sposób zapewniający bezpieczeństwo zarówno gościom, jak i pracownikom. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom, od 5 maja, drzwi Muzeum ponownie otworzą się dla wszystkich chętnych, którzy pragną zgłębić historię Polskiej Wódki. Nowe zasady funkcjonowania przewidują istotne, acz nieuciążliwe dla gości zasady poruszania się w przestrzeni muzealnej.

Ograniczono liczebność zwiedzających z 25 do maksymalnie 10 osób w grupie – przy takiej liczbie osób, wnętrza Muzeum pozwalają na zachowanie wymaganego dystansu pomiędzy uczestnikami. Wszyscy pracownicy Muzeum oraz każdy z gości zobowiązani są do przestrzegania ogólnych, bieżących zaleceń, jak na przykład obowiązek zakrywania nosa i ust.  Aby ułatwić zwiedzającym utrzymanie bezpiecznego dystansu, w poszczególnych galeriach wydzielono i oznaczono miejsca, w których zwiedzający mogą się zatrzymać, zachowując odpowiednią odległość od siebie podczas oprowadzania grupy przez przewodnika. Wszystkie multimedia i urządzenia aktywowane dotykiem, które można spotkać w Muzeum, będą obsługiwane wyłącznie przez przypisanego grupie przewodnika.. Dodatkowo w budynku zapewniono środki ochrony dla zwiedzających w postaci ogólnodostępnych płynów dezynfekujących oraz opatrzono przestrzenie specjalnymi tablicami informacyjnymi. Zalecono również systematyczne odkażanie wszystkich wnętrz Muzeum oraz regularny serwis i przegląd sprzętu wentylacyjno-klimatyzacyjnego, a osoby utrzymujące czystość w obiekcie wyposażono w środki dezynfekujące do codziennego użytku.

Pracownicy Muzeum opracowali system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby z jednej strony , w dobie panującej epidemii, zapewnić zwiedzającym maksymalne bezpieczeństwo, a z drugiej – umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Informacje o godzinach zwiedzania znajdują się pod linkiem: https://muzeumpolskiejwodki.pl/zaplanuj-wizyte/

Równolegle do udostępniania wnętrz, będą prowadzone działania on-line, mające na celu udostępnienie zasobów Muzeum Polskiej Wódki, szerszemu gronu odbiorców. Informacje na temat streamingów oraz terminów ich realizacji w Internecie będą publikowane na bieżąco na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki.

 

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

 

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.

Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Odsłonięto wystawę o Szarych Szeregach na skwerze Hoovera w Warszawie Biuro prasowe
2024-09-27 | 14:25

Odsłonięto wystawę o Szarych Szeregach na skwerze Hoovera w Warszawie

W 85. rocznicę założenia Szarych Szeregów, 27 września 2024 r., Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego otworzyła plenerową wystawę „Dziś, Jutro, Pojutrze
Kultura CRAFTY - SPR AWARDS. Pierwsza edycja.
2024-09-16 | 12:50

CRAFTY - SPR AWARDS. Pierwsza edycja.

Crafty – SPR Awards to nowa inicjatywa Stowarzyszenia Producentów Reklamowych, mająca na celu wyróżnienie twórców reklam i wzmocnienie branży.
Kultura Świętuj powrót do Hogwartu: nowy zestaw LEGO® Harry Potter™ Nora – Edycja Kolekc
2024-09-03 | 12:00

Świętuj powrót do Hogwartu: nowy zestaw LEGO® Harry Potter™ Nora – Edycja Kolekc

Grupa LEGO ujawniła nowy zestaw kolekcjonerski LEGO® Harry Potter™ Nora, który przedstawia legendarny dom rodziny Weasleyów będący zarazem wymarzonym domem dla mugoli. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki

Zgodnie z Zieloną Wizją Warszawy stolica ma zredukować emisje gazów cieplarnianych o 40 proc. do 2030 roku. To cel pośredni przed zaplanowanym do 2050 roku osiągnięciem neutralności klimatycznej. Dużą rolę w tym procesie będzie odgrywać termomodernizacja budynków prowadząca do ograniczenia zużycia energii i ciepła. Elektrownie i elektrociepłownie podlegające administracji centralnej odpowiadają dziś za ok. 70 proc. emisji dwutlenku węgla w mieście. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki, wspierane również środkami z UE.

Farmacja

Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki

Rynek wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie projektowania nowych leków wzrośnie w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie – przewidują analitycy MarketsandMarkets. Symptomy dynamicznych wzrostów widać już teraz – w ciągu ostatnich dni giganci farmaceutyczni podpisali kilka dużych umów na wykorzystanie rozwiązań z zakresu SI w typowaniu i wstępnej ocenie kandydatów na nowe leki. Modele układu odpornościowego i algorytmy analizujące skuteczność oraz bezpieczeństwo terapii celowanych pozwalają przyspieszyć tempo wdrażania innowacji lekowych i zwiększać skuteczność procesu opracowywania nowych leków. Obecnie jest ona bardzo niska – wynosi zaledwie 10 proc.

DlaWas.info

Farmacja

Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE

Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.