Wedel rozwija sportowego ducha nie tylko od święta
Międzynarodowy Dzień Sportu, przypadający 6 kwietnia, to doskonała okazja, by przyjrzeć się swojej formie. Jak wiadomo, prawdziwą korzyść dla zdrowia przynosi codzienna aktywność fizyczna. Wedel zachęca do niej swoją firmową załogę i wszystkich poszukujących motywacji, podejmując szereg inicjatyw sportowych. Towarzyszą one pracownikom nie tylko przy specjalnych okazjach, takich jak ubiegłoroczny jubileusz 170-lecia, ale są na stałe wpisane w funkcjonowanie organizacji. Na co dzień w firmie nie brakuje sportowych wydarzeń, łączących różnorodny wedlowski zespół we wspólnej pasji.
Biegiem do parku
Międzynarodowy Dzień Sportu, który przypada 6 kwietnia, to doskonała okazja, by wykorzystać wiosenny przypływ energii i podjąć aktywność fizyczną. Wedel od lat zachęca do dbałości o dobrą kondycję i systematycznie rozwija swoje propozycje dla pracowników i nie tylko. Firma jest przy tym wierna przekonaniu, że każda pora roku jest dobra na trening i rywalizację w duchu fair play.
Od siedemnastu lat uczestnicy Biegu Wedla przemierzają Park Skaryszewski, sąsiadujący z fabryką czekolady. Na starcie co roku chętnie stawia się liczna reprezentacja firmy. Wydarzenie zdążyło na stałe wpisać się w sportowy kalendarz Warszawy, a dodatkowo, od dwóch ostatnich edycji można było przyłączyć się do niego także wirtualnie, z dowolnego miejsca Polski.
– Bieg Wedla jest doskonałą okazją do rozpoczęcia swojej przygody sportowej lub podjęcia kolejnego wyzwania w corocznym kalendarzu biegowym. Wydarzenie kierujemy do wszystkich: tych bardziej zaprawionych i tych początkujących, zapraszamy, zarówno dorosłych, jak i dzieci – różnorodny skład, tak jak nasza wedlowska załoga. Chcemy ponadto pokazać, że rodzinne bieganie to nie tylko korzyść dla zdrowia, ale i mnóstwo frajdy – podkreśla Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.
Powrót do rywalizacji
Firmowe tradycje Wedla w tej dziedzinie sięgają dużo dalej, bo czasów ówczesnych założycieli firmy. Ponad dziewięćdziesiąt lat temu grupa pracowników z ówczesnego działu ekspedycji wyszła z propozycją wspólnych ćwiczeń i tak narodził się Klub Sportowy Rywal, którego nazwa miała wyrażać ducha szlachetnej rywalizacji. Wedlowa ekipa rozrastała się i rozwijała, a szczególnie prężnie działały m.in. sekcje pływacka, wioślarska i piłki nożnej.
– Własne drużyny sportowe to dla pracowników chyba najlepsza forma motywacji do regularnej, zespołowej aktywności fizycznej. Dawni członkowie klubu Rywal dobrze radzili sobie w sporcie wyczynowym, trenował u nas m.in. jeden z zapaśniczych mistrzów Polski. Mając w pamięci ciekawą historię i sukcesy KS Rywal, wspieramy jego reaktywację, zachęcając do udziału w treningach i inicjatywach sportowych wszystkich pracowników – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk.
Przy wsparciu firmy, finansującej drużynowe treningi, KS Rywal ponownie rozwija sportowego ducha wśród załogi. Wspólne ćwiczenia jednoczą amatorów piłki nożnej, jazdy na rowerze, żeglarstwa, biegów, badmintona, tenisa ziemnego oraz siatkówki halowej i plażowej. Zróżnicowanie preferowanych aktywności to kolejny przykład różnorodności załogi Wedla tak kiedyś, jak i dziś. Dawną i obecną historię klubu łączy też fakt reprezentowania firmy w zawodach, m.in. Biznesowych Rozgrywkach Piłkarskich, a także swoją pasję popularyzuje wśród innych, m.in. organizując firmowe rozgrywki Lotte Wedel Tennis Club.
– W odpowiedzi na potrzeby naszych pracowników, uruchomiliśmy wewnętrzną platformę Workmile. Jedną z jej funkcjonalności, poza kafeterią benefitów, jest tworzenie przestrzeni do wspólnych aktywności i dzielenia się pasjami. To tam poszczególne drużyny promują swoje działania oraz informują o planach i osiągnięciach. Poza ogólnofirmowymi wyzwaniami sportowymi, pracownicy różnych działów biorą udział we wspólnych, inicjowanych oddolnie , treningach i wyzwaniach pomiędzy zespołami, które motywują się wzajemnie w rywalizacji o najdłuższy dystans czy najlepszy wynik - dodaje Kusz vel Sobczuk.
Jubileuszowa okazja – dobra jak każda inna
Sportowe zacięcie Wedla otrzymały także wyjątkową oprawę przy okazji zeszłorocznego jubileuszu 170-lecia firmy. Elementem rocznicowych obchodów była XVI edycja Biegu Wedla, pracownicy firmy mogli też wziąć udział w wycieczkach rowerowych, którymi uświetniono 90-lecie powstania KS Rywal.
Jubileusz motywował również do długofalowej aktywności fizycznej. Służyła temu akcja sportowo-charytatywna “170% normy”, w której pracownicy starali się wspólnymi siłami pokonać jak największy dystans kilometrowy. Przemierzyli łącznie 330 000 km, a w ramach docenienia ich wysiłku firma przekazała 30 000 zł w formie darowizny na rzecz Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci „Świetlikowo” z Tychów. Pracownicy mieli wpływ na wybór celu, na jaki przekazano wsparcie – mogli zgłaszać lokalne organizacje oraz zagłosować na najbliższą swojemu sercu inicjatywę.
– Wspólne treningi doskonale wpisują się w wartości firmowej kultury organizacyjnej, m.in. Czuję radość z pracy i w pracy. Dla dodatkowej motywacji w trakcie wyzwania „170% normy”, chcieliśmy jeszcze bardziej wyeksponować element integracji naszych koleżanek i kolegów w dążeniu do osiągnięcia wspólnego celu. Dlatego wyznaczyliśmy próg, po przekroczeniu którego zobowiązaliśmy się wesprzeć zgłoszoną i wybraną przez pracowników placówkę. W ten sposób przemierzone kilometry stały się nie tylko korzyścią zdrowotną dla naszej załogi, ale też realnym wsparciem dla śląskiego hospicjum dla dzieci– podsumowuje Aleksandra Kusz vel Sobczuk.
O firmie
Wedel od 170 lat dostarcza konsumentom przyjemność, płynącą z intensywnego i głębokiego smaku czekolady i jest podziwiany za kunszt tworzenia produktów najwyższej jakości. W wedlowskim portfolio znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle, batony oraz Torciki Wedlowskie. Oferta produktowa firmy obejmuje również lody E.Wedel oraz lody Ptasie Mleczko®. Misja Wedla: „Zmieniamy się nieustannie, by budzić radość w nas i w naszych klientach” odzwierciedla filozofię działania firmy, która zakłada odpowiadanie na wyzwania współczesnego świata jako odpowiedzialny producent, pracodawca, sąsiad i partner.

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.