Komunikaty PR

White Stone sprzedaje Celebro do debiutanta na polskim rynku – Eika Real Estate

2023-03-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska - Lopez
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl

Avison Young reprezentował w transakcji sprzedającego.

White Stone Development sprzedał biurowiec Celebro do Eika Real Estate Fund, reprezentowanego przez podmiot Eika Asset Management. Celebro to nowoczesny budynek biurowy klasy A, oferujący ok. 7 200 mkw GLA i znajdujący się w Warszawie przy ulicy Gładkiej 22. Został zaprojektowany przez prestiżowe biuro architektoniczne Kuryłowicz & Associates. Wybudowany w 2019 roku, posiada certyfikat BREEAM New Construction Very Good.

Celebro jest wynajęty w 100%. Największym najemcą jest Avon, związany z tą lokalizacją od ponad 20 lat. Część budynku została zaadaptowana na potrzeby ośrodka badan klinicznych dla najemcy Pratia z grupy Neuca – jednej z największych firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod koniec 2022 roku Pratia uruchomiła na Gładkiej najnowocześniejszy ośrodek badań klinicznych w Europie MTZ powered by Pratia, koncentrujący się na terapii onkologicznej.

Nabywca budynku, Eika Real Estate Fund, reprezentowany przez Eika Asset Management, to litewski podmiot zarządzający aktywami. Portfel Eika składa się w głównej mierze z nieruchomości zdywersyfikowanych w różnych segmentach rynku, znajdujących się głównie na Litwie. Inwestor wychodzi jednak coraz bardziej na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

Anna Suchodolska, co-CEO i CFO w White Stone Development: “Jesteśmy dumni, że to właśnie nasz budynek przyciągnął nowego inwestora na polskim rynku, Eika. Celebro został wybudowany przez SPS Construction, spółkę z naszej grupy, następnie wynajęty świetnym najemcom, sprawnie zarządzany, dlatego jesteśmy pewni, że oddajemy znakomity produkt inwestycyjny w ręce nowego właściciela.”

Viktorija Orkine, CEO w Eika Asset Management: “Cieszymy się z finalizacji tej transakcji, która jest naszą pierwszą inwestycją na polskim rynku. Po zbudowaniu silnego portfolio na Litwie, zdecydowaliśmy o rozszerzeniu naszego zakresu terytorialnego. Zrealizowaliśmy już pierwsze inwestycje na Słowacji i Łotwie. Postrzegamy polski rynek nieruchomości jako silny i stabilny, dlatego rozważamy tutaj kolejne możliwości inwestycyjne.”

Michał Ćwikliński, Principal, Managing Director w Avison Young: “Transakcja Celebro potwierdza atrakcyjność warszawskiego rynku biurowego. W obecnych czasach niepewności, inwestorzy dokładniej analizują swoje inwestycje, często skłaniając się ku nieruchomościom o niższym stopniu ryzyka. Takim z aktywem z pewnością jest Celebro – nowy, z silnymi najemcami, bardzo dobrze skomunikowany z resztą miasta.”

Avison Young reprezentował sprzedającego. Zespół CMS doradzał z kolei w kwestiach prawnych, zespół MDDP – podatkowych.

Kupujący korzystał z usług doradczych Eversheds Sutherland, TPA oraz JLL.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prestige PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.